Reacties
mees 24 February / 2010 / 08:56
2009 was al een alleskunner met een verbazingwekkende low-end en een zeer goede high-end, m.a.w. een top-kite. Prettig stuurgedrag en duidelijk bargevoel.
Ben zeer benieuwd hoe de 2010 vaart. Zeker t.o.v. de Rebel, die op zijn zachts gezegd toch ook geen misselijke kite is.
Vind de kleuren t.ov. verleden jaar wel beter uitkomen, maar dat is toch altijd maar afwachten wat de fabriek levert!
Testen!!

schachtn 24 February / 2010 / 12:52
wil die relaunch wel eens zien als ie in het water ligt.

Sjempoe 24 February / 2010 / 13:23
Zo veel aanpassingen dus ook weer niet ik blijf nog wel even bij mijn 2009 gear.
Ik denk overigens dat dat relaunch systeem wel snel kapot gaat of verslijt (zand schelpjes )

swiftenaar 24 February / 2010 / 18:29
dat bungee gebeuren aan de stuurlijnen.. waar slaat dat op? alleen maar duur en breekbaar, of heeft het ook een werkelijk nut?
Antixsports Kiteboardingschool en Best Kiteboarding

swiftenaar had een 4 sterren sessie in Mirnse Klif met maar liefst 27 - 34 knots op zijn JN Da Vinci (2008)

patrick020569 24 February / 2010 / 19:13
Quote: schachtn - 24 februari, 2010 (13:52)
wil die relaunch wel eens zien als ie in het water ligt.

De Noordzee met grote klotsbakken....In platwater restart alles makkelijk, zelfs mijn oude Wipika.
Durex, de Haarwinkel, red light district, webcamgirls.

schachtn 24 February / 2010 / 19:23
Quote: patrick020569 - 24 februari, 2010 (20:13)
Quote: schachtn - 24 februari, 2010 (13:52)wil die relaunch wel eens zien als ie in het water ligt.De Noordzee met grote klotsbakken....In platwater restart alles makkelijk, zelfs mijn oude Wipika.

dat bedoelde ik ook
ze zouden gewoon een filmpje moeten maken met ook de kiter in het water

lasseW 25 February / 2010 / 03:17
het is een bow kite/delta c-shape kite. waarom zit er dan weer een 5e lijn bij?

keske 25 February / 2010 / 09:27
tijdens het re-launchen loopt ie ook de hele tijd nr achter om tegendruk te geven , maar al zwemmend zie ik niet veel mensen dat doen

brian123 18 April / 2010 / 09:34

nee heb zelf een 2007 rebel, die heeft ook auto relaunch werkt wel gewoon in het water, wel irritand als je met je kop om een lijn heen zit..dat geruk van de kite.

brian123 had een 3 sterren sessie in Brouwersdam met maar liefst 22 - 28 knots op zijn SlingShot T3 (2009)

kobrin 18 April / 2010 / 09:51

De 2009 was in de grotere maten vooral voor de beginners een goede kite, 10-12-14 stuurde tamelijk indirect.

De 6-7-9 zijn gewoon super.

Ik heb de 2010 al getest en de grotere maten hebben meer direct stuurgedrag, een hele verbetering tov 2009.

Autorelaunch is gewoon een feit, zelfs met weinig wind en in diep water.
www.aboards.eu

kobrin had een 3 sterren sessie in Oosterschelde - Oesterdam met maar liefst 17 - 21 knots op zijn Ozone Catalyst (2014)

martinAIR 18 April / 2010 / 10:22
Quote: schachtn - 24 februari, 2010 (13:52)
wil die relaunch wel eens zien als ie in het water ligt.


ik vind de relaunch super makkelijk gaan..!
heb afgelopen week er een downwinder met de 9m Evo 2010 gemaakt en eerlijk gezegt had ik er iets meer van verwacht.
aparte stuurlijn inrichting met lijnen die over de LE gespannen lopen , vraag me af wat dat op lange temijn uit haald met doorslijtplekken
de kite vliegt niet zo enorm snel door het venster en heel erg snappy om zn as stuurt die niet.
niet super explosies meer een rustige krachtsopbouw.
goed bar gevoel met een beetje bardruk, een goeie beginners kite
Blow Me Away!

martinAIR had een 3 sterren sessie in Scheveningen met maar liefst 35 - 47 knots op zijn Blade Trigger (2010)