te dik board is dit tering
zon vette print
kor had een 2 sterren sessie in Zandmotor met maar liefst 18 - 22 knots op zijn Nobile 5050 (2012)
Papa, al op gevaren?
Ben wel benieuwd naar de eigenschappen, ook voor wat gevorderden... Is misschien een optie als 'lichtweerboardje' onder mijn 125 met ziekelijke rocker.
En al iets bekend over de prijs in NL?
hij zal waarschijnlijk onder de 400 komen KOMPLEET. Board komt pas april uit... Zal eens ff kijken of ik korte revieuw kan bemachtigen...
Dus 369,-
stefkiter had een 4 sterren sessie in Borssele met maar liefst 25 - 35 knots op zijn Core GTS (2011)
Heel goed van Best om iets aan te bieden aan 400€.
Ik vraag me af qaarom een kiteboard 700€ moet kosten.
Uiteindelijk is dat maar een kern uit triplex: kostprijs 3€
Een beetje glasweefsel errond geperst met wat epoxy
En een Afwerkingslaag uit formica of zoiets.
Totaalprijs: geen 30€
Het duurste zijn de vinnen, voetbanden en footpads.
Dus bij die 30€ komt er nog 40€ bij= 70€
Daarop meten ze winst maken en marketing bekostigen: dus 70€ x 2 = 140€
En de winkel: 140€ x 2 = 280€
Als je vergelijkt met een windsurf board: 2.50cm lang en 55cm breed en 7 cm dik, met stress zones rond de vin en de mastvoet: dat vergt extra verstevigingen: met verkoopprijs 1250€
700€ voor een kite boardje tegenover 1250€ voor een windsurfboard. Dat klopt niet.
en zou het niet zo zijn dat sommige merken breekgarantie in de prijs opnemen?
50% breekt het eerste jaar--> prijs van 700 moet eigenlijk rond de 400 liggen zo betaalt jij en je andere mede kopers een nieuw boardje voor je!
eddyc, je loopt echt heel erg zwaar uit je nek te lullen.
een kern van triplex, wat glasvezel en epoxy, een toefje r&d en een board zou 280,- mogen kosten?
nog nooit van carbon , kevlar, dyneema, diverse houtsoorten, topsheetmaterialen, etc gehoord?
je luuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuult uit je nekkie!
koop een tafelblad en ga boarden
hahaha wat een kul berekening dit
en de fabriek dan? machine afschrijving? transport kosten? salaris medewerkers? design kosten? en je afsluitende opmerking "het duurste zijn de vninen, voetbanden en pads' laten zien dat je echt geen idee hebt waar je het over hebt
Fokke had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 10 - 14 knots op zijn Takoon Furia LTD (2010)
hey Mich,
als je het board binnen hebt wil ik hem wel ff n keertje testen van je als dat mag
Greetz,
Volgens mij zijn de vinnen en pads inderdaad in verhouding het duurst. In elk geval als je 't zelf doet.Ik vind dat Eddyc wel een punt heeft. Dat verhaal met een fabriek, transportkosten en designkosten valt wel mee, (helemaal als je die dingen NIET in NEderland maakt....) en als je dat allemaal al hebt, dan is je productielijn al zo gestroomlijnd dat het maken van een board je minder dan Eddyc's 280 pleuro kost, aangezien er niet zoveel manuren meer in zitten.
Jullie zijn allemaal te rijk.
Maar serieus, iedereen vindt 700 euro voor een board nu normaal, terwijl dat niet zo is. Die prijs zit 'm niet in het board maar in de tussenpersonen en de winkels (en, okee, in het transport) en in het feit dat er een berg mensen fulltime goed van willen leven. Dat carbon , kevlar, dyneema, diverse houtsoorten, topsheetmaterialen en whatnot zit wel in het board, maar in heel kleine hoeveelheden. Die shit is gewoon niet zo duur.
Wel heb je kennis en ervaring nodig om een goed board te maken, en dat kost natuurlijk doekoes.
Ik zelf vaar op een stoeptegel.
PS Vette plank!
C0G had een 4 sterren sessie in Castricum aan Zee met maar liefst 20 - 26 knots op zijn F-One Bandit Dos (2009)