Reacties
xray 06 August / 2009 / 17:02
Wat vond je van de low-end en hoe vond je hem springen tov de Dos?
xray

hifly 06 August / 2009 / 17:17
Kom maar snel naar Cumbuco , dan kan ik eens met dit mirakel kiten !
Who pay's peanuts get's monkey's

smirre 06 August / 2009 / 17:48
altijd lekker als je in t bezit bent van de bandit 1 of 2.. oh: we hebben m ff helemaal opnieuw gemaakt want de oude versie vlieg nie zo lekker nie
d a jou

smirre had een 3 sterren sessie in Egmond aan Zee met maar liefst 16 - 19 knots op zijn RRD Obsession (2010)

Jelte 06 August / 2009 / 18:54
Wow een one pump en barretjes met gelijke lengte... een beetje zoals Apple die groots aankodigde een muis met twee knoppen te hebben ontworpen! Smiley
Maareh, het is niet mijn bedoeling om lullig te doen. De Dos heeft veel fanatieke fans en als ze hiermee de probleempjes hebben opgelost van die kite terwijl hij net zo lekker vliegt, dan hebben ze een prachtig ding gemaakt.
Een ding is iedereen denk ik wel nieuwsgierig naar.... de safety! Hebben ze daar nog wat mee gedaan?
www.h2ohostel.nl // Ocean Rodeo - Stormchaser.nl

HJ11 06 August / 2009 / 19:14
Ik wil ook niet lullig doen en ben zelf ik het bezit van 2 heerlijke Dosjes.
De 14m2 en de 9m2 Dos.
Maar wat mij een beetje teleursteld is dat ik vanaf het begin een aantal punten bij F-one aangeef.
Op dit punten krijg ik nooit een reactie of ze zeggen dat het een stuurfout betreft.
Vervolgens lees ik in het review precies een opsomming van de probleemjes waar ik als Dos bezitter regelmatig tegenaan ben gelopen en dan metname de kleine Dosjes.

Maar het zou mooi zijn als het probleem is opgelost.

Op het 1ste gezicht lijkt het mij onwaarschijnlijk want het probleem zit hem in het feit dat de voorkant iets aan de zware kant was en dus soms "head first" uit de lucht kon vallen. Nu is die met dat one-pomp systeem nog zwaarder geworden..

@ Randy zou je iets kunnen vertellen op welke wijze ze dit opgelost hebben en wat dan die vernieuwingen zijn die zorgen voor het verbeterde vlieggedrag.

Thx

HJ11 had een 4 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 23 - 32 knots op zijn Zeeko Krush (2011)

RBRO 06 August / 2009 / 19:27
Geen valllende kite meer, beetje stabieler en een fatsoenlijke prijs en ze hebben deze jongen ook weer voor 2010 hooked!Smiley

randy 06 August / 2009 / 19:48
@ Jelte: Zo gaat het altijd.. de eerst bow kites waren nog niet zover ontwikkeld en worden telkens beter. Hetzelfde geld voor de sigma shape en ook voor de Delta C-Shape. De Bandit 1 & 2 zijn super kites, en dat blijven het ook. Het concept is hetzelfde alleen d.m.v. een nieuw profiel, andere bridel set-up is het een totaal andere kite..

@ HJ11: Diepere c-shape, nieuwe bridle set-up en het hele profiel.. hoe en wat verder weet ik niet.. dat is een jaar testen en 50 prototypes verder door Raphael en het test team.

RBRO 06 August / 2009 / 20:05
En hoe zit het nu precies met de bridles? Klopt het dat er nu meer katrolletjes zijn? En de Swivel? Zit die er nog in zijn huidige (Dos) vorm aan? Zowel de katrolletjes als swivel blijven mi zwakke punten. Ik vaar op zee en daar zie je dat draaiende delen altijd door zand en zee op ten duur vast gaan lopen.
Is al duidelijk wanneer de B3 in NL in de winkel komt te liggen en wat de adviesprijzen zullen zijn?

mig27 06 August / 2009 / 20:19
Ik ben ook benieuwd naar de Swiffel, wat hebben ze daarmee gedaan?

De kite ziet er goed uit, maar eerdere berichten gaven al aan dat het low-end ietsje minder was geworden.
Toch een compleet nieuwe kite geworden...ik ben benieuwd!
Nog steeds lid van het NKV

randy 06 August / 2009 / 20:42
Ik denk dat de low-end iets minder is geworden, de 11 te vergelijken met de 10m2 qua low-end. Maar qua high end zijn ze er zoveel op vooruit gegaan dat de windrange veel groter is geworden. één van de laatste dagen in Mauritius voeren ze met 10m2 en 11m2 (de high-end testen) en was ik super gepowered met mijn 6m2.

De prijzen e.d. weet ik niet..

Wat betreft de swiffel, die zit er nog steeds op, samen met de bridles. Er zitten 2 x 3 kartollen in de kite ipv 2 x 2. Het zijn alleen maar de kleine katrollen en er komen nog speciale katrollen op die minder zouden slijten en waar minder zand in kan komen. De swiffel zit lager, de voorlijnen van de kite zijn dus langer geworden en daardoor draait de swiffel ook sneller terug en blijft hij minder vaak vast zitten (ik heb er overigens nooit last van, maar Pauline wel. Komt misschien door lichaamsgewicht en kitegrote.. = gokje????????).

HJ11 06 August / 2009 / 20:47
Randy...thx voor je reactie.
Ik heb ook even dat filmpje bekeken maar kan het zijn dat de autorelaunch er nu niet meer op zit?
Ik dacht namelijk in dat filmpje te zien dat er aan een stuurlijn getrokken werd..

Bedankt maar weer.

HJ11 had een 4 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 23 - 32 knots op zijn Zeeko Krush (2011)

amsterdammertje 06 August / 2009 / 21:01
kite ziet er mooi uitSmiley

randy 07 August / 2009 / 10:31
@HJ11: Die beelden zijn niet echt correct omdat mika daar met 12 meter lijnen vaart. Auto relaunch zit er nog steeds op, maar lijntje trekken gaat altijd sneller

HJ11 07 August / 2009 / 10:44
Bedankt maar weer Smiley

Nu maar even kijken of ik binnenkort de stabiliteitstest kan gaan uit voeren.
Dat moet denk ik wel lukken want zelf ben ik een instabielpersoon....

Groetjes

HJ11 had een 4 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 23 - 32 knots op zijn Zeeko Krush (2011)

randy 07 August / 2009 / 10:49
F-one NL heeft volgens mij alle nieuwe boards en een 7m2, 9m2 en 11m2.. Moet dus goed komen!