Reacties
Reindert94 11 July / 2013 / 21:00
Fuel komt er dit jaar ook in nieuwe maten! 6/7/8/9/10/12/14
FLYHIGH.BE & Airush gear

Reindert94 had een 4 sterren sessie in Blankenberge met maar liefst 18 - 23 knots op zijn Airush Wave (2016)

Vinni 12 July / 2013 / 04:49


@ the compstick 2014
https://www.youtube.com/watch?v=kaivPVd_rhI

vlieger-kid 12 July / 2013 / 07:23
Dus als ik het goed begrijp is de fuel 2014 gelijk aan de 2013 (op de graphics en nieuwe grotere maten na) en de fuel 2013 was op zijn beurt weer gelijk aan de 2012, ook weer op de graphics na? Waarom zou ik dan een 2014 model kopen als ik een 9m of kleiner wil?
Zandmotor "local"

vlieger-kid had een 5 sterren sessie in Vierlingsbeek met maar liefst 10 - 16 knots op zijn Liquid-Force HiFi Competition (2010)

Magic_Ed 12 July / 2013 / 08:37
Dat hoeft ook niet, je kan bijvoorbeeld ook een slechts 2 x gebruikte fuel 6m2 2013 kopen [/schaamteloze reclame]
w w w . v e r s u s s h o p . n l

vlieger-kid 12 July / 2013 / 08:54
Quote: Magic_Ed - 12 juli, 2013 (10:37)
Dat hoeft ook niet, je kan bijvoorbeeld ook een slechts 2 x gebruikte fuel 6m2 2013 kopen [/schaamteloze reclame]

Dat was niet helemaal het doel van mijn reactie, maar dat had je al door denk ik...
Zandmotor "local"

vlieger-kid had een 5 sterren sessie in Vierlingsbeek met maar liefst 10 - 16 knots op zijn Liquid-Force HiFi Competition (2010)

Magic_Ed 12 July / 2013 / 09:06
Ok, dat had ik wel door
Serieuze reactie: je koopt een nieuwe kite omdat je nog geen kite hebt, je oude kite vervangen moet worden of omdat je graag de nieuwste wilt. Wat maakt het uit dat het model bijna niet veranderd? Ik zie dat juist als een positief effect: de kite is zo uitontwikkeld dat wijzigingen niet nodig zijn.
w w w . v e r s u s s h o p . n l

ostendlocal 12 July / 2013 / 09:11
Quote: Reindert94 - 11 juli, 2013 (23:00)
Fuel komt er dit jaar ook in nieuwe maten! 6/7/8/9/10/12/14
Nope, is foutje van de website.
Check bij de windchart zegt het 2014 rally ipv fuel.
Fuel komt in 7/9/11/13

ostendlocal had een 2 sterren sessie in Oostende met maar liefst 16 - 18 knots op zijn SlingShot Fuel (2012)

vlieger-kid 12 July / 2013 / 09:16
Quote: Magic_Ed - 12 juli, 2013 (11:06)
Ok, dat had ik wel door Serieuze reactie: je koopt een nieuwe kite omdat je nog geen kite hebt, je oude kite vervangen moet worden of omdat je graag de nieuwste wilt. Wat maakt het uit dat het model bijna niet veranderd? Ik zie dat juist als een positief effect: de kite is zo uitontwikkeld dat wijzigingen niet nodig zijn.

Kijk naar de prijzen. Ieder jaar worden voor nieuwe graphics meteen weer meer geld gevraagd, en het oude model gaat dan de "uitverkoop" in. Als ze minder zouden vernieuwen en langer een product zouden maken, zouden ze die ook in grotere hoeveelheden kunnen maken en kunnen dus de kosten lager blijven. Maar Slingy wil er natuurlijk alleen maar aan verdienen.

Laat ik het zo zeggen: als ik een nieuwe kite ging kopen zou ik gaan zoeken naar een fuel 2012 of 2013, omdat dat gewoon een paar honderd euro scheelt en de kite verder hetzelfde is.
Zandmotor "local"

vlieger-kid had een 5 sterren sessie in Vierlingsbeek met maar liefst 10 - 16 knots op zijn Liquid-Force HiFi Competition (2010)

Magic_Ed 12 July / 2013 / 09:46
Dat elk jaar de prijzen omhoog gaan is vrij normaal in een (mondiale) economie: iedereen is uit op winstmaximalisatie. Misschien dat het verkoopmodel niet ideaal is, er zijn merken die dit anders doen (Core, BWS). Maar grosso modo is de vraag van de klant: wanneer komt het model van volgend jaar uit?

Als jij een overjarig model wilt kopen: gelijk heb je, scheelt inderdaad een hoop centen en niemand verplicht je de nieuwste kite te kopen

Deze zin snap ik niet "Maar Slingy wil er natuurlijk alleen maar aan verdienen.", wat had je dan gedacht? Dat het een sociale instelling was? Ik kan je garanderen dat alle kite bedrijven gestart zijn door een paar enthousiaste kiters die een goed product willen maken en... daar komt ie... daar een goed belegde boterham aan over willen houden. Wat is daar mis mee?

Waarom zou een kitemerk de prijs van een kite zo laag mogelijk moeten maken? Voor elk bedrijf geldt dat je probeert winstmaximalisatie na te streven. Of die winst in euro's, dollars of plezier wordt uitgedrukt is aan de eigenaar, maar zonder dit principe geen (gezonde) bedrijven.
w w w . v e r s u s s h o p . n l

Lhams 12 July / 2013 / 20:43
Valt mij op dat de stiksels/naden op deze nieuwe fuel weer exact hetzelfde lopen als op de 2012. Ook graphics (en dus naden/stiksels) zijn weer exact hetzelfde. De 2013 kite was op een iets andere manier gebouwd (in ieder geval de naden). Gaat nu dus weer terug naar 2012. Misschien dat dit uiteindelijk toch beter bleek te zijn? Schijnt ook dat Len10 nog met 2012 vaarde terwijl 2013 al uit was. Misschien dus 2013 toch niet helemaal ok was en ze daarom terug zijn gegaan naar 2012? Of is dat wat ver gezocht?

ostendlocal 12 July / 2013 / 22:03
Heb vandaag de bar in m'n handen gehad. Is een stuk lichter geworden. Vooral het safetysysteem.
Ben benieuwd hoe het vaart!

ostendlocal had een 2 sterren sessie in Oostende met maar liefst 16 - 18 knots op zijn SlingShot Fuel (2012)