Reacties
kiteboarderls 30 October / 2010 / 15:28
Ziet er strak uit, er zijn volgens mij meer redenen waarom men de middenstrut weg laat, niet enkel gewicht!

kiteboarderls had een 0 sterren sessie in Oostduinkerke met maar liefst 28 - 30 knots op zijn Flexifoil Hadlow Pro (2011)

Marc_87 30 October / 2010 / 15:39
Ziet er wel goed uit hoor.
Powered by Flysurfer

ErwinF 30 October / 2010 / 15:44
sjees e hebben niet alleen de schaar in de kite gezet maar ook in het filmpje...

wat moet dat een plakwerk geweest zijn!

shockwave12 30 October / 2010 / 17:35
Ziet er erg Sick uit
LF Hifi

looopert 30 October / 2010 / 18:03
5lijn & hybrid... toch niet echt een combo om trots op te zijn

Lars91 30 October / 2010 / 18:05
Haha wat een schokkerig knip en plak werk als je er op let!
Fuels en een matras voor weinig wind

Lars91 had een 5 sterren sessie in Workum met maar liefst 15 - 19 knots op zijn SlingShot Fuel (2007)

Reindert94 30 October / 2010 / 18:22
Quote: kiteboarderls - 30 oktober, 2010 (17:28)
Ziet er strak uit, er zijn volgens mij meer redenen waarom men de middenstrut weg laat, niet enkel gewicht!
Het iets wat je meer en meer begint te zien bij freestyle kites: Flexifoil Hadlow Pro, Cabrinha Nomad, Best Taboo,...
Zelf weet ik er ook niet alles van maar het gewicht is al iets belangrijks.
-Door de strut te verwijderen, creer je meer low end, wat wel van pas komt met een C (of iets dat er op lijkt) kite.
-Ook door de strut te verwijden draait de kite sneller, je kan gemakkelijk en sneller je kracht in je kite verplaatsen van links naar rechts.

In Cabarate, het filmpje van Aaron Hadlow, vertelt hij er ook iets over. Waarschijnlijk zijn er nog veel meer dingen waarom ze die middelste strur weghalen, maar meer weet ik er ook niet van
FLYHIGH.BE & Airush gear

Reindert94 had een 4 sterren sessie in Blankenberge met maar liefst 18 - 23 knots op zijn Airush Wave (2016)

Vincentt 30 October / 2010 / 20:52
Erg goed informatief no-nonsense filmpje!
Het filmpje is geknipt/geplakt omdat hij soms last heeft van stotteren (Heb ik me laten vertellen) en dat knippen ze er dus uit

Ik heb al gevaren met de 9m en 11m 2011 Hifi Comps. Veranderingen ten opzichte van mijn 2010 Hifi's waren dat:
- De kite stabieler aanvoelt, je hebt een wat meer 'kabel' gevoel, ook tijdens uitgehaakte loops voel je dat hij een soepelere power blijft houden, wat ik persoonlijk erg lekker vond voor tigerloops en kiteloop hp's omdat het je meer controle geeft
- Hij relaunched makkelijker in weinig wind, wat inderdaad erg fijn is als je bezig bent met het leren van nieuwe tricks en veel aan 't zwemmen bent
- Ook is de bar voor 2011 iets veranderd, er zit sinds dit jaar een swivel op de bar wat ik persoonlijk erg fijn vind, nadeel is wel dat deze alleen werkt als je de extention van je 5e lijn die loopt van de bovenkant van de depowerkoord naar je chickenloop weg haalt.
- Ook verloopt de bar iets van de buitenkant naar de binnenkant; hij is dus ietsjes dikker in het midden waar je depowerkoord doorheen loopt wat ik zelf erg fijn vond aanvoelen ten opzichte van mijn 2010 bar
- Persoonlijk vind ik de 5e lijn de beste uitvinding die er is. Je kite kan je tenminste altijd makkelijk relaunchen en het is de enige safety die in mijn ogen volledig werkt, vaar nu al sinds 2008 met de Hifi's en heb nooit problemen gehad dat de bridle om de kite kwam te zitten

Zeker een aanrader om hem een keertje te testen

davidov 30 October / 2010 / 21:03
Dacron hier, dacron daar. Hier wat print, daar wat print. Extra pigtail,... Net of die ene strut dan het verschil gaat maken.

Er is gewoon 1 designer die de kites ontwerpt voor verschillende merken. Die man heeft vertrouwen in zijn design en gaat daar niet van afwijken.

Ziet er wel goed uit.

Vincentt, 1 front line safety zoals die van Ozone werkt ook gewoon goed. Zelfs makkelijk om je kite in je eentje te landen.
FS

davidov had een 4 sterren sessie in Grevenlingendam, Oosterschelde zijde met maar liefst 20 - 28 knots op zijn Flysurfer Boost (2015)

rolandpeelen 31 October / 2010 / 09:06
Quote: davidov - 30 oktober, 2010 (22:03)
Dacron hier, dacron daar. Hier wat print, daar wat print. Extra pigtail,... Net of die ene strut dan het verschil gaat maken. Er is gewoon 1 designer die de kites ontwerpt voor verschillende merken. Die man heeft vertrouwen in zijn design en gaat daar niet van afwijken.Ziet er wel goed uit.Vincentt, 1 front line safety zoals die van Ozone werkt ook gewoon goed. Zelfs makkelijk om je kite in je eentje te landen.
Uhmm... Ja, Ja, Ja.. Dat werkt allemaal..
Kom maar een keer langs anders, hang ik je ff aan mijn 2010 hifi comp op de freestyle & op de wakestyle setting en je zult verschil merken. Daarnaast merk je wel dat de kite sterker is en dat er meerdere lagen op zitten! Crash die van mij behoorlijk vaak, en behoorlijk hard, maar hij is nog als nieuw

kitert1 31 October / 2010 / 10:07

enrico1997 31 October / 2010 / 10:29
sicke kite!
Airush & Surfsports

FFboarder 31 October / 2010 / 13:20
Zijn echt super kites, oerdegelijk top materiaal

felixie 31 October / 2010 / 13:30
dat vliegertje ziet er wel verdomd goed uit he!
for cheap and active kite holidays www.kiteactive.com

felixie had een 5 sterren sessie in Lemmer met maar liefst 0 - 0 knots op zijn Liquid-Force HiFi Competition (2010)

felixie 31 October / 2010 / 13:30
dat vliegertje ziet er wel verdomd goed uit he!
for cheap and active kite holidays www.kiteactive.com

felixie had een 5 sterren sessie in Lemmer met maar liefst 0 - 0 knots op zijn Liquid-Force HiFi Competition (2010)