Reacties
martinAIR 05 September / 2012 / 09:22
Blow Me Away!

martinAIR had een 3 sterren sessie in Scheveningen met maar liefst 35 - 47 knots op zijn Blade Trigger (2010)

srvrooij 05 September / 2012 / 09:56
En nu dezelfde test op een minder glad strand, schelpjes, rotsen of wellicht een boom...
Peter Lynn / Lieuwe / Humanoid

Geronimo 05 September / 2012 / 10:28
Bij epic doen ze het testen wat anders



Get ready for an Epic Session / epic kites

Martijn767 05 September / 2012 / 10:52
lol
sponsored by: ME, Myself and my Employer (giving me time at Sal, Cabo Verde :) )

Martijn767 had een 4 sterren sessie in Cape Verde, Sal met maar liefst 15 - 22 knots op zijn F-One Bandit V (2012)

sjoerdsantema 05 September / 2012 / 12:01
Leg er even wat schelpen neer en het is zo gedaan hoor. Of een prullenbak. Of wat stenen.
#gobigorganaarjemoeder

sjoerdsantema had een 5 sterren sessie in Playa Chica met maar liefst 17 - 25 knots op zijn Blade Prime (2010)

bernard 05 September / 2012 / 13:04
een kite crashen van welke kwaliteit of merk dan ook, is gewoon een lotterij. UItkomst onbekend. 100% afhankelijk van waarop je precies crasht.. Dacron, kevlar etc helpen in mijn ogen alleen bij slijtage normaal gebruik..

bernard had een 5 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 24 - 33 knots op zijn SlingShot RPM (2011)

naishflow 05 September / 2012 / 14:36
en toch lijkt het me mooi om ook in het testpanel te zitten
Naish - Crazyfly boards

dr511 05 September / 2012 / 15:06
En nu eens testen met opgepompte kite. Want als ik een kite op 6 uur zie crashen dan vouwen de struts en tips echt niet dubbel. ( gebeurd altijd wel een keer in de les)
Leuk testen met een zachte kite maar dan blijft alles heel.
Ziki Ondergoed, schultenbrau

Marc_87 05 September / 2012 / 16:22
Quote: dr511 - 5 september, 2012 (17:06)
En nu eens testen met opgepompte kite. Want als ik een kite op 6 uur zie crashen dan vouwen de struts en tips echt niet dubbel. ( gebeurd altijd wel een keer in de les)Leuk testen met een zachte kite maar dan blijft alles heel.

Dat is onzin wat je nu zegt, die kite is gewoon prima opgepompt. Het feit is namelijk dat Cabrinha kites nooit zo hard als andere merken opgepompt hoeven te worden. Dat moet jij toch weten.

Powered by Flysurfer

spoetnik 05 September / 2012 / 17:30
Ja, zo'n crashtest is leuk, maar wat ik nou wil weten, wat gebeurd er als er een golf van 4 meter het op die kite heeft voorzien. Wat blijft er dan nog van over??
WWW.BYSLIS.NL :: WWW.VERSUSSHOP.NL

spoetnik 05 September / 2012 / 17:30
Ja, zo'n crashtest is leuk, maar wat ik nou wil weten, wat gebeurd er als er een golf van 4 meter het op die kite heeft voorzien. Wat blijft er dan nog van over??
WWW.BYSLIS.NL :: WWW.VERSUSSHOP.NL

WIMPIV 05 September / 2012 / 18:06
Ik denk inderdaad dat als er een golf over/door je kite heen spoelt dit een heel ander effect heeft op de stof dan met een crash. Dan wordt er gerukt en getrokken van alle kanten. Geen enkele kite is 100% bombproof. Heeft wat mij betreft niet zo veel met duurzaamheid te maken. Deze test wordt zo te zien met een splinternieuwe kite gedaan. Doe zo'n test als de kite al een tijd gebruikt is. Dat zegt wat over de duurzaamheid.

eddyc 05 September / 2012 / 19:08
Mijn ervaring : een Leading Edge uit cubenfiber is sterk en gaat lang mee daar het materaal is dikker en stijver en slijtvaster is (zal ook meer energie vragen van de naaimachine om het te monteren/naaien)

Leading edge sluiting:
Er zijn verschillende manieren van een leading edge tube dicht te maken: ondermeer:
- enkel merken plooien de stof dubbel met wat lijm ertussen en stikken het dicht
- andere merken (en duurdere modellen van voorgaande merken) lijmen en stikken eerst de naden aan mekaar en daarna wordt er nog een strook doek erover heen genaaid. Die strook doek gaat van gewone dracon tot een sterke dik geweven doek.
Mij lljkt de laatste wijze de beste.

Je moet je eigen kite maar eens bekijken welke methode er gebruikt werd. Wat opvalt dat bij bekende merken bij de goedkopere modellen de eerste methode gebruikt wordt en bij de duurdere met het extra lint erover heen.

Struts aand canopy:
- Bepaalde merken naaien de struts gewoon op het doek (ondermeer de bekendere merken bij hun goedkopere modellen)
- Andere verstevigen de kite canopy met een dubbel doek dat dan aan de strut wordt genaaid.
- Slingshot gaat nog verder en heeft zijn split strut dat de strut aan beide zijden vastzet (op 3 dubbel doek ?)

Als er maar 1 naad is met enkel doek: mocht het ooit afscheuren op/ naast de strut naad (golf or crash) dan moet de hele strut gedemonteerd worden. In geval van een dubbel doek dan scheurt de canopy af 2 cm naast de strut waardoor een reparatie eenvoudiger is: een stuk dracon eroverheen en door de naaimachine halen.
Kijk ook maar eens je kite na hoe de struts op de canopy bevestigd zijn.

De duurdere bekende merken scoren niet altijd met de naar mijn inziens betere methodes.
(maar ik kan me vergissen)
Een goedkoop merk dat heel stevig lijkt: Switch - Model: Method (ik heb niets met Switch te maken en ik heb geen Switch kite)
eddyc

martinAIR 06 September / 2012 / 11:14
het ziet er wel wat underpowerd uit en heeft hij zijn bar nou ook helemaal gedepowerd staan tijdens crash?
Hmz... ze winnen er vast wel weer wat zieltjes mee!
Blow Me Away!

martinAIR had een 3 sterren sessie in Scheveningen met maar liefst 35 - 47 knots op zijn Blade Trigger (2010)

Onbekende gebruiker 06 September / 2012 / 13:48
Vorig jaar zomer gaven wij les met een A-merk (die zich nu inmiddels heeft verbeterd) waarbij het doekna het vol crashen op de leading edge totaal door midden scheurde. Als ik naar dit filmpje kijk, denk ik dat Cabrinhasterk materiaal heeft...