Fokke had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 10 - 14 knots op zijn Takoon Furia LTD (2010)
Top Dave!
Verder heb ik ook al eens een stuk kunnen zwemmen omdat de wind wegviel en daardoor mijn kite in het water kwam. Mijn stuurlijn draaide zich om de vlieger heen en probeer dan maar te herstarten
En zoals Fokke zegt, zou het leuker zijn als je even had uitgelegd hoe je het beste kan herstarten. Maar daar staat ook al veel over geschreven!
davidov had een 4 sterren sessie in Grevenlingendam, Oosterschelde zijde met maar liefst 20 - 28 knots op zijn Flysurfer Boost (2015)
Voor jouw is het Mr. Opa Dave Fokke
En nee, ik ga niks tot in detail uitleggen, want ondervinding is immers de beste leermeester.
Zelf doen , zelf proberen, leer je eigen kite, leer wat golven doen en wat wind doet.
Knoeien en proberen dus net als in de vorige eeuw.
Tegenwoordig is les nemen een betere optie. Er zijn nu Kitescholen en beter materiaal.
-DAVE- had een 5 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 16 - 23 knots op zijn SlingShot Fuel (2006)
Morres had een 0 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 0 - 0 knots op zijn Gaastra Jekyll (2013)
gesponsorde rider najra?
Morres had een 0 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 0 - 0 knots op zijn Gaastra Jekyll (2013)
johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)
-DAVE- had een 5 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 16 - 23 knots op zijn SlingShot Fuel (2006)
Meneer opa dave .............ik neem een buiging voor u !
Duidelijk net stukje ....................moet wel zeggen dat leren op zoet binnenwater niet wil zeggen dat je de zee aankan , ik zie zelf te vaak ( en ik wordt er soms echt moe van !!) jongens die op binnenwater kunnen staan op zee zowat verzuipen ........OF absoluut geen hoogte kunnen lopen om zo uit de kust te varen en dus in het ondiepe stuk blijven hangen ( met de kite boven de wandelaars )..............gevaar het happen van je vinnen in het zand (beenbreukjes ) of het onthoofden van wandelaars toeschouwers . ( met alle respect maar wij noemen hun de muiderbergkiters !! beetje sarcasme !)
Mijn mening is dat voordat je op zee gaat varen in ieder geval les hebt gehad OP zee , alleen op deze manier leer je wat golfen , stroming etc met je doen .
Tuurlijk waterstarten moet je kunnen en dat is prima te leren in een ondiepe sloot ( techniek) toch zul je dit daarna in de golfen nog best lastig vinden . Maar voordat je dus zelfstandig gaat varen moet je dit gewoon beheersen !!!
Wederom respect voor de reddingsboy's ...........dit soort geklungel is voor hun ook vermoeiend !
MIjn informatie heeft ook ten doel, juist dat soort taferelen te voorkomen.
Info en voorbereiding is het beste wapen daarin.
-DAVE- had een 5 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 16 - 23 knots op zijn SlingShot Fuel (2006)
idd Clauma geld ook voor de duitse zoetwaterpiloten !!
Alhoewel op de afgelopen NK meer dan de helft van de deelnemers ( heb je met open inschrijving hahaha.............zouden er geen voorondes moeten komen ??) ook niet door de branding kwam .........en dat waren geen duitsers!
Varen op zee is nou eenmaal iets anders !!!!
Duitsers, Nederlanders ,gevorderde,beginners ,zoetwaterpiloten , IEDEREEN die zelfstandig op zee gaat dobberen moet gewoon een aantal dingen beheersen ...........oa.........waterstart, Self Rescue !! , hoogte lopen , wat doet de stroming en golfen .(plaatseliijk informeren )....en hoe er mee om te gaan !
@ Morres; Eh nee sorry. Ik ben niet gesponsored maar ik ben wel benieuwd naar autorelaunch die ik zag in het filmpje.
@Dave ; Daar ben ik nou ook benieuwd naar. Testje waard dacht ik zo...in ondiep water natuurlijk!
komt ook veel door het feit dat iedereen nu les krijgt met 5e lijn en/of bow en gewoon niet meer leert hoe ze 4 lijns C-kite moeten herstarten.