Reacties
Michiel 15 January / 2003 / 14:44
het remt je kite enorm af lijkt mij.
~~ Wind is my XTC ~~

Wake 15 January / 2003 / 17:24
Ik zou niet weten waar het voor dient... volgesmij zit het in de gaten/ritzen ofzoiets.

RC-Kiter 15 January / 2003 / 19:05
Nog een paar weekjes geduld hebben jongens......Dit wordt n.l. een enorme stap vooruit in de kiteontwikkeling!
Have fun, whatever you fly! Powered by Flysurfer kites

Michiel 15 January / 2003 / 19:37
waar het voor dient lijkt me logisch...flaps van een vliegtuig dienen voor extra lift bij de landing. het remt het vliegtuig ook nog eens af. maarja onze kitejes moeten niet geremd worden!! ik denk dat je die flaps naar beneden haalt met je onderlijnen. wat zijn die gleuven eigelijk?
~~ Wind is my XTC ~~

Wake 15 January / 2003 / 19:44
ah, zo. Volgesmij is dat hetzelfde als bij een gewoon 4lijns matras zn onderlijnen aantrekken. Natuurlijk wel iets ingewikkelder, enz. Maar ik denk dat het niet echt werkt..8)7

gappo 15 January / 2003 / 21:49
die gleufjes zijn denk ik gemaakt zodat net als bij een stijgend vliegtuig er extra luchtdruk onder de kite komt en je zo meer lift en airtime hebt. lucht gaat zo onder de kite sneller dan boven op de kite en dat zorgt voor enorme lift.
gappo

RC-Kiter 15 January / 2003 / 22:33
Gappo, je bent heel warm......;)
Have fun, whatever you fly! Powered by Flysurfer kites

FrEeZe 15 January / 2003 / 23:11

RC-Kiter jij bent wel op de hoogte van al het foilgebeuren ofnie?  :)

Zou dit het begin van t eind van de tubes zijn..?  ;) >:)

RC-Kiter 16 January / 2003 / 10:09
Hallo Freeze, ik vaar zelf reeds een tijd met Psychos en heb daarvoor ook diverse foils en tubes gevlogen. Afgelopen week heb ik nog gemaild met Flysurfer en zij konden mij reeds een tipje van de sluier oplichten.:+
Have fun, whatever you fly! Powered by Flysurfer kites

Mario 16 January / 2003 / 12:46
dan kan je het ons ook wel vertellen!!!:*)
WWW.KITESTUFF.NL

Mario had een 3 sterren sessie in Cadzand-Bad met maar liefst 18 - 24 knots op zijn SlingShot RPM (2010)

RC-Kiter 16 January / 2003 / 21:54

De flaps voorkomen dat de kite kan luffen zodat men efficientere profielen kan produceren die niet het luff gevaar hebben. De flaps creeeren ook veel meer lift zonder echt schadelijk te zijn in luchtweerstand. En ze zorgen ervoor dat er veel minder toming nodig is om de foil efficient te houden & te besturen.

Door de segmentering van het profiel kan het voorste profiel optimaal op de gewenste aanstroomhoek worden ontwikkeld & verlies je geen efficient oppervlak omdat het profiel in de neutraalstand ook een optimaal profiel heeft. Echter door de flaps veel meer lift kan creeren.

Voor zover het technische praatje voor vandaag, ben benieuwd wanneer ik er een op het water in actie  kan zien!

Have fun, whatever you fly! Powered by Flysurfer kites