Slingshot is niet meer uit de kitesurfwereld weg te denken. Met een jarenlange reputatie en role model kites zoals de Fuel draaien ze al jaren mee.
Om het serviceniveau van Slingshot te verhogen hebben ze ervoor gekozen om samen te gaan werken met U-Stick Europe, de bladder specialist.
Het idee? Snel maatwerk kunnen leveren, geen verspilling van materiaal en nooit meer misgrijpen en daarmee mogelijk iemand teleurstellen of lang laten wachten.
Om de leverkwaliteit en snelheid te verhogen is er voor gekozen om de productie van kitebladders te verhuizen naar Den Haag en de uitvoering hiervan te laten verzorgen door U-Stick Europe.
De kite bladders van U-Stick worden gemaakt van een mat blank PU. De matte finish heeft tijdens het installeren een vergelijkbaar effect als talkpoeder en vergemakkelijkt hiermee de installatie van de kite bladder.
Om het bestellen makkelijker en sneller te maken heeft U-Stick Europe zojuist een nieuwe website gelanceerd onder de naam www.slingshotbladders.com. Hier kunnen consumenten, maar ook de dealers en agenten van Slingshot Kiteboarding in Europa vanaf heden hun “spare” kite bladders bestellen.
Mooie stap!
Is het nu dan ook goedkoper geworden?
Gefeliciteerd
Djee had een 3 sterren sessie in Bloemendaal met maar liefst 22 - 34 knots op zijn Ozone Reo (2016)
@Slis: De bladders zullen redelijk vergelijkbare tariefstellingen hebben als voorheen. Stuksproductie in Nederland is natuurlijk altijd duurder dan massaproductie in China. We weten dit verschil echter behoorlijk goed op te vangen door het beperken van waste (we hebben geen voorraad kant en klare bladders die vervolgens niet verkocht worden) en het elimineren van enkele schakels in het distributieproces.
Het goedkoper maken van bladders zou natuurlijk mooi zijn maar dit is niet de hoogste doelstelling voor beide partijen. De focus ligt op het verhogen van het service niveau en de kwaliteit van de geleverde producten. Immers, liever 100 euro voor een Leading Edge dan weken wachten op een spare part tijdens het hoogseizoen!
mmmm dus slingshot heeft zo veel spareparts nodig dat ze die gaan outsourcen...
@Dr511: Ieder kite merk wat al langer dan 3 a 4 jaar draait en niet ieder jaar dezelfde kite uitbrengt in een nieuw jasje heeft "zo veel" spareparts nodig!
Een simpel rekensommetje leert dat er gemiddeld 6 bladders in een kite zitten, er gemiddeld 6 maten in een maatserie zitten en er jaarlijks per merk gem. 4 modellen worden uitgebracht. Dit komt neer op 144 verschillende spareparts per jaar. In het geval van een Slingshot die al langer dan 10 jaar bestaat kan je dus uitgaan van 1000+ bladders die je moet stocken!
Toch vind ik ze aan de prijs...
Maar die matte finish zal ze inderdaad wel minder plakkerig maken. Da's wel een plus :)
@Faxie: Het leven is duur! Of het nu om een Ferrari gaat van 500.000 euro of een bladder van 27 euro:) Altijd te duur! Ik nodig je graag uit voor onze volgende Kitecare repair clinic, hier lichten we altijd graag toe waarom sommige dingen nu eenmaal duurder zijn dan andere!
In het geval van bladders heeft dit voornamelijk te maken met de enorme hoeveelheid werk die gaat zitten in het uitzoeken hoe iedere bladder eruit moet komen te zien. (productiemallen) Deze zijn vaak bijzonder slecht uitgewerkt door kitemerken en onze vrienden in China en hier moeten dus aan alle kanten controles en wijzigingen op worden gemaakt. (Het opzetten van de samenwerking met b.v. Slingshot heeft 1.5 jaar geduurd om deze reden!)
Ook kan je je voorstellen dat wij regelmatig een bladdertje cadeau doen bij de zogenaamde dubieuze garantiegevallen. (een bladder foutief installeren is helaas een veel voorkomend probleem, vandaar ook weer de gratis clinics:))
Al met al rijd ik in een keurige Ford Transit Connect rond uit 2003 en betaal ik geen vermogensbelasting;) Tel uit je winst! (of die van mij natuurlijk!)
Je hoeft je niet in te dekken hoor Dow,
kitesurfen is gewoon een dure sport, en het is stuk logischer om "maatwerk" te leveren
inplaats van alles op voorraad hebben.
@Slis: Doe het graag hoor:) Ik roep ook altijd dat ik producten te duur vind en meestal is de achterliggende uitleg waardeloos en vind ik dus de producten nog steeds te duur! Openheid van zaken is mijn inziens een mooie manier om inzicht te bieden in het hoe en waarom!