Reacties
Tom 30 March / 2005 / 09:30
sommige hebben weer een vet design !! _/-\o_
Kiteboarding 4 life !!!

warssie 30 March / 2005 / 09:31

Ziet er mooi uit:9

Had al een eerdere versie van de grafics gezien, gelukkig is deze niet teveel meer veranderd_/-\o_

?

johndoe 30 March / 2005 / 09:48
_/-\o__/-\o__/-\o__/-\o__/-\o__/-\o_

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

twannie 30 March / 2005 / 10:16
Axis Kiteboards Vietnam, Ozone

Fokke 30 March / 2005 / 10:35
ik vind ze ook echt ZOOOOO mooi _/-\o_
NVWK [www.wedstrijdkitesurfen.nl]

Fokke had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 10 - 14 knots op zijn Takoon Furia LTD (2010)

warssie 30 March / 2005 / 10:40

Nog wat info over de nieuwe boards:

 

The complete lineup of boards is:

 FLX (twin tip)                                      
FLX 122 (122 x 36cm)                                
FLX 128 (128 x 38cm)                                
FLX 132 (132 x 39cm)

FLX 142 (142 x 40cm)

FLX 152 (152 x 42cm)

 

 Firebird (directional/mutant)

Firebird 140 (140 x 38cm)

Firebird 141 (141 x 40cm)


The new boards again utilize a refined ‘FLX’ construction with sublimated graphics in a durable PBT top sheet, hand shaped ABS rails and high density linear PVC foam core.

The Firebird is now also available in this ‘FLX’ construction.

 

Due to popular demand we have added a couple of additional sizes to the FLX range. The width of the FLX 132 has increased to 39cm and the new FLX 128 is 38cm wide. The FLX 152 at 42cm wide is designed for those in predominantly light wind areas.

 

All FLX boards now feature a single concave bottom shape with flat sections at the rails and tips. The advantage of a concave bottom is that the effective rocker line is straightened which provides greater tracking stability, power and speed. A disadvantage can be a stiffer board and a bumpier ride. To combat this we have tailored the thickness flow and flex patterns to comfortably provide the best of both worlds without having to compromise our wide powerful outline curve that provides “pop” and upwind performance. Unidirectional Carbon laminates provide the optimal balance between strength, weight, flex and twist control.

 

We continue to hand finish our rail shapes with a thicker more tucked rail in the mid section of the board to help soften the ride through chop. Rails at the tips feature a thinner, harder edge to provide tracking stability and a solid edge hold through carves.

 

Boards are supplied standard with:

 -         flush fitted stainless steel inserts

 -         adjustable footstraps

 -         contoured footpads

 -         EVA covered grab handle

 -         G10 fins

 -         stainless steel hardware

 -         adhesive EVA grab bar

         

The FLX boards have an asymmetric adjustable footstrap and the Firebirds have a symmetrical design adjustable footstrap.

The contoured footpads now have a more comprehensive outline shape and higher density foam provides better traction than our original contoured pads. By design, the contoured footpads are supplied unfitted so the rider can determine their preferred stance option and fit the pads accordingly.

?

FeRNandeZ 30 March / 2005 / 12:01

Hmm,  vind ze anders foei lelijk.

Geef mij maar die graphics van de Stonker boards van een paar topics terug.

kantje board !

Fokke 30 March / 2005 / 12:03
blijft smaak heh :)
NVWK [www.wedstrijdkitesurfen.nl]

Fokke had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 10 - 14 knots op zijn Takoon Furia LTD (2010)

johndoe 30 March / 2005 / 12:08
NAAAIISSSSS _/-\o_ veel beter als die treinrails enzo die ze vorig jaar hadden 8)

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

twindip 30 March / 2005 / 14:54
128 lijkt mij wel wat. nieuwe graphics hmmmm:?
make dust, or eat dust!

-Maarten- 30 March / 2005 / 15:21
mooi!!

johndoe 30 March / 2005 / 15:43
Snap alleen dei firebird niet 140 en 141? Iemand hier een verklaring voor :?

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

-Maarten- 30 March / 2005 / 15:48
f.one had in 2003 twee types sk8: een 138 en een 139, heb ik ook nooit begrepen

-DAVE- 30 March / 2005 / 15:57
produktiefouten verdoezelen misschien?
Dave is selfsupported by: Hanglos, Apple, Slingshot, Kitecinema, Naish, MCCormick, Daf , Seat, RedBu

-DAVE- had een 5 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 16 - 23 knots op zijn SlingShot Fuel (2006)

Mario 30 March / 2005 / 16:08

2cm exta breed maakt het verschil

dus totaal andere outline waarschijnlijk

WWW.KITESTUFF.NL

Mario had een 3 sterren sessie in Cadzand-Bad met maar liefst 18 - 24 knots op zijn SlingShot RPM (2010)