Reacties
dr511 18 November / 2020 / 07:22

mooi lijstje!{#emotions_dlg.thumbsup.gif}

Ziki Ondergoed, schultenbrau

Lars_023 18 November / 2020 / 09:05

{#emotions_dlg.bonk.gif}inmiddels worden dit soort prijzen zonder schaamte gepubliceerd

Lars_023 had een 4 sterren sessie in Zandvoort met maar liefst 22 - 26 knots op zijn Ozone Enduro (2016)

RobbyNitroz 18 November / 2020 / 09:21

Ik noem bovenstaande het bruto gewicht {#emotions_dlg.hypocrite.gif} 

  • Ik heb de extra attachments voor pigtails eraf geknipt (42 gram)
  • De stoffen kap die meestal over je ventieldop gaat kan eraf (36 gram)
  • De twee handles voor de zelf resque heb ik eraf geknipt ( 18 gram)
  • Lipje om het haakje van je pomp aan te haken heb ik eraf geknipt (7 gram)

 

RobbyNitroz had een 5 sterren sessie in Zandvoort met maar liefst 15 - 20 knots op zijn SlingShot Wave SST (2017)

asluis 18 November / 2020 / 09:38

Wat zou de kleurstof van een kite wegen RobbyNitroz {#emotions_dlg.schater.gif}  Wit is lichter

MarioH 18 November / 2020 / 11:46

Kite nog even met helium vullen, weer een paar gram winst {#emotions_dlg.bonk.gif}

MarioH

zoontje 18 November / 2020 / 19:21

Rob, Heb begrepen als je met een perforator gaatjes in je doek maakt dat dat ook gewicht scheelt! 

no balls no glory

Leon van Bergen 18 November / 2020 / 20:27

Hahaha. Maar Rob even serieus, het lipje voor je pomp haakje eraf knippen voor 7gram? Je wilt toch ook nog wat gemak behouden en veiligheid voor iemand die downwind van je staat?

FeRNandeZ 18 November / 2020 / 21:11

je kan ook de hele briddle nog vervangen door dynema. Verder de dunnere/lichtere 1.3mm sk99 op de stuurlijnen. Dat een kite goed blijft hangen zegt niet alles, een kite diep in het venster (windzak) blijft ook beter hangen. Waarschijnlijk heeft die Ghost wat meer sleur....

 

Echter hoe vlot een kite omhoog wil klimmen in weinig wind, das echt puur gewicht. Sommige oude kites van vroeger waren ook lichter, dunnere materialen vlogen beter in weinig wind.

Last edit by: FERNANDEZ
kantje board !

Piede 19 November / 2020 / 09:14

Tja, wat heb je er aan als je kite in de lucht blijft staan maar hij je niet op je foil kan trekken? Je zult toch echt meer oppervlakte moeten hebben voor de start onder de 8 knopen.  

Maak het een beetje!

FeRNandeZ 19 November / 2020 / 09:18

Maar trekkracht van kite gaat kwadratisch met de vliegsnelheid, dus een lichte snelle kite, kan door zijn snelheid na insturen meer burst geven, wat ook helpt om weg te komen. Dus lichter is altijd beter kwa vlieg eigenschappen, ook is drift beter.....

kantje board !

snowbuggy 19 November / 2020 / 10:08

Als je dan toch low end wil varen...neemt dan een matrasvlieger....



Low end begint voor mij pas wanneer ik een 20m2 kite uit te tas kan halen :) 

depostbode 19 November / 2020 / 11:20

Kauper Maverick, 9m, 3 struts, 2.28kg, 699 eur...

Piede 19 November / 2020 / 11:24

@Fernandez; Dat klinkt fantastisch, maar is die paar honder gram in de praktijk genoeg voor (1 of 2 knopen) eerder opstarten? Als je bijvoorbeeld kijkt naar 2,2kg Airush Ultra en de Aluula met 1,9kg. Als dat niet zo is, kan je het flinke prijsverschil besparen wat dat betreft.

 

 

 

  

Maak het een beetje!

asluis 19 November / 2020 / 11:47

Aluula is wel een 3 strut kite en waarschijnlijk ook een prima wavekite.  De ultra is niet zo fantastisch op een directional.

JSJ 19 November / 2020 / 17:08

Ben benieuwd wat de invloed van het gewicht van de kiter zelf is ten opzichte van de kite als het op de grammen aankomt?