Het golfrij -kiteboard van Catapult,de GTS,is er nu ook in de maat 5"10"
De hele GTS reeks is verkrijgbaar in epoxy of full Carbon Kevlar.
en de 5"4" in full Carbon Kevlar:
alle airbrushes zijn custom dus elk board is uniek
-DAVE- had een 5 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 16 - 23 knots op zijn SlingShot Fuel (2006)
ziet er goed uit
-DAVE- had een 5 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 16 - 23 knots op zijn SlingShot Fuel (2006)
RobbyNitroz had een 5 sterren sessie in Zandvoort met maar liefst 15 - 20 knots op zijn SlingShot Wave SST (2017)
Catapult GTS
5 feet 4 inch - € 699,00
5 feet 6 inch - € 699,00
5 feet 8 inch - € 699,00
it"s very similar, it has a high nose and has a similar shaped tail like a flat-back surfboard.
It is not as snappy in the turns as a surfboard because of the 3/4 rail-fins but you can always remove them and put a blank in the fin-box.
It is also a lot stronger than a normal surfboard, I drove over mine with my VW Golf and only put some scratches on it.
Kitertjuh en catapultboardertje is 1 persoon toch dennis??????
wat sponsering al niet kan doen,.......
Even wat info voor speedfreak....
Normale surfboards zijn zoals je zelf al zegt niet zo sterk.
De layup van een normaal surfboard is een 6 ounch op de bodem en twee op het deck. Finnen zijn over het algemeen op gelamineerd of FCS ingezette pluggen. Allebei erg zwak als je er mee gaat kiteboarden, vooral met straps erop. De hars die gebruikt word voor een surfboard is polyester. Kortom allemaal niet echt dingen die een board sterk en duurmaken.
Daarom is een normaal golfsurfboard ook een stuk goedkoper dan de GTS en de GTS Epoxy. De GTS polyester is gelamineerd met 2 lagen 6 ounch op de bodem en drie op het dek. Dan ook nog een laag Carbon Kevlar op het deck in het voetband gebied. Carbon Kevlar is zo"n beetje het duurste laminaat dat je kunt krijgen. 50 AU$ per running meter komt eerst. Buiten dat is het lastig verwerken voor lamineerders dus hogere produktie kosten. De GTS Epoxy is zoals je ziet full carbon Kevlar. Reken maar uit je kosten aan alleen laminaat. Dan is het geheel gelamineerd met epoxy hars. Dit is al snel 5 keer zo duur als Polyesterhars. De vinboxen in de boards zijn allemaal met blokken hardschuim verstevigd. Vervolgens verstevigd met glass erover en op deck Carbon Kevlar patches. Dit is ook gedaan bij de dekpluggen. Met andere woorden veel aandacht besteed aan sterkte en materiaal keuze. Als jij je golfsufboard kunt verstevigen voor het verschil doe het dan gerust maar ik heb m"n twijfels omdat je basicly overnieuw kunt gaan beginnen met je board. Als je ooit de gelegenheid hebt om een GT40 te proberen kom je er ook achter dat die wel net zo snappy is als een golfsurfboardje. 3 finsetup en geen sidefins. Met je VW erover heen rijden kan ook als je wilt bij de GT40 maar niet iets om te doen aangezien je liever je board zonder krassen houd. Hopelijk is het een beetje duidelijk zo. Anders gewoon vragen..... Later. Als Dennis beide is...niet spammen he Dennis