zo heeft een tijdje geduurd voor het gepost werd
Fokke had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 10 - 14 knots op zijn Takoon Furia LTD (2010)
-Voldoende verstevigingen op plaatsen waar sprake is van slijtage maar het is geen Slingshot. Geen verdere opmerkingen.-
Lekker onpartijdige review.....
-Nadeel is dat bij het opruimen van de kite je de struts alsnog apart moet laten leeglopen.-
Is dit niet het geval bij alle kites,clipjes of ventieltje zijn naar mijn mening hetzelfde, spreken we dan gelijk over een nadeel........??
Voor de rest een leuk verhaaltje!
@ Maarten:
Ik ben zelf gesponsord door GK maar ben wel een objectief mens. Als ik nu alle kites naast elkaar leg kan ik als normaal mens met ogen maar 1 ding concluderen: De afwerking van SS Fuel (2005) is gewoon de beste die er is. Amen :)
Verder is het systeem van SS 2 kanten op. Je kunt de struts dus leeg lagen lopen. Bij Naish zit heir een terugslagklepje in, de lucht kan dus niet terug. Dit heeft ook een duidelijk voordeel namelijk dat de struts VEEL stijver worden. SS vindt dit weer minder nodig omdat zij van splitstrut gebruik maken.
Fokke had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 10 - 14 knots op zijn Takoon Furia LTD (2010)
@ Justin
Ik vind dit dus niet onnodig om te vermelden. De afwerking van de kite is TOP, maar niet TOP of the line
Fokke had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 10 - 14 knots op zijn Takoon Furia LTD (2010)
Bij een goede autotest worden er, naast de objectieve gegevens, ook vergelijkingen gemaakt met andere modellen in dezelfde klasse. Wat is hier op tegen? De vergelijking met een model dat, voor dit onderdeel, toch vrijwel zonder discussie de top in de huidige markt is, geeft duidelijk aan hoe je deze kite in de markt kan zien.
[zeur modus]wordt een beetje moe van die overdreven merkgevoeligheid en de daarbij behorende korte lontjes[/zeur modus]
ik ben ook wel benieuwd naar de verschillen tussen de torch 2 en de raven 2 ... weet iemand hier iets over??
verder complimenten voor de test... leuk verslagje!
Nog vermelden dat er een paar kleine details aan de Torch II zitten.
Het zijn eigenschappen die de kite heeft.
bv. als je voor een handlepass gaat dan doe je gewoon je ding, als je dan los komt en je gaat draaien voor de paas dan stopt de kite met trekken, dus je dode moment is iets langer, wat erg fijn kan zijn, dus je kan nog vettere paasen gaan maken.
De kite is zo gemoedelijk, en altijd hetzelfde, dus je kan zelf met je board bepalen hoe hard je de pop wilt hebben door middel van het aankanten.
Het rust moment na een trick is ook iets groter waardoor je genoeg tijd hebt voor je landing en inhaken, of desnoods nog ff een paas voor de landing.
De 2006 bar is DE bar, zo vet goed, je chickenloop is lekker groot, en die gleuf in je bar waar je chickenloop invalt bij uithaken is echt te bruut, inhaken na een trick is peanuts.
Soort ovaal de bar, precies de juiste verdikking op de plekken waar je het nodig hebt.
De feedback van je kite komt zeer goed door naar de bar, je voelt elke beweging van de kite.
Verschil tussen de Raaf II en de Fakkel II.
Het enigste wat ik kan verzinnen is dat de Torch II met alles iets gemoedelijker en makkelijker is.
De Raaf II heeft net wat meer ballen.