Slingshot board designer, John Doyle, has been busy in the board lab concocting a potion that was to be unreleased and unseen. It was John's little secret - a board so durable and so fun, that he could take it out on the water knowing that he had the one and only, and best, out there. It was a great plan. However, John's secret somehow escaped from the Doyle Board Lab
Next thing he knew, his board was under the feet of Slingshot team rider Jeff Tobias, who just happened to be in town testing kites. Tobias tried to help keep the secret, but broke down. "Dude I gotta have one of these."
Doyle shaped a board for Tobias. Then for Slingshot kite designer Tony Logosz. Tony shared it with the R&D team at Slingshot who then gave it to Marketing. Suddenly the board was like a disease that spread from one rider to the next, blowing away everyone in its' path. Word was out on the board. It was no longer his little secret
"This board has the strength and durability of our production boards, but doesn't fit into the same category. It's short and fast and somehow managed to get out of its' cage." Doyle's secret was then labeled the Misfit and his recipe for the board was released.
Doyle saw the Misfits as the board for those riders looking for high-performance custom-board feel but with production board durability and resilience. John designed the Misfit 119 and 122 with the best materials and construction, because initially of course, it was for himself.
He designed the board with a tapered sidewall construction, distributing the volume of the board from tip to tail, thus creating a soft, seamless ride. Other board manufacturers cut price and performance corners by adding their volume in the middle of the board, and not tapering the rail, thus weakening the balance and consistency of the board on the water.
John pre-stressed the laminate to control lateral flex and eliminate torsion. And he constructed them using the best custom-board resin money can buy, making the entire board UV resistant and extremely strong.
Short and wide, the Misfit Custom boards are great for the surf, jumps, and overall freestyle riding. Kids and gals will love it, and big kids and guys will want to adopt the Misfit as their high-wind board.
The Misfit 119 and 122 are custom-produced right here in the Gorge, allowing John and the team to speed up testing and R & D, thus answering quicker to your wants and needs in a board. The Misfit Series is a very limited run of boards. One batch for you to get your hands on and that's it. Available Summer 2003 only. Retail price: $719
Misfit 119 & 122 Construction Features & Benefits:
High-pressure Laminate Base
Good gliding and low drag
Biaxial Cloth
Controls lateral flex, eliminates torsion
Custom Texalium Cloth
Meshes structurally with Biaxial cloth
SB - 112 Epoxy
Custom board resin adds tremendous strength & UV resistance.
Divinicell Core
Best core material, highest strength-to-weight ratio, high impact resistance.
ABS Hard Line Rail Band
Durable & impact/ding-resistant
Tapered Side Wall Construction
Custom finished look, gives a softer, more tuned ride
Sorry, maar ik vind het verhaaltje wel een heleboel BS. En de fotootjes zijn volgens mij geen foto's maar computer generated images, ik zie in elk geval geen textuur in het grijs :(
Maar, je kwam wel met de foto zoals beloofd :)
Denis had een 2 sterren sessie in Les Blanc Sablons met maar liefst 16 - 22 knots op zijn Takoon Scoop (2002)
hehe jij bent teveel bordjesfreak dus wil natuurlijk 2 a4tjes over hoe het in elkaar zit ;)
sorry dit kwam ik tegen....zijn idd niet echt cewle fotos heh :Z
RobbyNitroz had een 5 sterren sessie in Zandvoort met maar liefst 15 - 20 knots op zijn SlingShot Wave SST (2017)
Heej, je bent al goed dat je dit heb kunnen vinden :) Maar zo'n verhaal als 'it was Johns little secret', daar krijg ik altijd het gevoel bij dat er gecompenseerd moet worden voor tekortkomingen van het product ;) Niet specifiek voor SS bedoelt, maar meer in het algemeen :P
En het is wel redelijk duidelijk hoe het in elkaar zit hoor :) Gewoon wat plastic in de rails, zodat die beter tegen harde stoten kunnen. Verder UV-stabiele epoxy, maar anders zou je ook niets aan de looks van texalium hebben. Niet UV-stabiel -> verf erover, en dan zie je die gave texalium niet meer.
Denis had een 2 sterren sessie in Les Blanc Sablons met maar liefst 16 - 22 knots op zijn Takoon Scoop (2002)
De meeste epoxy boards spring ik doormidden, mijn SX houd het tot nu toe nog het best uit.
Ik ben erg benieuwd naar deze boardjes:)
700 nog wat Dollar DAT is ZIEK hoor Jongens ! voor zo'n klein stukkie epoxy en polyester
men is ziek geworden in kiteboardjes land, die dingen worden voor 30 euro in elkaar gezet in China
-DAVE- had een 5 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 16 - 23 knots op zijn SlingShot Fuel (2006)
slingshot heeft een fabriek in californie voor bordjes dus komen deze keer geen chineesjes aan te pas :)
epoxy en polyester? het zijn geen surfboards... ga je maar eens verdiepen in de slingshot productions...
huidige boards met carbon en duraglide, misfit met aluminimummmm dus niet de cheap breakable stuff... :P
van wat zie je het bijzondere niet in? van een epoxy bordje met polyester ;)
RobbyNitroz had een 5 sterren sessie in Zandvoort met maar liefst 15 - 20 knots op zijn SlingShot Wave SST (2017)
plastic in de rail? doet van oosterum ALLANG :O
:)
nou nog info over de 2004 kites
Fokke had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 10 - 14 knots op zijn Takoon Furia LTD (2010)
vette boards hoor!van alliminium gemaakt das wel phat!!!doe mij de 119 maar!!!_/-\o_
laters ruben lenten
4ever slingshot minded:)
Denis had een 2 sterren sessie in Les Blanc Sablons met maar liefst 16 - 22 knots op zijn Takoon Scoop (2002)