De Ultra V3 heeft in tegenstelling tot de V2 niet veel veranderingen. Grafisch ziet het er anders uit en de tas is nieuw ontworpen (de vorige is echt innimini dus ben benieuwd naar de 2020 tas).
Alsnog een mooi artikel over de doelstellingen van de Ultra en hoe licht je kunt gaan met het doek etc:
We have seen the construction remain relatively unchanged on the Ultra, besides some small tweaks. There has been a lot of talk about new materials and competitors claiming to make a lighter kite than the Ultra. What’s the lowdown on weight from Airush's side?
Weight is important, but we did not want to reduce weight at the expense of durability. We constantly have materials in testing, and have built lighter prototypes, but feel these make too many sacrifices to the longevity at this stage.
I don’t believe in experimenting on our customers, so we will keep doing our homework until we’re sure that we’re delivering a clear benefit. Our primary mantra is innovation, but our second is durability, so it makes for some challenging discussions and decision making!
Check het hele artikel door op de link hieronder te klikken
Het loadframe, in ieder geval op de manier zoals airrush dat toepast in zijn kites ik geloof er niet in. Het patroon ligt op een vreemde manier in de kite. Je verwacht meeste kracht op 30% van de koorde, dit moet naar de tips geleid.
Doek zal altijd iets rekken (zeker als ze zoals ze zeggen heel licht materiaal willen gebruiken) het loadframe heeft zelf veel minder stretch, vervormingen van het doek onder heavy load of door veroudering zullen dus niet gelijkmatig zijn over het profiel wat aerodynamisch niet optimaal is.. "deuken"