Reacties
Gil 07 May / 2010 / 08:34
nja..
Sycodboarders.Net||| FLEXIFOIL

TooTall 07 May / 2010 / 08:37
ben wel benieuwd naar hoe die vaart... wat denken jullie, is dit dé ultieme kite voor in de waves ?? (net zo goed als de Rebel dat nu doet..)
"Ride how you wanna ride, and just have FUN"

StefanoMallorca 07 May / 2010 / 08:53
Ben fan van Sky, die gast kan kiten.

Als je meer depower (aan-uit effect) en betere safety wil moet je voor de Rebel gaan. Als je geen vijfde lijn om je LE wil als je kite in de golven rolt, heb je meer aan de Fuse. Hij is vergelijkbaar met de Rebel, maar dan op vier lijnen.
Don't be afraid of opposition. Remember, a kite rises against, not with the wind.

Runaque 07 May / 2010 / 10:07

Ik heb gelezen dat deze hetzelfde vaart als de Rebel, maar dan zonder de 5de lijn maar wel met de mogelijkheid om een 5de lijn toe te voegen.

posty 07 May / 2010 / 10:28
en dan heb je nog de evo...hebben ze geld teveel bij north?

posty had een 4 sterren sessie in Curacao, St Jorisbaai met maar liefst 16 - 24 knots op zijn Best Kahoona (2009)

the_louis 07 May / 2010 / 10:31
Ik vind die kite maar overbodig hoor. Er is al een rebel, een evo en nu nog een fuse die goed lijkt op de rebel en evo. En de vegas is er ook nog voor de new-school liefhebbers onder ons.

StefanoMallorca 07 May / 2010 / 10:34

Fuse lijkt geenzins op de Evo, andere shape, andere vaareigenschappen.

Fuse = Rebel op 4 lijnen

Evo = delta kite.

Ze hebben de Fuse ingebracht omdat sommige kiters niet van 5 lijnskites houden.
Don't be afraid of opposition. Remember, a kite rises against, not with the wind.

caas 07 May / 2010 / 15:25
Waarom dan niet gewoon de rebel als 4 lijns aanbieden?
Nu maak je er aparte kite, dus een nog grotere product lijn = minder overzichtelijk.
wind is all we need!!!

caas had een 3 sterren sessie in Scheveningen met maar liefst 23 - 30 knots op zijn Wainman Hawaii Rabbit Gypsy (2008)

FeRNandeZ 07 May / 2010 / 17:21
Hier vroeg ik al jaren om!! Maar ja vaar nu Furia, ik vind rebel een lekkere allround kite, alleen die 5de lijn is drama en biedt alleen maar nadeel.
kantje board !

the_louis 07 May / 2010 / 17:33
wat ik niet goed snap is wat er nu zo drama is aan een vijfde lijn? Die lijn is nu toch egt niet zo lastig en kan handig zijn...

mocem 07 May / 2010 / 18:47

et is wel lastig als hij om je kite zit gedraaid. ik heb toch al een aantal keer mensen zien kloten

mocem had een 3 sterren sessie in Castricum aan Zee met maar liefst 18 - 27 knots op zijn Ozone C4 (2010)

FeRNandeZ 08 May / 2010 / 09:45
5 de lijn;
Meer werk met optuigen uitrollen.
Kan om de kiteslaan bij crash in waves, betekend zwemmen.
Bij veel rotaties (zelfde kant op) draaien de drie lijnen in elkaar en werkt de safety niet meer.

Wat is het voordeel? Makkelijk Neerlaten ? Makkelijke restart??
Niet nodig.



Ik geloof nog steeds in drie lijns kites, voor de toekomst.
kantje board !

HJ11 09 May / 2010 / 07:52
Quote: caas - 7 mei, 2010 (17:25)
Waarom dan niet gewoon de rebel als 4 lijns aanbieden?Nu maak je er aparte kite, dus een nog grotere product lijn = minder overzichtelijk.


De de shape van de Rebel wordt met de 5de lijn ondersteunt dus je kun niet zomaar de Rebel met 4 lijnen uitbrengen.
Persoonlijk gaat mijn voorkeur uit naar 4 lijnen dus zou mijn keuze eerder op de Fuse dan op de Rebel vallen.

HJ11 had een 4 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 23 - 32 knots op zijn Zeeko Krush (2011)

jobsie 09 May / 2010 / 12:44
waarom in vredesnaam een 5e lijn???!!! altijd al gezegd en zal het altijd blijven zeggen. wat een *^&^%$#^zooi. alleen maar nadelen.
als je niet eens snapt hoe je een kite moet relaunchen, ga dan ook lekker niet het water op.

StefanoMallorca 09 May / 2010 / 19:05

Vijfde lijn is volgens North de beste Safety die er is. Alle kracht verdwijnt uit de vlieger als de kite aan de vijfde lijn hangt.
Don't be afraid of opposition. Remember, a kite rises against, not with the wind.