Good morning Nederland! Vanuit onze (naja onze als ik zie wat hier allemaal ligt!) kite fabriek in China kan ik jullie de nieuwe Fluid kiteboarding CS 4 bar laten zien.
De nieuwe bar van Fluid is de CS4 bar je raadt het waarschijnlijk al het is de opvolger van de CS3. Met zeer veel reacties, aanvullende comentaren en verzoeken hebben wij de CS4 bar ontworpen. Vrijwel alles is onder handen genomen op het QR systeem na. De push away QR die wij gebruiken werkt al jaren dus waarom zou je dat veranderen.
Wel komt de bar met een aantal nieuwe dingen:
- 4 kleur gecodeerde lijnen (rood / wit/ wit / Zwart wat volgens ons het meest logische is.)
- 350KG stuurlijnen en 400KG powerlijnen!! Standaard!
- Depowerlijn en safetyline in 1 buis!
- Zachte barends
- Easy Grip Push Away Quickrelease
- Gelijke lijnen
- Clamcleat depowersystem
- Roest vrij stalen swivel en bargat.
- Kleur gecodeerde bargrip
- 3D grip + fingergrip
- Perfect grip lijntje op de bar waar je de bar hoort vast te houden. Hierin vind je ook high grip EVA met nog extra structuur.
Meer info over de bar staat uiteraard op de website: http://www.fluidkiteboardingint.com/bar-cs4.php
Hij ziet er eerlijk gezegt redelijk goedkoop uit.
Dat is prima, maar ga ik dat nog steeds denken als ik hem met prijskaartje zie?
Die elastieken, waar je met je vingers ik kan blijven hangen tijdens en wipeout...
Bar ziet er goed uit,
Maar waarom een aparte kleurcode,
Waarom gebruikt nagenoeg geen enkel merk de officiële kleuren van bak en stuurboard...
De bungy had idd intern moeten terug trekken,
Want je blijft er zeker een keer in hangen.
Mooi hoor Nature; updates zo uit de fabriek
RobbyNitroz had een 5 sterren sessie in Zandvoort met maar liefst 15 - 20 knots op zijn SlingShot Wave SST (2017)
@martin404
Ik vraag mij enorm af waar je dit op basseerd. Ik loop hier de hele week rond in de fabriek en zie dus ook veel merken met hetzelfde swiveltje, barends, zelfde leaderlinen, zelfde stick fabriekant. (zie bijv de nobile 2014 bar)
Bar kost 249,95 incl de 350/400KG lijnen
Wat de barend en bungy betreft wij zijn niet de enige die hem gebruiken en is dus door meerdere merken afzonderlijk getest. Uit onze test is gebleken dat de kans nihil is dat je vinger blijft haken wanneer je de bungy op zijn plek vastmaakt na het afrollen van de lijnen.
Zelfs al zitten ze gewoon los aan de zijkant dan is de kans ook nog erg klein.
Nothing to worry about.
vanmiddag weer naar de bar afdeling om de nieuwe handlepass leash te maken en eindelijk de nieuwe EGO in elkaar naaien Ole!
Nature had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 25 - 39 knots op zijn Fluid Vice (2010)
Ook al is de kans erg klein, is voorkomen altijd nog beter dan genezen.
Zelfde als het argument dan andere het ook zo doen, als iedereen met kapotte remmen rijd betekend dat nog niet dat het goed is.
Neem het op als een verbeterpunt.
Djee had een 3 sterren sessie in Bloemendaal met maar liefst 22 - 34 knots op zijn Ozone Reo (2016)
@nature
250 is gewoon een heel scherpe prijs in verhouding tot de rest van de markt.
Ik heb de indruk dat er gekozen is voor een puur functioneel en stevig ontwerp en zoals ik al zij, is dat prima.
Zolang de safety maar doet wat hij moet doen, hij lekker in de hand ligt en een beetje lang mee gaat, kan het voor mij de ideale bar zijn.
Mensen die een bar zoeken, die er designwise visueel helemaal gelikt uitziet, hebben keuze zat uit barren van 450 euro, als dat iets is wat ze perse willen.
Zelf ben ik het helemaal zat om zoveel geld voor een bar neer te moeten leggen, dus ik hoop dat dit een goed alternatief blijkt te zijn en daar lijkt het wel op.
De haak waarmee de leash aan het ringetlje klikt, kan wat mij betreft niet lomp, dik en stevig genoeg zijn.
Persoonlijk heb ik minder goede ervaringen met het type lichtgewicht haak waar jullie voor gekozen hebben.
Maar misschien vergis ik me.
Uiteraard djee maar de kans dat je met je vinger in je chickenloop blijft hangen of achter een lijn is groter dan als het elastiekje op zn plek zit.
De meeste punten die aangepast zijn komen voort uit 1 op 1 contact met kitesurfers die ons materiaal hebben getest of zelf varen.
Zal morgen eens kijken op de bar afdeling of er iets mogelijk is om m te laten terugtrekken aangezien de dag op zn einde loopt hier
@martin404
Over het no bullshit geen poespas uiterlijk van de bar heb je helemaal gelijk. Een beetje in de catagorie extend bar van best.
Bij het ontwerpen van de bar hebben wij gekeken naar een langere levensduur van de bar. In princiepe vindt ik dat je minimaal 1.5 - 2 jaar zonder groot onderhoud met je bar moet kunnen doen incl de lijnen. Zeker een middelmatige kiter die niet al te veel sessies boekt zou niet jaar in jaar uit een nieuwe bar hoeven kopen.
De leash is de standaard leash die eigenlijk niet bedoeld is voor handlepassen. Momenteel ben ik hier aan de handlepass leash aan t werken en daar zullen de haken ook anders Zijn. Inclusief een anti breakage lijn die er voor moet zorgen dat de leash niet kapot gaat zomaar.
De standaard leash blijft en de andere zal tegen een kleine meerprijs verkrijgbaar zijn of bij aanschaf kun je zelf gaan kiezen wat je er bij gelevert wil hebben.
En een swivel dat moest van Jurriaan
Wat ik persoonlijk helemaal top vind is de simpelheid van de QR.
Zo kun je bijv het pinnetje vervangen mocht je bijv een langer pinnetje willen of juist een kortere zodat je QR makkelijker en sneller open gaat.
Er is binnenkort ook een chickenloop beschikbaar voor Advanced riders / Freestyle riders. Hierbij is de Loop veel groter en komt in princiepe zonder donkeydick.
Ook is de QR zelf geheel te vervangen d.m.v een schroef en zal bijv een nieuwe geupdate QR 1 op 1 overgezet kunnen worden zonder tweaken of andere technische aanpassingen.
Voor iedereen duidelijk en overzichtelijk en naar wens te tweaken.
@Slis.
Volgens mij gebruikt iedereen toch alleen rood links en de rest doet iedereen maar waar ze zin in hebben.
Rood / Zwart is vrij simpel en duidelijk.
Nature had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 25 - 39 knots op zijn Fluid Vice (2010)
Ben onder de indruk!
Goed werk, en prijs is zeeeer concurerrend!
klasse!
Jullie kennen mij altijd als een persoon die zeer kritisch is, maar neem van mij aan er is niks mis met deze barretjes. Ik vaar nu alweer een tijdje met deze bar en hij is nog helemaal goed. Dat kan ik niet zeggen van al die andere barretjes die ik de afgelopen 8 jaar heb versleten, er was altijd wel iets waarop ze bespaarde. Ze zagen er wel altijd gelikt uit, maar ik vaar toch liever met een bar die simpel is en niet binnen een maand kapot is.
Het voordeel is dat Gilion klein is en niet elk jaar loopt te switchen van fabriek. Hierdoor kan hij naar mij mening betere kwaliteit leveren dan bestaande merken die altijd weer ergens op besparen om hiermee hogere winsten te boeken.