Gister ben ik voor het eerst het water op geweest met mijn 2003 fuel 11._/-\o_
Ook weer bij deze fuel staat het getal 11 voor de power progression en de kite is werkelijk 11,6m2.
Toen ik op het strand stond twijfelde ik of ik nou mijn 7 moest pakken of de 11.. aangezien het vrij hard waaide (6bft), vorig jaar had ik een 2002 fuel 10m2, maar ik dacht; laat ik het gewoon proberen met die 11..En ik heb er geen spijt van gehad. Ik denk trouwens dat ik deze kite ook niet in meer wind had moeten pakken, het waaide gister op precies te zijn 12m/s met stoten rond de 14m/s.8)7
Omdat je deze kite ook weer zo kan afstellen hoe je hem hebben wil, kan ie zo snel als je wil natuurlijk.Gister omdat het dus zo hard waaide heb ik hem op de de-powerstand gevaren. (ook wel sissy-instelling foor Ben Wilson genoemt ;) )
Deze kite vaart echt heel rustig en blijft stabiel staan en behoud ook zijn vorm waar sommige ander kites moeite mee hebben in harde wind.(dat heeft deels ook te maken met hoe hard je hem oppompt, volgens de designer B) kan de hoofd-tube 8 bar hebben, ik ben niet van plan om dit te testen) Tijdens het springen blijft deze kite ook erg rustig, maar let wel op, als je hem te snel stuurt dan krijg je echt een enorme hoeveelheid lift en zit je zo op de 8 meter hoogte.
Ik heb natuurlijk elke sprong geprobeerd gister en er zaten sprongen bij van tegen de 10 meter hoogte waarbij ik helemaal onder mijn kite door ging tot dat hij in een hoek van 45 graden achter me stond en dan op het laatste moment als je op 2 meter hoogte hangt terug sturen en toch nog een mooie landing maken O-). Maar ook de lage sprongen zoals transitions en railys gingen zonder problemen. Wat ik er wel bij moet zeggen is dat als je besluit Slingshot kites aan te schaffen zorg dan wel dat je een goed boardje hebt die een scherpe rail heeft om goed te kunnen kanten (tjek de Slinghshot boardjes(logisch;))), de fuels zijn ontworpen om constante druk te geven. De depowermogelijkheden zijn wel een stuk groter als vorig jaar. Als je wil weten wat het tegenovergestelde van een fuel is denk dan aan de mach II met hun windrange van 10 tot 26 knopen.
Jurrien Vermeulen, Slinghot Teamrider