het is al wat oud nieuws,
maar ik vond het pas zojuist...
In elk geval hier wat pics van de nieuwe PL (click voor meer)
kor had een 2 sterren sessie in Zandmotor met maar liefst 18 - 22 knots op zijn Nobile 5050 (2012)
-DAVE- had een 5 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 16 - 23 knots op zijn SlingShot Fuel (2006)
heb wel is de gurilia gevaren en dat lijkt me een beetje te vergelijken
kor had een 2 sterren sessie in Zandmotor met maar liefst 18 - 22 knots op zijn Nobile 5050 (2012)
de vortex en de Venom zijn gwoon top kites , ietwat anders dan een tube maar zeker niet slecht , ik heb rhino"s 2006 en venoms en zoals ik al zei heeft elke kite zijn goede en slechte kanten .
de venoms gebruik ik op land met flyboarden , nml stabieler dan een tube en ze komen gwoon niet uit de lucht vallen mocht je er onderdoor jumpen ( iets veiliger op land dan tube dus !) echter is de low end minder als van een tube dus op water vind ik ze ook wat minder presteren , is de wind harder doen ze het op water ook prima !!
Job had een 0 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 14 - 18 knots op zijn Best Waroo (2008)
kor had een 2 sterren sessie in Zandmotor met maar liefst 18 - 22 knots op zijn Nobile 5050 (2012)
hehe, PL-news staat altijd garant voor mooie discussies... iedere keer weer, te mooi!
ma PL is top! (wees gerust...andere merken ook)
kun je nagaan zoontje een venom of een vortex is nog stabieler!!! en die auto zenith is helemaal te gruwlijk ! handen van de bar waar het lel ook staat en hij klimt strak naar 1200 , het inzet bereik van de foils is ook groter dan dat van de meeste tube kites (uitzondering bow, maar dat noem ik geen beulkite )maar dat is naar mijn mening dus ook meteen de zwakke kant want al kan je redelijk vroeg varen met de foils echt power krijgen ze pas als je wat hoger in hun windbereik gaat zitten ( de venom 13 beult als anderen met een 10tube aan het beulen zijn ! ) zoals al vermeld om te beulen op water vind ik een tube wat lekkerder en vooral explosiever !
foil : + stabiel , iets relaxter, auto zenith ( bijna niet uit lucht te krijgen ),top high end en .... lang zweven , opgeruimd wel heel klein pakketje handig voor reizen!!!!
- minder goede low end , minder explosief,kan met start wel eens gaan wokkelen grrrrrrr
tube : + explosiever, hoger springen, betere low end, directer met sturen
- minder inzet bereik, kwetsbaarder (op land), POMPEN !hihh, vaak minder goede high end, kan uit lucht vallen als je onderdoor ....
op land is de foil the ruler!!
op water de tube !!
Dit zijn mijn bevindingen na een jaar te hebben gekite met de Venoms en de Wipika amp+ en Rhino (2006)
wazzaah had een 5 sterren sessie in Terschelling Groene Strand met maar liefst 10 - 11 knots op zijn Vari Condor (2013)
@ rimmert ...flysurfer is geen venom of Vortex (flysurfer heeft een heel ander profiel als PL venom of vortex!)
Waarom minder goede low end...................
voorbeeld met +/.-16 knopen als iedereen met een 12 of 14 tube staat kan ik met venom 13 ook varen echter is het net aan en is ie wat sloompjes ! als iedereen om gaat tuigen naar een 10 tube blijf ik met de 13 op water en begint er pas echt power in te komen ( je kunt dus zeggen de venom 13 is te vergelijken met een 10 mtr tube de 10 Venom met een 8 tube etc etc ) .......bij 20 + wordt het een lekkere beul .......... ..dus low end is minder ! zo duidelijk ???????
ps een Vortex of Venom moet je zeker NIET vergelijken met de Gorilla"s( voorlopers) want dat was gwoon prut ! en de nieuwe PL zijn echt vele vele vele malen beter
test er maar is 1 , @lex van windshift geeft les met de venoms !! en is zeker niet te beroerd je even te laten voelen hoe ze zijn ! zelf oordelen is best!