Reacties
Magic_Ed 20 October / 2014 / 11:13

Tja, wat moet je met domme mensen?

w w w . v e r s u s s h o p . n l

bart13 20 October / 2014 / 11:34

Wow dit had ik niet verwacht. Als je dit al moet uitleggen bij het lessen dan moet je er zeker ook bij zeggen dat het water nat is?

bart13 had een 4 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 27 - 31 knots op zijn F-One Bandit Dos (2009)

Lambertb 20 October / 2014 / 11:38

Eens met Ed! Hoe duidelijk kan het zijn als er een heli wil landen. Ik zou in ieder geval wegwezen met de kite! Misschien eerder een topic 'Gezond verstand' starten, want daarvan zie ik wel meer gevalletjes de laatste tijd!

Lambertb had een 4 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 19 - 22 knots op zijn North Dice (2017)

Vliegenaar 20 October / 2014 / 11:39

{#emotions_dlg.frusty.gif}

Robberthesp 20 October / 2014 / 12:02

vervelend ongeluk! Lijkt me bloedje link met de wind die ontstaat van een heli om daar in de buurt van te zitten... Als de arts alleen maar snel in de buurt hoefde te zijn had die heli ook binnen 5 minuten elders kunnen landen. Slaat nergens op dat Kiters nu ervoor zorgen dat dit 45 minuten langer duurde hier door. Dit is gewoon slecht aanpassingsvermogen van een team wat hier juist op getraind is. Kun je niet bij de Kiters neerleggen denk ik. Beterschap aan de verongelukte!

more wind please

Robberthesp had een 3 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 16 - 20 knots op zijn Airush Lithium (2012)

Nick 20 October / 2014 / 12:14

Ga je je toch afvragen wat het gemiddelde IQ is van kiters...

IF IT SWELLS, RIDE IT

rolandpeelen 20 October / 2014 / 12:17

Maar uhmm. heli is eerder ter plaatse dan andere hulpverleners. Maar geeft signalen om weg te gaan terwijl ze nog niet geland zijn? Ik ben wel benieuwd welke signalen ze dan precies gaven, en wat een veilige afstand is ok te bewaren, want ik kan me goed voorstellen dat wij denken dat we op veilige afstand zijn (50m, 100m?) maar dat hulpverleners vinden van niet... 

Bolus 20 October / 2014 / 13:06

Welke lompe mensen reageren niet op signalen terwijl helikopter bezig om te landen ??? 

Automobilisten gaan toch ook opzij als politie of ambulance eraan komt. . Hoeft je geen les erin te hebben !!!

Dus nogal veel kiters met lage IQ gisteren op Slufters...

Veel kiters moeten nog veel leren op gebied van veiligheid pfffffffff

Bolus had een 5 sterren sessie in Bergen op Zoom met maar liefst 23 - 29 knots op zijn Blade Prime (2011)

Bastiaan_ 20 October / 2014 / 13:15

Leuk verhaal, maar wat zijn nu die signalen? Zo schiet niemand er wat mee op.

joyce66 20 October / 2014 / 13:56

Hierbij de reactie van een ooggetuige :

Een reactie van Arno op Facebook die geen Kitehigh account heeft: 
 
"Ik heb nog geen gebruikersnaam/inlog, dus reageer even hier. Ik wil bovenstaand bericht toch even nuanceren. Toen de helikopter aankwam, was het nog redelijk druk op de gehele slufter en werden er absoluut geen aanwijzingen/gebaren door de hulpverleners gegeven . Ik hield de situatie namelijk nauwlettend in de gaten. De helikopter bleef hoog en vloog twee rondjes en er werd op dat moment niets geïnstrueerd door hulpverleners. Vervolgens landde de helikopter bij de auto's. Toen pas begonnen de hulpverleners aanwijzingen te geven dat de aanwezige kiters van het water moesten. Ik ben toen meteen naar de kant gegaan, heb gevraagd wat we het beste konden doen. Er werd gevraagd of ik de anderen ook van het water wilde halen. Dit heb ik gedaan en we zijn vervolgens in 5 tot 10 minuten allemaal het water afgegaan. Ja het had effectiever gekund, maar het beeld dat er geen medewerking werd gegeven is ECHT niet juist. Ik denk eerder dat zowel hulpverleners als kiters niet wisten wat wanneer het beste was om te doen. 

Ik ben het dan ook helemaal eens met de stelling dat hier tijdens een safety-clinic aandacht aan besteed moet/mag worden! Ook de hulpverleners zouden hier een stategie voor moeten hebben. Ik denk namelijk dat er geen communicatie tussen de heli en hulpverleners op de grond was. Feit is dat ik zsm info heb gevraagd aan de hulpverleners om zeker te weten dat ik het juiste deed en vervolgens heb geholpen om dit doel zsm voor elkaar te krijgen.

Ik hoop vooral dat de persoon in kwestie in veiligheid is en goed zal herstellen!"


Ook niet verkeerd om deze kant van het verhaal te horen.

 

Misschien is het ook wel eens leuk dat sommigen niet zo "koeieneren" zonder het naadje van de kous te weten....Kite-surfen is een extreme sport ....... dus let op wat je doet en wanneer .... 

Last edit by: DJEVEREST
joyce

Coringa 20 October / 2014 / 13:59

Ik kan me wel degelijk voorstellen dat een helikopter niet zomaar op het strand kan landen door de down draft die ontstaat. Tijdens de landing kan door de rotor wash makkelijk windsnelheden van 120 tot 160 Km/uur ontstaan namelijk. Een veilige afstand is niet concreet aan te geven, dit is afhankelijk van het type helikopter, rotor diameters enz. Over het algemeen wordt een afstand van minimaal 60 meter geadviseerd maar waar het omgaat zijn losliggende dingen in de buurt van de landingplaats, afvalcontainers, zand en vuil, voetgangers enz. Laat staan als er ook nog idioten in de weg staan te kijken en er vliegers op het strand liggen.{#emotions_dlg.frusty.gif}{#emotions_dlg.frusty.gif}{#emotions_dlg.frusty.gif} https://www.youtube.com/watch?v=Jo0ItKINQdo

Sterkte en beterschap aan de ongelukkige kiter!!

Axé

Coringa had een 5 sterren sessie in Katwijk airtime met maar liefst 18 - 28 knots op zijn Switch kiteboarding Element (2014)

thomasvanopstal 20 October / 2014 / 14:01

indd goeie reactie!!
wnt die Reactie van A sluis is weer zo'n voorbeeld van mensen die er niet bij waren en gelijk gaan WIJZEN!

dus asluis, ga jij voortaan lekker in je kikker vijver kiten in je achtertuin.

Slapen is voor apen, MopMop gas erop!

Kevin-H142 20 October / 2014 / 16:01

Ik heb na een ongeval tijdens een kitebuggy wedstrijd wel eens geholpen om een lifeliner met 8 bft op het strand te zetten. Ik had een H in het strand gekrast en we stonden met een aantal man met vlaggen (die hadden we toch nodig voor de race) in een halve kring om die H heen om de windrichting aan te geven voor de piloot. Hij zette hem ook precies op de H neer.

Ik kan je zetten dat is geen pretje om daar dicht bij te staan. Dan waait het wel wat harder dan 8bft. Je wil dan geen kite in de lucht hebben in de buurt. De piloot had flink te werken in ieder geval om veilig te kunnen landen. Hij vond het een goed idee met die vlaggen daar had hij veel aan.

Last edit by: KEVIN-H142

dr511 20 October / 2014 / 18:01

ik kan me nog een post herinneren van vorig jaar over een Belgisch gevalletje met een helikopter een kite. Door de downwash van de rotorbladen blijft je kite echt niet lekker in de lucht staan. Als je dus een heli op geringe hoogte ziet aankomen is het zowiezo niet handig om te blijven kiten. 

Ziki Ondergoed, schultenbrau