The BOW concept can come with various shapes and bridles. What differentiates the Bow kites from other kites is the concave trailing edge and the bridling mainly positioned on the leading edge that is designed to allow large de-powering. The more sweep the wing has, the more flat and powerful it is.
Consequently, any wing with a supported leading edge, which does not have a concave trailing edge, will be closer to a traditional C-shape kite than of a flat kite.
Welke brands hebben eigenlijk rechten gekocht bij bruno?
http://www.inflatablekite.com/ <--- voor de oldschool liefhebbers... wedstrijden gedomineerd door c-quads en classics!!!
@hanglos en kitertJUH() dudes.... ga die tekst op die site nou eerst ff lezen voordat je zo stom gaat ouwewijfen...
goed bezig maiz!
(zit voor de 2de keer te glimlachen om je opmerkingen)
heb een tijdje geleden het hele verhaal zitten door te lezen
erg cool hoe zoiets in zijn ontwikkeling gaat
en ook eigenlijk door blijft ontwikkelen...
in zoektoch naar de perfecte veilige kite.
RobbyNitroz had een 5 sterren sessie in Zandvoort met maar liefst 15 - 20 knots op zijn SlingShot Wave SST (2017)
johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)
Waarom niet veel lift in het midden bij de bow kite? Ik snap dit niet echt, is de angle of attack bij de rondingen soms groter bij dezelfde snelheid waardoor daar meer lift wordt gegenereerd?
@berent Ik denk dat jij gelijk hebt. Het plaatje is misleidend.
Bij de bow wordt ook veel lift gegenereerd in het midden. Alleen bij het bovenste plaatje zullen bij het poweren van de kite de tips naar binnen vouwen en is geen maximale angle of attack verandering mogelijk. Bij het onderste plaatje zal de kite maximale "kantel werking" hebben zonder dat de tips naar binnen vouwen bij het poweren van de kite.
@Fernandez: Klopt, bij bow kites kan je de standhoek van de kite veel beter veranderen over het gehele profiel. Bij conventionele tube kites zal de tip meer naar binnen vouwen zonder dat de standhoek van de rest van de kite veel veranderd. Je krijgt dan stall aan de tips waardoor je aan de tips je lift kwijtraakt.
Ze zeggen dat bowkites met een vlakker profiel meer power geven, dat klopt volgens mij wel omdat je een groter oppervlak hebt wat een kracht omhoog geeft.
Maar wat ze daar aan de zijkant illustreren klopt nog steeds niet volgens mij. De koorde wordt kleiner, waardoor er minder lift zal worden gegenereerd. Ook zal er aan de tips een wervel optreden waar de lucht van de bovenkant van de kite naar de onderkant zal stromen, dus de liftkracht zal daar toch echt een stuk minder zijn dan wat ze op het plaatje illustreren.
Berent, die pijlen geven volgens mij geen lift weer van de kite, maar de druk/kracht op de Trailing Edge. Bij de ronde shape is de TE drukloos bij de stuurlijn connectie, terwijl bij de Bow de druk op de TE daar juist het grootst is.