Reacties
Slis 04 November / 2009 / 10:25
Het is lang, maar het lezen waard!
HJ heeft zich zelf weer eens overtroffen Smiley
BY SLIS: LIQUID FORCE & C-SKINS

isomis 04 November / 2009 / 10:33
nette review!
zucht...

Morres 04 November / 2009 / 11:02
bardruuuuk! Niet normaal, hoog springen vond ik tegenvallen, maar wel goede hangtime. Verder niet zo'n snelle kite (10mtr heb ik gevaren). Om ff mijn 'review' te geven.

Morres had een 0 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 0 - 0 knots op zijn Gaastra Jekyll (2013)

KappuhH 04 November / 2009 / 11:14

Henk Jan, weer leuke review!

@ Morres: dat is dus het verschil tussen de Jekyll en de Notus. Notus is voor echte mannen terwijl de Jekyll meer voor de metrometroman is Razz

Nee, maar je hebt mn 10 in ruim 20 knopen op C-shape stand gevaren, dus dan is het logisch dat je vrij hoge bardruk hebt. Sowieso is het vooral de hoge stuurdruk die de kite log aan doet voelen denk ik. Hierdoor geef je namelijk minder grote stuurimpulsen zodat je de kite minder snel ervaart.

De Jekyll gaat inderdaad makkelijker hoog, vergt wat minder timing, dat ding wil alleen maar richting de wolken Razz Vond de Jekyll uitgehaakt echter niks, één grote sleurbak.


Heb de 11 vorig jaar veel gevaren en de 10 nu ook al een paar keer. Moet zeggen dat de 10 uitgehaakt echt vele malen beter is. Hij heeft echt een pop moment met daarna een drukloos moment. Dit terwijl de 11 vooral door bleef sleuren. Ook loopt de 10 harder. Sowieso heeft de 10 veel meer power dan de 11 en voelt aggressiever aan.

dr511 04 November / 2009 / 11:27
ik snap dan weer alleen niet waarom ze het depower koord plastificeren en de 5th niet
dan weet je al wat er gaat slijten helemaal met een metalen gat
en helaas knapt zo´n vijfde lijn dan als je em echt gebruikt
cabrinta had dat ook met hun eerste ids enzo dus ik snap niet dat ze daar niet van leren bij zeekoe
Ziki Ondergoed, schultenbrau

KappuhH 04 November / 2009 / 11:33
5e lijn plastificeren is volgens mij lastig ivm draaiingen om je depowerkoord. Mn 5e lijn was vorig jaar nog lang niet versleten na één seizoen. Dit jaar zit er één van ander materiaal op die volgens mij veel slijtvaster is.

Cabrinha systeem lijkt me inderdaad stuk makkelijker in gebruik.

iAn 04 November / 2009 / 14:22
Mijn F-one had ook altijd een ongeplastificeerde 5e lijn naast de plastic depowerlijn. Beetje sexwax er op en het gaat eeuwen mee.
Maar idd hij knapt past als je hem echt nodig hebt....