We hadden al wat plaatjes ervan gezien maar nu de complete uitleg door Sky Solbach in deze product video van de North click bar
heb het gekeken, maar ben niet echt overtuigt
de PU is wel slim gedaan, en de Iron Heart is ook super.
Maar dat draai systeem lijkt me nog steeds lastig depoweren en poweren.
je wil gewoon in sommige situatie in 1 x de depower aan trekken
En ook het finetunen van depower lijkt me niet mogelijk met het draaien,
gezien je niet een kwartslag kan, of een klein stukje.
Mja mooi als het allemaal nog nieuw is. En dan de prijs... daar kan je 3 overjarige barren voor halen. Dan maar wat minder clean.
Innovatie, love it!
Ben alleen nog niet helemaal overtuigd van het nut.
djeverest had een 4 sterren sessie in Scheveningen met maar liefst 14 - 20 knots op zijn F-One Bandit V (2012)
het is een goede verbetering !
Ik vaar nu een goed jaar met de prototypes en de finale versie en ik moet zeggen dat ik het over de normale bar verkies !
We gebruiken ze ook in de school en voor de leerlingen is het makkelijker te verstellen dan een normale trimstrap.
Een autoloop doordat je trimlijn rond je stuurlijn vastkomt heb je ook niet meer.
Ik zelf ben helemaal overtuigd en vaar nu enkel maar met de clickbar.
de depower is super lang wat op een wave boardje heel aangenaam is !
Dat ceramishe rollement in de iron heart wassen we niet uit en blijft ook gewoon met zand nog werken.
klopje tegen de bar en ze komt mooi rond , kwa veiligheid is dit super doordat je nooit meer gekruiste voorste lijnen kan hebben en je safety altijd zeker werkt !
De trim heeft 8 stappen tussen vol gepowered of vol gedepowered dus het is precies genoed.
Het feit dat je 4+5 lijnen kan maken met 1 bar 22+2m hebt en de hoogte van je splitsling regelen is heel fijn, het veranderd je vlieggedrag van je kite ook heel wat als je de Y split veranderd of er af haalt!
Je kan ze ook gewoon met andere merken gebruiken , pigtails omdraaien en klaar.
Als er een test dag is zou ik iedereen aanraden om er eens aan te hangen !
het duurt voor de meeste mensen even om te wennen aan de nieuwe trim maar het is een hele goeie upgrade !
henrik had een 3 sterren sessie in Cadzand Bad met maar liefst 20 - 25 knots op zijn North Vegas (2008)
Thanks voor uitleg Henrik.
Ziet er ieg heel clean uit; ben benieuwd!
RobbyNitroz had een 5 sterren sessie in Zandvoort met maar liefst 15 - 20 knots op zijn SlingShot Wave SST (2017)
Ziet er veel beter uit dan ik had verwacht en zorgt wel voor een hele cleane bar. Ook het feit dat je depowered door een druk op de knop klinkt erg goed. Alleen die prijs....
Inmiddels heb ik al wat clickbarren in de test dus check de Northkiteboardingbenelux facebook pagina voor testdagen in de komende weken en laat je overtuigen door de bar zelf te testen.
Als je niets nieuws probeerd ontwikkel jezelf ook niet. Dus dat is een plus voor North! Verder zal de tijd het leren.
Heb flink zitten snuffelen op t web en diverse video's en foto's bekeken. Eerste indruk is goed en het idee erachter staat me wel aan! North is een merk dat niet zomeaar iets op de markt brengt. Maar..... Ik ben (zoals vele anderen) wel heel benieuwd wat het doet op lange termijn met zout en zand.
Toen ontdekte ik deze video waarin ze het systeem open maken en je kunt zien hoe simpel het systeem eigenlijk in elkaar zit. En nog beter, dat ze er bij het ontwerp over na hebben gedacht hoe je onderdelen zo simpel mogelijk kunt vervangen als dat nodig is. Bij hoeveel moderne producten zie je dat tegenwoordig nog in deze wegwerp maatschappij, waarbij repareren een ontbekend woord is gewoorden...? 2e plus voor North dus.
Via die video op Youtube kom je op nog veel meer video's waarin ze heel duidelijk laten zien welke delen je kunt vervangen en hoe dat moet. (zie hier)
laatst nog een powerlijn van een slingshot bar vervangen. in de filmpjes wordt altijd uitgegaan van het vervangen van onderdelen op een nieuwe bar. dat ziet er altijd zo lekker simpel uit.
de plus is duidelijk een cleane powerlijn en geen tangle meer in je vijfde. die kan met het op en neerlaten van een north kite soms erg gedraaid zitten waardoor even neer en oplaten een klus wordt. dat moet opgelost worden.
verder zijn de voordelen van een vijfde lijn bekend en ik vaar er ook graag mee.
Ook de veelzijdigheid van de bar is top. 4 of 5 lijns, eenvoudig te verlengen. de vraag is inderdaad kun je in noodsituaties even snel bij die knop. als je t gewend bent waarschijnlijk wel he.
smirre had een 3 sterren sessie in Egmond aan Zee met maar liefst 16 - 19 knots op zijn RRD Obsession (2010)
@Henrik
Misschien kan jij zo'n bar die je lang gebruikt hebt eens opendraaien en er foto's of filmpje van laten zien. Dan kunnen we zien hoe dat is na een tijd gebruiken.
@smirre,
tuurlijk is dat bij gebruikte bar iets anders... Maar het kan, én er is over nagedacht hoe dat zo simpel mogelijk kan.
Verbazingwekkend eenvoudig dat mechanisme. Daar heeft eimand heel goed over nagedacht. Ben allen wel benieuwd hoe makkelijk er zand en zout in kan komen, en hoe makkelijk dit er dan weer uit spoelt...
In de laatste Access staat een review en foto's van de nieuwe bar. Ze zijn erg enthousiast over de bar (North is natuurlijk wel een grote adverteerder). Negatief zijn ze over de hoge prijs. Deze wordt alleen niet vermeld in het artikel.
Ik vind het wel een gemiste kans van North dat ze de linkerkant van de bar grijs hebben gemaakt in plaats van een opvallende kleur; zoals rood (toch een beetje de standaard).
retail is de bar € 649,- Dat valt dus wel mee als je kijkt naar de overige barren, Kost toch al snel rond de € 500,-