Reacties
hardcorewillem 14 October / 2005 / 12:16

Hmm, beetje erg simpel gebracht.

 

berent

-DAVE- 14 October / 2005 / 12:18
Die CA2 - C\"o  Equatie is niet helemaal juist, ze kunne zich beter focussen op de s2=ARV2 en r want met de drag wordt ook geen rekeining gehouden...
Dave is selfsupported by: Hanglos, Apple, Slingshot, Kitecinema, Naish, MCCormick, Daf , Seat, RedBu

-DAVE- had een 5 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 16 - 23 knots op zijn SlingShot Fuel (2006)

-Frenk- 14 October / 2005 / 12:22

hey dit bevestigd een beetje het vermoeden dat in warme landen de kracht minder is.

 

Air Density (r), wordt meegenomen in de berekening en staat los van de windsneldheid.

Dus 5bft in 15graden Celcius is geen 5bft in 30graden Celcuis.

[we score at six beaufort]

-Frenk- 14 October / 2005 / 12:24

dit is trouwens de opvolger van de bow.

 

"THE BLOCK"

[we score at six beaufort]

-DAVE- 14 October / 2005 / 12:24
Tja , die Vlieger gaat niet helemaal op - Frenk-!
Dave is selfsupported by: Hanglos, Apple, Slingshot, Kitecinema, Naish, MCCormick, Daf , Seat, RedBu

-DAVE- had een 5 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 16 - 23 knots op zijn SlingShot Fuel (2006)

-Frenk- 14 October / 2005 / 12:25
ik boek die luchtdichtheid of het niks kost...
[we score at six beaufort]

Slis 14 October / 2005 / 12:27
hahah de opvolger van de bow the block
geweldig! :+
BY SLIS: LIQUID FORCE & C-SKINS

Kamo 14 October / 2005 / 12:39
warme lucht kan idd nog wel dezelfde snelheid hebben als koude lucht (m/s /bft/knopen) maar is idd minder dcht dan koude lucht en bezit daarom minder energie per m3
Shop | Gear | Kiterepair >> WWW.VERSUSSHOP.NL / TEN-KITEBOARDING.COM

hardcorewillem 14 October / 2005 / 12:42
@Frenk, wat nou als de luchtdruk afneemt als de temperatuur toeneemt, en daarmee de luchtdichtheid constant laat?

johndoe 14 October / 2005 / 12:43
stelletje rocketscientists hiero....  als ze dronken zijn haha :)

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

Buur 14 October / 2005 / 12:45
moet je eens in de winter met 6 bfr varen... en in de zomer met een windmeter. merk je direct dat koude wind straffer is. dus meer lucht dichtheid
www.kitesurf-photography.com

Buur had een 4 sterren sessie in Enkhuizen met maar liefst 16 - 20 knots op zijn F-One Bandit IV (2011)

nrg 14 October / 2005 / 12:46
Hardcore willem.Dat kan niet .Wanneer de temp. stijgt neemt de luchtdichtheid af en bij verlagende luchtdruk neemt de lucht dichtheid ook af.(minder luchtbeestjes per m3)

hardcorewillem 14 October / 2005 / 13:00

Hmm, zit wat in. Ben nog niet echt wakker. Kom er later wel op terug :P

 

berent

Fokke 14 October / 2005 / 13:10
 

Was het niet zo dat wij de Aspect Ratio altijd bepaalden met AR Breedte/Hoogte.

Hier gebruiken ze bij het bepalen de lift coefficient (Span^2)/Oppervlakte.

Maar ok, dat het hele AR verhaal nonsens was verder was allang duidelijk natuurlijk ;)

http://www.grc.nasa.gov/WWW/K-12/airplane/kiteprog.html Deze is ook wel lache, kun je zelfs vliegeren :D

NVWK [www.wedstrijdkitesurfen.nl]

Fokke had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 10 - 14 knots op zijn Takoon Furia LTD (2010)

johan75 14 October / 2005 / 14:07
Maar de windmeter wordt toch ook aangestuurd door diezelfde warme of koude lucht? dus het valt toch tegen elkaar weg?
[06 Waroo 7m] [07 Rhino 10m] [Nobile 666 129x39] [Spleene Session 141]