Reacties
justin 02 July / 2007 / 15:10
tis gewoon een verijdelde bowkite
Geit

Najra 02 July / 2007 / 16:40

@ Justin :

 

F.One heeft nooit een BOWkite gemaakt. Ze hebben altijd de C-Shape geproduceerd. Dus deze is dat ook.

 

Alleen staat er Delta C-Shape........lijkt totaal niet op BOW........sorry.

 

Maar ik moet eerlijk toegeven ; ik heb em nog niet gezien. Dus ik ga er vanuit dat F.One de C-shape weer verder heeft ontwikkeld! Maar wat.....zou het niet weten

kiekeboe

Gerard79 02 July / 2007 / 17:20

@Najra. Geef het beestje een naampje.

De kite lijkt een holle trailling edge te hebben. En dat is een typisch kenmerk van een bowkite. Sterker nog, de reden dat een bowkite bow heet is vanwege de holle trailing edge. Hierdoor lijkt de kite namelijk op een boog (bow).

F-one kennende zal deze kite waarschijnlijk geen bridels krijgen, maar er zijn zeker kenmerken van een bowkite in verwerkt.

Takoon LOG 5m, Furia 7m & 9m. Takoon Burning 6'2"

Jurrien 02 July / 2007 / 17:56

C-shape is de kite in de vorm van een c met 90 graden tips.

De rest is hybride of bow

---===Kitefabriek IJmuiden===--- Kite reparaties zoals het hoort! facebook.com/kitedokter

Najra 02 July / 2007 / 18:03

Wel intressant dit. 

 

C = de vorm van een C maar het 90 graden tips. Dus de Impact en de Mach zijn geen C??

 

Het is totaal iets nieuws, er is nog vrij weinig te zien maar toch wordt het gelijk deduwd in het hokje ; Bow of Hybride.......

 

 

kiekeboe

Najra 02 July / 2007 / 18:07

Ik vraag aan jullie experts om visueel inzichtelijk te maken : 

 

a) BOW

b) Hybride

c) C-Shape

 

Want ik begrijp het nu ook niet meer!  

kiekeboe

bond 02 July / 2007 / 18:21

a) BOW -> lelijke platte kite waar ik nooit me zal vliegen (vb: waroo, contra, switchblade)

b) Hybride -> lekkere kites (met extra optie om met bridels te gebruiken) zoals mijn nieuwe yargas 2007 buiten de roze die is lelijk (yarga 2007, link??)

 

c) C-shape -> alle kites die een c vorm hebben bijna alle oude modellen zijn zo die met mooie rondingen ( of het attest dat paquit onze wavemaster heeft behaalt op zijn eindrapport )

I got a surf board for my girlfriend, best trade I ever made.

justin 02 July / 2007 / 19:11

oke najra... komtie... en niet nou schrikken omdat er poe-poe wordt gepraat over f-one, want het zal gerust een heerlijke kite zijn net zoals alle f-ones, alleen tis wel een bow... let op

 

een c-kite:

 

bow kite:

 

de delta:

 

nou als je dus goed kijkt, zie je dat die delta en die bow zo goed als gelijk zijn... en de delta HEEEEEL erg verchild van een c-kite

 

 

maar het zal gerust een prima vlieger zijn... daar zeg ik nix over

 

 

 

Geit

repsaj 02 July / 2007 / 19:29
volgens mij moeten jullie niet zo lullen en is het gewoon een combinatie van beiden...maar of het best of both worlds is...moeten we testen!

Buur 02 July / 2007 / 19:35

Wat is poe poe praat? Kijk het is zo dat niet iedereen het fijne weet van kite's  dus aan andere het verschil gaan vragen is ook wel leuk eigenlijk. helaas dat het een discussie is van wel of geen bow, ook wel logisch eigenlijk omdat er verder niet zo veel bekent is.

www.kitesurf-photography.com

Buur had een 4 sterren sessie in Enkhuizen met maar liefst 16 - 20 knots op zijn F-One Bandit IV (2011)

justin 02 July / 2007 / 19:38
en ook al was het een bow kan ie alsnog top varen... daar hoor je mij ook niet over hoor... haha kwil um graag ee keer testen zelfs
Geit

BasKoole 02 July / 2007 / 20:54

Het is een "delta" en geen BOW, want als het een Bow zou zijn geweest dan had Randy vast en zeker al geswitched! Net als toen bij Cabrinha... Ik heb alleen nog maar gehoord dat het de shit is...oops  

 

We zullen het snel gaan zien  

Airush

BasKoole had een 3 sterren sessie in Big Bay met maar liefst 24 - 28 knots op zijn Airush Razor (2011)

chielieboy 02 July / 2007 / 21:00

Nou randy,

 

kom maar met je inside info over de nieuwe kite!!!

Binnenkort te testen in Workum??

 

 

chielieboy

Buur 02 July / 2007 / 21:53
Als randy zijn mond voorbij praat dan kan hij in 2008 niet meer mee op de trip met de grote mooie boot langs de mooiste eilandjes van wereld , daar heeft  hij vast geen zin in... haha
www.kitesurf-photography.com

Buur had een 4 sterren sessie in Enkhuizen met maar liefst 16 - 20 knots op zijn F-One Bandit IV (2011)

Buster 02 July / 2007 / 23:10
Hier een stukje tekst dat misschien wat "bow verwarring" ophelderd  ... naar Airush standaard uiteraard

 

Flow 07 FAQ

 

What type of rider is the Flow aimed at?

We developed the Flow to cover a broad range of riders from entry level Freeride to advance freestyle and wave riding. The focus was on reliable performance and ease of use. First time riders should consider the DNA while more advanced freestyle riders might consider one of our C-Kites or the Halo for maximum hang time. 

 

Why do you call the Flow a Hybrid/SLE, isn’t the Flow a BOW kite:

Technically the Flow is not a BOW kite, in order for a kite to be a true bow kite, the trailing edge needs to be concave and be curved enough that it runs over a vertical line drawn from the two rear attachment points, which does not occur in all Flow sizes. Secondly true bow kites have 2:1 pulley on the bar, which the Flow does not feature. Typically BOW kites should fall within the original patent which covers these two points so we decided to go with the term SLE or Hybrid.

 

What is the difference between the Flow (SLE/Hybrid) and the Halo (BOW)

 

  • The Flow is lighter on the bar and the steering on the flow is more direct with more feel – This is due to the reason that the wingtips of the flow are less swept back, this allows us to use less struts, moves the center of effort further forward. Most importantly this allows an increased depower range for the same give bar movement, therefore we could avoid the 2:1 pulley configuration on the bar.
  • The flow offers increased stability over the Halo - As flow has a slightly deeper foil with the center of effort further forward. In addition the canopy curve is not as flat as the Halo. This does have an effect on low wind performance and glide rate when jumping.

 


 


-FLY OR DIE-