Reacties
Magic_Ed 31 July / 2007 / 08:45

Bedankt voor de korte review. Geloof meteen dat de leading edge beresterk is (heb de foto's gezien). En op het water gaat SS ook niet snel kapot, maar:

 

1 - zijn de stiksels van de struts anders (stiksels van de struts willen na verloop van tijd wel eens loslaten op de knikplek)

 

2 - zijn de tubes verbeterd, de ventielen laten (lieten) na veel warmte contacten los doordat ze niet verlijmd waren

 

3 - is de bar verbeterd, deze had redelijk wat slijtage problemen

 

Vaar zelf sinds 2004 SS (Fuel & Octane) en ben erg tevreden over de vliegeigenschappen, maar bovenstaande problemen (punt 1 & 2) bestaan ook al sinds 2004 en zijn tot nu toe niet verbeterd.

 

w w w . v e r s u s s h o p . n l

Fokke 31 July / 2007 / 08:46

Nice report, zou de verbeterde pop komen doordat (zoals jij zelf zegt) het ontwerp stijver is?

 

Want volgens mij hebben ze aan de panel layout verder weinig verandert.

NVWK [www.wedstrijdkitesurfen.nl]

Fokke had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 10 - 14 knots op zijn Takoon Furia LTD (2010)

Mario 31 July / 2007 / 09:59

ed,

1. of de stiksels verbetert zijn weet ik niet,

2. er zitten nu andere aansluitingen op de struts,dus groot kans dat dat problem verholpen is ,

3. de bar zou nu niet meer slijten,het rvs stuk is dikker gemaakt en er is nadere lijn voor de bekleding gebruikt

 

WWW.KITESTUFF.NL

Mario had een 3 sterren sessie in Cadzand-Bad met maar liefst 18 - 24 knots op zijn SlingShot RPM (2010)

Magic_Ed 31 July / 2007 / 10:04

Mario, thanks, maar daarmee zijn we er niet :-)

1. gaan we uitzoeken dan.

2. andere aansluitingen, bedoel je op een andere plek of echt anders uitziende aansluitingen?

3. Mooi, hopen dat het genoeg is.

w w w . v e r s u s s h o p . n l

Mario 31 July / 2007 / 10:15
 
puntje 2
de aansluitingen zitten op dezelfde plek en zien er net wat boller uit maar is van ander materiaal ,wat zachter dan eerst
http://www.hanglos.nl/media2/news/newspics/pic2007626yV3V7zP9.JPG
2de fotootje en voorlaatste
WWW.KITESTUFF.NL

Mario had een 3 sterren sessie in Cadzand-Bad met maar liefst 18 - 24 knots op zijn SlingShot RPM (2010)

Magic_Ed 31 July / 2007 / 10:18

Zie t, lijkt een beetje op de Carved aansluitingen, alleen zijn die juist harder. Helaas zegt het model nog niets over de bevestiging op de bladder, maar er is duidelijk verandering, en dat is op zich positief!

 

Dank je voor de info!

 

[edit] zie nu ook dat de struts iets anders in elkaar zitten (met een naad over de knik), dus ook daar verandering  [/edit]

w w w . v e r s u s s h o p . n l

lansing 31 July / 2007 / 11:14
quote: Magic_Ed - Dinsdag 31 Juli, 2007(08:45)
Bedankt voor de korte review. Geloof meteen dat de leading edge beresterk is (heb de foto's gezien). En op het water gaat SS ook niet snel kapot, maar:   1 - zijn de stiksels van de struts anders (stiksels van de struts willen na verloop van tijd wel eens loslaten op de knikplek)   2 - zijn de tubes verbeterd, de ventielen laten (lieten) na veel warmte contacten los doordat ze niet verlijmd waren   3 - is de bar verbeterd, deze had redelijk wat slijtage problemen   Vaar zelf sinds 2004 SS (Fuel & Octane) en ben erg tevreden over de vliegeigenschappen, maar bovenstaande problemen (punt 1 & 2) bestaan ook al sinds 2004 en zijn tot nu toe niet verbeterd.  


Ed;

 

* ja de stiksels zijn verbeterd

*De tubes zouden verbeterd moeten zijn (ken het probleem waarvan je spreekt..)

*Er is idd een nieuwe bar bij die minder zou slijten(metaal van de dug-out plug is dikker en kan dus niet meer kapotgaan, letters komen er ni meer uit etc...)

 

Roy omschreef het alsvolgt; De vaareigenschappen waren reeds top en zijn nu nog topperderder!! En waar er vooral op gelet is, zijn de verstevigingen overal aan de kite...

Beter kan het niet !!!

if surfing would be easy, it would be called football...

Creem 31 July / 2007 / 11:25

Heeft ie nog hetzelfde depowersysteem als bij de 2007 is ge"introduceerd ?

 

PS:

Beter kan altijd omdat techniek, materiaal en kennis ook verbeterd. Stilstaan is trouwens achteruitgang, vooral in een sport die relatief nieuw is en waar ontwikkelingen elkaar in rap tempo elkaar opvolgen.

Stijl als mokersteen

Mario 31 July / 2007 / 11:49

ja,depower is hetzelfde ,de bar is ansich niks aan veranderd

en de kite is nu beter doordat techniek, materiaal en kennis is verbeterd

alles is stijver,en dat geeft blijkbaar een massiever gevoel zoals jort schrijft

ik denk dat hij daardoor ook meer pop geeft en wat direkter zal reageren

WWW.KITESTUFF.NL

Mario had een 3 sterren sessie in Cadzand-Bad met maar liefst 18 - 24 knots op zijn SlingShot RPM (2010)

piraat 31 July / 2007 / 12:58

SS

 

 

maar doe toch maar mijn OOOOOOOOOOOOOOOOzone

Jolly Roger

Magic_Ed 31 July / 2007 / 13:08

Ozon is giftig, laat maar

w w w . v e r s u s s h o p . n l

Romalin 31 July / 2007 / 14:08

Waarom zitten de one-pump aansluitingen niet zoals bij de TD's aan de zijkant?

Lijkt mij toch een geschiktere plaats.

 

Ziet er voor de rest weer strak uit maar ga persoonlijk toch nog op zoek naar oud/nieuwe octanes.

 

iAn 31 July / 2007 / 15:20

Hij vaart de 2008 met de 2005 bar, net als Ruben.

Worden die 20005 barren stiekem nog gemaakt voor de liefhebbers van 4 lijnen?

boardjortje 31 July / 2007 / 15:34

He Ian, 4 lijns is top.. De kites draaien als zeop zijn kop in het water liggen net zo om als de sle's... Achteruit op het strand starten.. no problem.. Alleen de leading edge vindt dit minder fijn denk ik... ik bouw de barren trouwens zelf om. Heb een hekel aan al die extra dingen zoals een 5 de lijn, en een stuk plastic safty die al bij 3 kg open gaat of zo iets... Maar zoals al omschreven de nieuwe barren zijn weer iets degelijker..  ..

www.nixboards.com,www.nixgames.nl www.boardjort.nl

boardjortje had een 0 sterren sessie in Domburg met maar liefst 0 - 0 knots op zijn Ozone Catalyst (2010)

louisz 31 July / 2007 / 15:35
die barw as de beste ooit