Reacties
Emiel 17 February / 2010 / 08:12

amateurs
Topsup.nl - Topsloep.nl

StefanoMallorca 17 February / 2010 / 08:14

Gaastra komt met modificaties - North volgt - Who's next?
Don't be afraid of opposition. Remember, a kite rises against, not with the wind.

mano 17 February / 2010 / 08:21
Volgens mij heeft bijna elk merk wel eens een instructie moeten schrijven over een kleine aanpassing voor het beter functioneren of langer mee gaan van een onderdeel.

Wat ik wel vreemd vind is dat er word aangegeven:
Het systeem werkt wel en zal gewoon releasen, maar er is meer kracht nodig dan de beloofde 5 kg releasekracht.

Ik dacht dat de releasekracht op de quick release niks te maken heeft met het wel of niet losglijden van de 5de lijn?

job78 17 February / 2010 / 08:31
Goed dat ze er zo snel en open voor uitkomen. Kan ongelukken te voorkomen.
Ozone 2009: sport+ 9m / edge+ 11m / 2010: edge 13m / Zephyr 17m / YZ pro 132 Gonzales 142

caas 17 February / 2010 / 08:45
Goed dat ze het aangeven!

Jammer dat het voorkomt.
wind is all we need!!!

caas had een 3 sterren sessie in Scheveningen met maar liefst 23 - 30 knots op zijn Wainman Hawaii Rabbit Gypsy (2008)

dema 17 February / 2010 / 08:47

ff een vrolijk muziekje eronder,en alles is opgelost

Curakiter 17 February / 2010 / 09:24
En daarom vaar ik Cabrinha!
Nou nou, niet zoveel -kudo's. Mijn eerste kite was een North Toro. Heerlijke kite (nog steeds), maar de bar/safety van Cabrinha is toch (naar mijn mening) beter!

Globe 17 February / 2010 / 09:32
Er is helemaal niets aan de hand wanneer je gewoon je spullen netjes houdt en voor iedere sessie even controleert of de boel schoon is. Kwestie van even simpel aan je 5e lijn trekken in even schoonspoelen. Controle van je spullen is sowieso iets wat je voor iedere sessie moet doen, maar dat terzijde.


Mijn bar is 8 maanden oud en alles ziet er nog prima uit en functioneert gewoon zoals het hoort, maar wil je het zekere voor het onzekere nemen leg dan een knoop in je lijn.

Ik zie het niet als een fout maar meer als een extra safetymaatregel.

@ mano

Het release heeft zeker te maken met het glijden van de 5de lijn omdat deze door de Iron Heart gaat. Als er veel zand en zout tussen zit kan er wrijving optreden zodat je bar niet soepel naar boven schuift. Staat er echter genoeg druk in je kite schiet je lijn er echt wel door hoor.

Om het bericht helemaal compleet te maken hier de bijbehorende PDF files:

Thrust 5th Element update

Thrust Quad (4lines) update
- Hold my beer, and watch this -

Mauro 17 February / 2010 / 09:58
Zelf iets aanpassen? Gewoon alles terugroepen, Toyota style. Uiteindelijk positief voor je merkbeeld op lange termijn
Sportzeker, O'neill

johndoe 17 February / 2010 / 10:09
Heb er zelf nog nooit problemen mee gehad, dus denk dat het alleen kan gebeuren als je bar echt helemaal onder het zand en troep zit.

Voor de zekerheid toch maar ff een knoopje ingelegd. Was nog geen 5 minuten werk en ben in ieder geval zeker dat het altijd goed werkt.

Verder echt een toppertje die nieuwe bar.

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

kay 17 February / 2010 / 10:13
iron heart III wat een naam haha

dom 17 February / 2010 / 10:19
Wat ik wel maf vind is dat er geroepen wordt dat ze het in de toekomst aangepast hebben maar dat huidige gebruikers van de kites niet gratis een aanpassing krijgen aan hun systeem.

Zou hetzelfde zijn als dat je een levensgevaarlijke toyota rijd en dat toyota zegt nou nu is het weer gewoon veilig om een toyota te kopen en de rest zoekt t maar uit.

Ik zeg -1...
F-One kiteboarding, O'neill, Sportzeker, U-Stick kitebladders, Kitecare, Versus

mano 17 February / 2010 / 10:36
@ Globe

Bedankt voor de heldere uitleg. Ik ben bekend met het systeem. Ik begrijp dat de kite minder makkelijk drukloos word als de 5de lijn er slecht doorheen glijd. Echter is de releasekracht (kracht benodigd om de rode bus omhoog te duwen) hier niet van invloed op. Als ik mijn leash vastmaak aan de 5de lijn of niet, de releasekracht blijft hetzelfde. Ik snap wat ze bedoelen, maar volgens mij klopt de formulering niet helemaal of begrijp ik het verkeerd

Morres 17 February / 2010 / 11:11
Re: Belangrijk voor North riders !
[#2] geplaatst op 17 februari, 2010 (09:14)

0

Reg. datum: 11 Jul, 2006
Gaastra komt met modificaties - North volgt - Who's next?


Ik vind het erg goed van North/Kubus/Globe dat ze dit bericht plaatsen, ik vind het openheid uitstralen. Ik denk dat ik als een beperkt aantal mensen hier begrijp hoe kut iets als niet-foutloos materiaal is. Goed dat ze zoiets posten dus, en voor je vraag, who's next. Volgens mij had Best wel wat mogen posten in nieuws over brekende barren....(of het ik dat bericht gemist tijdens mn verhuizing ofzo?)

Re: Belangrijk voor North riders !
[#11] geplaatst op 17 februari, 2010 (11:13)

0

Reg. datum: 17 jun, 2003iron heart III wat een naam haha


Ja, klinkt als een zure-merlk productie van films van Silvester stallone

dom
Level 7Re: Belangrijk voor North riders !
[#12] geplaatst op 17 februari, 2010 (11:19)

0

Reg. datum: 1 apr, 2004Wat ik wel maf vind is dat er geroepen wordt dat ze het in de toekomst aangepast hebben maar dat huidige gebruikers van de kites niet gratis een aanpassing krijgen aan hun systeem.

Zou hetzelfde zijn als dat je een levensgevaarlijke toyota rijd en dat toyota zegt nou nu is het weer gewoon veilig om een toyota te kopen en de rest zoekt t maar uit.

Ik zeg -1...


Tja, dat was idealer geweest idd, misschien komt het er nog aan ?

Morres had een 0 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 0 - 0 knots op zijn Gaastra Jekyll (2013)

Globe 17 February / 2010 / 11:16
@ dom

kennelijk heb je het filmpje en de pdf niet goed bekeken.

Als je dat wel doet zie je dat er slecht een knoopje gelegd hoeft te worden en een knoopje verzet moet worden.
2 minuten werk bij je volgende kitesessie.

Verder hoeft de aanpassing niet als je regelmatig je spullen controleert en de boel schoon houdt.

In de toekomst zitten deze knoopjes standaard in je 5th line.

Een kleine aanpassing die je zo gemakkelijk zelf kunt doen dat terugsturen van je bar geen enkel nut heeft. ben je 'm onnodige lang kwijt terwijl het geen rocket science is wat aanpassing betreft.
- Hold my beer, and watch this -