Bij north vinden ze het wel relax als je trapeze haak een klein beetje aanpast, hier staat een mooie handleiding. In het engels maargoed die krijg je tegenwoordig al op de kleuterschool!
3e x dat ie voorbijkomt geloof ik, maar omdat het pittig belangrijk is kan ie
wat mij betreft bliven staan...
Denis had een 2 sterren sessie in Les Blanc Sablons met maar liefst 16 - 22 knots op zijn Takoon Scoop (2002)
Tuurlijk klinklare onzin dit, om je haak open te buigen.
Bij alles wat je dan doet kan je chickenloop eruit glijden.
En maar met alle middelen om het probleem heen draaien.
Je koopt een goede kite met een dure bar, dan moet je alle touwtjes gaan aanpassen je haak open gaan buigen, de meeste vervangen die clamcleed voor een depowerstrap, omdat dit ding ook niet werkt, ze vervangen de chickenloop voor 1 die je wel makkelijk in en uit kan haken, enz.
En dat is terug te vinden op haast elke site van de wereld, het is om mij heen bevestigd door verschillende North riders, die tevens boze brieven naar North hebben gestuurd om het probleem met de bar aan te geven.
Dat ik hier kwaad over wordt is simpel, door dit soort barren kunnen er dodelijk ongelukken gebeuren.
En omdat je zo niet met klanten omgaat.
Iedereen kan zich nog de bar van Cabrinha herinneren, die gaven de fout toe en haalde alle barren terug, tevens kon je gratis de bar omruilen.
Beetje jammer maar ik neem aan dat ze hun goede naam hoog houden en dus snel met een modificatie komen.
Dit kan er dus ook gebeuren... zelfs na het verbuigen van je trapezehaak!
ben het er ook mee eens, je gaat je trapeze haak toch niet verbuigen omdat het safety systeem van je bar anders niet werkt Ben dit niet van North gewend, waar is de dooitse groendlieg kite?
En als je je haak al zo verbuigt valt continu je loopie uit je haak als je een golfie ript of wat anders doet
en damn hoe nasty is dat filmpie
North fix it as u should! De kites zijn Ãœber maar dit is levens gevaarlijk...
johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)
Dat ik hier kwaad over wordt is simpel, door dit soort barren kunnen er dodelijk ongelukken gebeuren
Wel raar dat je niet in 2005 al kwaad was geworden over Naish" 2005 (en North) wannabee safety systemen.
Mee eens dat North"s reactie onder de maat is en ze nu pas laat reageren met toegeven en omwisselactie.
Blijft trouwens twijfelachtig dat het pas in 2006 lijkt dat merendeel van de systemen eindelijk veilig lijken. En dan nog nagenoeg nog steeds niet met buikschuivers.
PS In de duitse "Kite" kwam North"s Ironheart als testwinnaar uit de bus. Blijkbaar ook niet genoeg getest
Correctie Sake, dat was meer een overview van safetysystemen, niet een echte test op duurzaamheid en gebruik, dat doet Pascal n.l. (1 van de organisatoren van het duitse kampioenschap, de Kitesurf Trophy) die stellen gewoon als eis aan de riders daar: werkend safetysysteem (getest door de organisatie), helm & impactvest, heb je dat niet, dan mag je niet meedoen.
Ze hebben daar veel geleerd van het ongeluk van Kirsten Boese destijds.
(Overleed tijdens een wedstrijd, door tal van factoren o.a. een niet werkende
safety i.c.m. een kite die in haar lijnen vlog)
KITE magazine heeft eind 2004 wel een uitgebreide barren & safetytest gedaan,
de enige barren die daarin goed tot zeer goed scoorde waren:
F.One, Flysurfer & X-Shooter.