Vast tarief voor "sportieve bagage" |
5 december 2005 - Voor het vervoer van bijvoorbeeld een golfset, duikuitrusting of skispullen, gelden sinds 1 november vaste tarieven. Deze tarieven zijn ook van toepassing op IPB-reizen. |
|
Passagiers betalen voortaan voor het vervoer van bijzondere bagage tot 20 kilo een vast bedrag, ongeacht de bagagevrijstelling die ze hebben. Onder bijzondere bagage wordt onder meer verstaan: fietsen, ski- en snowboardspullen, duikuitrusting, wind-, golf- en kitesurfuitrusting en golftassen. Voor een retourticket ligt het tarief voor bijzondere bagage tussen de 40 en 160 euro, afhankelijk van bestemming en type uitrusting. De tarieven zijn naast KLM ook van toepassing op vluchten van KLM cityhopper, Air France, Northwest Airlines en Kenya Airways. Een uitzondering wordt gemaakt voor Flying Blue Platinum-deelnemers. Zij mogen bovenop de bagagevrijstelling tot 20 kilo aan golf-, duik- of skispullen gratis meenemen. Is het gewicht hoger dan 20 kilo dan raadt KLM aan om KLM Cargo in te schakelen. |
mm martinair die rekent enkel voor kitesurf spullen anders krijg je nog 15 kg extra
In brazillie hebben we het erover gehad om met zijn alleen 1 brief op te stellen en ons geld terug te eisen wie ziet daar ook wat in? Anders kost je reis zoiezo 80 eurie extra
Sebastiaan had een 3 sterren sessie in Zandvoort met maar liefst 20 - 25 knots op zijn North Vegas (2011)
kiteboardertje,
je moet niet te veel van hun verwachten, denk ik...
Ik vertrek zondag naar Cumbuco, mag je nu wel of niet meer dan 20 kilo meenemen als je die 80 euri betaald hebt? Ben het helemaal eens dat het belachelijk is om 169 euri bij te moeten lappen maar denk niet dat ze warm of koud worden van een brief van een paar boze kiters...
boardjortje had een 0 sterren sessie in Domburg met maar liefst 0 - 0 knots op zijn Ozone Catalyst (2010)
Jort ...klm ff terzijde ....als je 80 euro voor je boardbag betaalt ( martin air ) mag je WEL meer meenemen dan 20 kg ...ben al 2 keer die kant op geweest met heeeel veel spullen ...
vorig jaar met 18 man we kwamen op 4 kilo p.p overgewicht ( samen ingechecked ) en we moesten 4 keer boardbag betalen ....4 X 80 is heel iets anders dan 4 X 18 X 29,- Euro per Kilo ......
johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)
jorush had een 3 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 20 knots op zijn SlingShot Fuel (2011)
@ Speedfreak Amen Brother haha
johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)
Ik ben afgelopen weekend terugkomen vanuit Vietnam(Mui Ne), samen met een vriend van me. Wij vlogen met Air-France, op de heenreis hebben we niks extra"s betaald, 43 kilo verdeeld over 2 boardbags.
De terugreis werd er echter erg moeilijk gedaan op Ho Chi Mihn Airport, wij hadden nl surfspullen bij ons en dat was sowieso 100 dollar extra lappen per persoon. Na lang praten hebben we de manager ervan kunnen overtuigen dat we vlieger spullen bij ons hadden en dat het niks met surfen te maken had(dit lukte mede doordat de boards in de kites waren opgerold, het harde voorwerp wat je kon voelen was natuurlijk alleen wat versteviging).
Uiteindelijk hebben we nog wel 4 kilo overgewicht x 21 $ = 84 $ moeten lappen, beetje raar aangezien het op de heenreis(43 kilo) geen enkel probleem was. Volgens mij is het echt pure naaierij, de overbagage moet je nl betalen aan de balie van Vietnam Airlines en niet aan de balie van Air-France. Sterker nog ik heb ook zo mijn twijfels over de weegschaal daar, heenreis hadden we 43 kilo, terugreis had ik een extra tas uit mijn boardbag gehaald en die als handbagage meegenomen, dus we zouden eigenlijk minder gewicht moeten hebben ipv de 44,3 kilo die er op de weegschaal verscheen
Jullie zijn gewaarschuwd Jort en karin!
Groeten Robin
PS. Nog veel plezier in Mui Ne, ik ben NL nu al weer zat
KLM (en andere maatschappijen) zoeken gewoon manieren om een extra eurootje te verdienen zonder de ticketprijzen te verhogen. Er wordt namelijk erg weinig verdient op een stoel, onlangs was dit 1 euro winst per passagier bij de KLM... Dat schiet weinig op op zulke grote bedragen.
Je kites kun je gewoon in een grote (sport)tas blijven stoppen, dat is gewoon kleding.
Onder de 20kg blijven lukt me ook altijd. Gewoon 2 stuks handbagae mee, 1 koffertje van max. handbagage formaat en een rugzak. Hierin stop ik zware kitespullen en mijn kleding.
Blijft je board over. Ik deed die tot nu toe altijd in een snowboardtas, maar dat mag dus ook niet meer.
Een goed verpakkingsalternatief voor het board??
Ik zat er al aan te denken om het voortaan het board in karton te verpakken en te zeggen dat het een kunstwerk/schilderij/uithangbord is ofzo. Paar "Fragile" stickers erop of en een of ander logo van een atelier en klaar. Ze hebben toch het recht niet om je bagage open te maken aan de balie.
Wie heeft er nog meer creatieve ideen om je board te camoufleren?
Onze eigen Sjaard van hanglos is nu piloot bij de KLM en zal hem ff vragen of tie dat ff wilt uitzoeken als tie x tijd heeft.
Ik ben naar Aruba gevlogeven dit jaar en heb toen gezegt dat ik een Sportpack had en kon het v €40 enkeltje meenemen. V die 80 heb ik geen zin om te gaan klooien... Is allemaal heel goed gegaan.
johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)
Toen ik naar mexico ging had ik alle kite gear in the bigass samsonite (18m, shorty, trapeze, impactvest) plus wat harde kleding (schoenen, riem ed.) strak afgewogen op 19KG (je weet) en mijn board strak verpakt in twee boardbags (1xfoam, 1xgewatteerd). Mijn kleding zat in mijn caddy (handbagage) samen met toiletspullen.
Die dudes deden wel moeilijk over dat board, ik deed moeilijk omdat ik het wel had aangegeven bij het reisburo en die zei dat het geregeld zou worden. Toen mocht het op de kar van bijzondere bagage, klaar is kees. Terugreis was geen probleem.