link werkt niet
nijntje had een 4 sterren sessie in Muiderberg met maar liefst 12 - 16 knots op zijn North Vegas (2006)
[dit is niet de bedoeling Nijntje, dat is namelijk plagiaat ]
[edit fokke: links werken nu wel!]
nijntje had een 4 sterren sessie in Muiderberg met maar liefst 12 - 16 knots op zijn North Vegas (2006)
Fokke had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 10 - 14 knots op zijn Takoon Furia LTD (2010)
'Wat me opviel dat de Helix veel lift heeft maar zeer weinig hangtime'
Dit geloof ik niet. ALLE berichten die tot nu toe gelezen heb hebben het over GROTE hangtime!
Trek je wel de bar aan tijdens een sprong, dat moet je natuurlijk wel blijven doen bij een SLE.
Hmmm, vreemd! Las dit bijvoorbeeld in een review op Kitehigh.nl van 'KiteDemon':
Dit design geeft je extreem veel vertikale lift zonder je je helemaal downwind mee te laten zweven. Je gaat omhoog, blijft erg lang hangen om vervolgens enkele meters verder te landen van waar je had afgezet. Dit is iets wat ik in nog geen enkele andere kite ben tegen gekomen.
Fokke had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 10 - 14 knots op zijn Takoon Furia LTD (2010)
ostendlocal had een 2 sterren sessie in Oostende met maar liefst 16 - 18 knots op zijn SlingShot Fuel (2012)
het is een kite die je duidelijk moet leren varen...
heb er zelf ook aantal keer mee gevaren en iedere keer ontdek
ik hoe je het beter kan doen.
Ding heeft rete veel lift en hangtime, zo ook de landingen zijn supersmood.
Vaar dat ding zoals die eruit ziet, anders...
Vaar hem niet zoals je gewend bent.
Heb er een paar keer mee gevaren en nam wel de moeite om hem aangepast te varen, te ontdekken wat zijn eigenschappen zijn, en ik ben zeer verbaast over zijn goede eigenschappen.
Fokke had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 10 - 14 knots op zijn Takoon Furia LTD (2010)
Ik wordt moedeloos van veel kiters met hun testverslagen.
Ga eerst eens vele malen aan een kite hangen, in verschillende windcondities, wen aan een kite en oordeel dan.
FF aan een kite bengelen en dan iets schrijven is poep.
Vele weten dat ik erg veel test, veel ervaring heb in het kiten en in het testen, ik test een kite vele malen.
Ik heb in mijn hoofd een reeks tricks zitten die ik met elke kite probeert.
Ik ga niet alles op forums posten ik gebruik mijn ervaring voor de shop, zodat de juiste kites in de shop liggen voor de klanten en ook de klanten goed kan voorlichten welke het beste bij hun zal passen.
Nu is het wel zo dat een kite zoals de Helix wel iets scherper wordt bekeken, tis nu eenmaal wat anders.
Het is niet de uitvinding van de eeuw, maar dat de Helix anders is is zeker.
Een combie van een C en Bow kite ineen, das nieuw.
Persoonlijk hoef ik er geen 1, de kite past niet bij mijn vaarsteil, maar veel kiters zullen er erg tevreden mee zijn.
En mensen leer nu eens niet zo aan die bar te trekken, wordt er gek van van die Bow kiters en maar trekken aan die bar.
Leer hem meer naar depower toe te vliegen, haal je er veel meer uit.
Is ook met de Helix, gasten die ik ermee zag vliegen trokken zich suf, hup depoweren en hij gaat als een speer.
Was op Fuerteventura, Flagbeach.
Was een gast met de Helix, 7, 9 en 12m.
Hij met kleine 6bf de 7m proberen, ik ff de 9m gepakt van hem, wisten niet wat ze meemaakte daar, hoog en ver, loopen, in en uitgehaakt, rete vet golfrijden.
Pakte daarna de 7m met dezelfde wind want die gast kwam naar de kant omdat hij niet wegkwam.
Dus ook gewoon lekker hakken ende beulen met die 7m, ze snapten er niks meer van.
Ik uitgelegd dat het niet aan de kite ligt maar aan de rider.
Hij iedergeval blij dat er veel mee mogelijk is, maar dat hij nog veel moest leren net als veel anderen.
Je kan in een formule 1 wagen ook niet gelijk wegrijden, je zal veel moeten oefenen voordat je een goede rider bent.
Fokke had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 10 - 14 knots op zijn Takoon Furia LTD (2010)