Reacties
RobbyNitroz 08 April / 2013 / 09:42
Ik wil hem even zien relaunchen en op het water zien liggen ipv alleen in de lucht. Het ziet er wel heel grappig uit vind ik.

Goedkoop om te maken en eventueel repareren.

RobbyNitroz had een 5 sterren sessie in Zandvoort met maar liefst 15 - 20 knots op zijn SlingShot Wave SST (2017)

Djee 08 April / 2013 / 09:51
En minder pompen
Always be yourself. Unless you can be a Pirate. Then, be a Pirate

Djee had een 3 sterren sessie in Bloemendaal met maar liefst 22 - 34 knots op zijn Ozone Reo (2016)

Djee 08 April / 2013 / 09:58
Als er niet veel druk in de kite staat (niet sturen of loopen) vervormt het doek wel veel.
Always be yourself. Unless you can be a Pirate. Then, be a Pirate

Djee had een 3 sterren sessie in Bloemendaal met maar liefst 22 - 34 knots op zijn Ozone Reo (2016)

Geronimo 08 April / 2013 / 13:02
Het schijnt behoorlijk uit te maken kwa kosten. 30% Dus =- 100/150 euro goedkoper retail als je mazzel hebt.
Daarvoor geef je makkelijk relaunchen dan op. Het hele no-struts gebeuren is vooral een hype. Maar het brengt nadelen en voordelen met zich mee.
Get ready for an Epic Session / epic kites

TheBrain 08 April / 2013 / 14:00
Strutless is inderdaad goedkoper om te maken.
Maar de focus ligt toch wel op het low end gebeuren.
Zelf ben ik nu ook een tijdje bezig met het ontwerpen van een strutless, maar dan een c-kite.

Dit is de eerste proto, er moeten nog wel wat puntjes verbeterd worden.
Hier de link naar het filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=q20GDtNvBC4




CvdV 08 April / 2013 / 14:21
...............en als we nu de leading ook weg laten hebben we een................



Of dit vooruitgang is? Geen idee. maar het lijkt mij wel verstandig de luchtkamer in 2-en te delen want anders ben je echt je drijfvermogen kwijt bij een lekke leading edge. Ik ga graag het open water op weg van de drukte maar niet met één luchtkamer.
Offline als het waait

CvdV had een 5 sterren sessie in Maasvlakte 2 met maar liefst 30 - 40 knots op zijn Airush Lithium (2014)

Herrie 08 April / 2013 / 15:00
Da's nou nog eens een one pump system!
Cheers! Herrie

Herrie had een 5 sterren sessie in Prea met maar liefst 20 - 25 knots op zijn Wainman Hawaii Rabbit Smoke (2012)

geloof 08 April / 2013 / 16:36
Inderdaad wel de voordelen van one pump, maar zonder de extra kosten van de licentie en de productie en dat zou terug kunnen komen in een lagere retailprijs.

Gevoelsmatig denk ik dat tie trager loopt en minder automatisch een bepaalde richting op vliegt. Nu nog de ontkrachting of bekrachtiging van het trager loopen en minder gericht vliegen vn een zero strutter t.o.v. een 1 of multple strutter.
http://www.kiteventure.nl | school | shop | travel --> CrazyFly | Eleveight | Ownin | PLKB | Shinn | Ventum | Vimana | Zeeko

BeervanhetMeer 08 April / 2013 / 17:38
Ben benieuwd wanneer de stokjes weer terug komen

Woodmaster 08 April / 2013 / 18:36
Quote: Geronimo - 8 april, 2013 (15:02)
Het schijnt behoorlijk uit te maken kwa kosten. 30% Dus =- 100/150 euro goedkoper retail als je mazzel hebt.Daarvoor geef je makkelijk relaunchen dan op. Het hele no-struts gebeuren is vooral een hype. Maar het brengt nadelen en voordelen met zich mee.


En jij geloofd dat? Eerder 30 extra omdat het een nieuwtje is!
Ben benieuwd of ie zijn vorm houdt en of dak doek het houdt tijdens crashes enzo.
En hoe te selfresceuen in golvend water.
Whats your cup of coffee? Blusch Quality coffee Alkmaar.

Woodmaster had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 39 - 62 knots op zijn Naish Pivot (2020)

Geronimo 08 April / 2013 / 19:03
Quote: Woodmaster - 8 april, 2013 (20:36)
Quote: Geronimo - 8 april, 2013 (15:02)Het schijnt behoorlijk uit te maken kwa kosten. 30% Dus =- 100/150 euro goedkoper retail als je mazzel hebt.Daarvoor geef je makkelijk relaunchen dan op. Het hele no-struts gebeuren is vooral een hype. Maar het brengt nadelen en voordelen met zich mee.En jij geloofd dat? Eerder 30 extra omdat het een nieuwtje is!Ben benieuwd of ie zijn vorm houdt en of dak doek het houdt tijdens crashes enzo.En hoe te selfresceuen in golvend water.


Van de fabriek en shapers weet ik dat het zo'n 30% in prijs uit maakt.
Duzz als je MAZZEL hebt scheelt dat je 100/150 euro retail. Maar idd kans is aanwezig dat je meer mag betalen vanwege de "research".
Persoonlijk vind ik strutless totaal zinloos, ik zie niet echt waar het iets oplevert. Kwa gewicht zou het misschien wat uitmaken als je op reis gaat en je koffer lichter is. Maar iedere kite vliegt een aantal knopen eerder dan dat die vaarbaar is dus daar is niet echt veel winst te halen met geen struts.
Die Chrases zijn dus onderandere de nadelen van strutless stukken lastiger weer te relaunchen.
Ik verwacht nog wel ooit een systeem waar je geen luchtbuizen meer hebt en je een soort surfmast in je kite gaat schuiven. Verwacht dat dat toch wel het meeste verschil gaat maken in snelheid.

Maar goed gelukkig zijn mensen bezig met dit soort onderzoek kan de sport tenminste nog verder ontwikkelen.


Get ready for an Epic Session / epic kites

otje 10 April / 2013 / 12:57
bij airrush ook gezien op 'boot' in duitsland, idd puur voor low end.... lijkt me niet echt heel solide, maar voor licht weer is het prima