Reacties
johndoe 14 April / 2008 / 12:52
heel goed gedaan stef!!

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

ElRudo 14 April / 2008 / 14:00
hehe klopt van die gewenning, zaterdag poeierden we op 25 meter van een hele bende strandpijpertjes en meeuwissen heen en weer aan de goeie kant van het vogelreservaat bij Oostvoorne, het enige wat die vogels zouden kunnen oplopen is een tenniskijknek.

StefanoMallorca 14 April / 2008 / 14:23
Sterk Stef!
Don't be afraid of opposition. Remember, a kite rises against, not with the wind.

Morres 14 April / 2008 / 15:26

laatste link werkt niet stef.

Kan dus niet alles lezen.

 

Verder schrikken vogels wel van vliegers en gebruiken ze daarom energie om weg te vliegen. Ik geloof zelf ook niet dat ze niet meer terugkomen, maar ze wijken wel voor kites.

In foerageergebieden is dat wellicht schadelijk.

Morres had een 0 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 0 - 0 knots op zijn Gaastra Jekyll (2013)

wazzaah 14 April / 2008 / 15:31

Zit een of ander groen taliban mannetje onder Morres zn naam te posten Smiley

Go Stef Smiley

kitestart.nl - kitesurfen-op-terschelling.nl

wazzaah had een 5 sterren sessie in Terschelling Groene Strand met maar liefst 10 - 11 knots op zijn Vari Condor (2013)

Morres 14 April / 2008 / 15:37

ahah screw you, I kiellll you, lol

 

Maarre, iedereen kan bedenken dat wanneer vogels in een gebied zitten om op kracht te komen, moeten opvliegen dat dat energie kost.

Hoeverre dat schadelijk is weet ik antuurlijk ook niet, maar er wordt hier een beetje gelezen wat men wíl lezen.

Morres had een 0 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 0 - 0 knots op zijn Gaastra Jekyll (2013)

mig27 14 April / 2008 / 15:44
Kunnen ze vogels gewoon niet verbieden tegenwoordig? Wat die gasten allemaal flikken kan toch niet meer door de beugel?
Nog steeds lid van het NKV

wazzaah 14 April / 2008 / 15:46

Tuurlijk, je hebt gelijk Morres, maar dat doen de groene jongens ook. Dit soort stukjes geven weer een tegen geluid dat je in een onderhandeling of rechtzaak kan gebruiken.

Waarom gaan al die vogels eigenlijk bij een vliegveld zitten? Dat is toch behoorlijk verstorend zou je zo denken toch.  

kitestart.nl - kitesurfen-op-terschelling.nl

wazzaah had een 5 sterren sessie in Terschelling Groene Strand met maar liefst 10 - 11 knots op zijn Vari Condor (2013)

stefarius 14 April / 2008 / 16:02

Hoi Morres,

 

Je hebt gelijk we moeten niet tussen de vogels varen die lekker aan het rusten zijn, daarvoor zijn er die natuurgebieden ook, goed natuurlijk.

 

Maar argumenten dat kitesurfers al vogels verstoren op 1km afstand kunnen we misschien hiermee de kop indrukken. Want dat 1km argument werd door de natuurbescherming misbruikt in de groene strand rechtzaak, inderdaad geen geldig onderzoek maar het wordt wel even vermeldt, opgeschreven en later overgenomen door andere!

 

Dit is een eventueel tegen argument!

 

kitemobile.nl * kitefinder.com

Vinni 14 April / 2008 / 16:22
Hmm, die zwanen op Horst zijn er ook helemaal aan gewend. Ik zag zaterdag een kite een meter of 2 naast een zwaan crachen, rara wat die zwaan deed. Helemaal niets, hij keek niet eens!!
https://www.youtube.com/watch?v=kaivPVd_rhI

Magicman 14 April / 2008 / 17:06

 Hij leefde nog wel ?

 

In the wind we are one, BeBrave!

JePe 14 April / 2008 / 17:49

Man, men probeert ook van alles he..... Nou ben ik oud bioloog, en heb't erg met de natuur *kuch* (was medisch bioloog maar dat ter zijde) , maaruh.... een vogel weet echt wel hoe een 'echte' roofvogel eruit ziet!! en een kite lijkt daar voor geen meter op!

Ik meende me te herinneren dat er ooit wel onderzoek gedaan is waar vogels op reageren, en dat was alleen op 'vormen' die op echt de vorm van een roofvogel hadden! Anders zouden ze toch op elke vogel reageren?? (en vliegtuigen, helicopters, zweefvliegtuigen, ballonvaarten.......)

 

Krijg steeds minder respect voor de natuurbroeders, die blijkbaar niet zoveel te doen hebben, waarom zou je anders zoveel tijd besteden aan dit soort onzin?

Vogels bestaan al hondertduizenden jaren (als je gelooft in dat ze van de dino's afstammen, zelfs miljoenen jaren). Als vogels zo kwetsbaar waren geweest als natuur/vogelbeheer wil doen geloven, dan waren ze al lang uitgestorven.

 

Lijkt er soms op alsof men met een pijltje op de kaart mikt en zegt, 'daar moeten de vogeltjes zitten, en niemand mag daar meer komen' (behalve zijzelf). men pakt een lineaal en trekt mooie lijntjes en vakjes, bureaucratisch, geordend. Nu moet alleen de natuur nog even 'leuk mee doen'.... Waarom wordt kiten op zoveel plekken verboden, terwijl de scheepvaart amper belemmert wordt, zeilboten ook overal nog mogen komen zo'n beetje, windsurfen op meer plekken mag dan kiten (geen idee waarom) en waar motor bootjes met hun lawaaierige motoren vrolijk nog rond mogen tuffen.

 

Op moment dat de mens dingen in de natuur gaat 'roggelen', gaat het fout! Beetje bioloog kan je zo vertellen dat die vogels echt niet dood gaan als ze 'verjaagd' worden of 'bang worden' van 'iets' om hen heen. Er is nl continue gevaar voor vogels! Das normaal. Dat is de natuur. Of een vogel nu opspringt vanwege een vos of kat of vanwege een mens of een kiter (heeeel speciaal soort mens)... maakt niet uit. vogeltje vliegt weg, en gaat stukkie verder op weer zitten.

 

Daarnaast, dus.... dan lijkt een kite op een roofvogel... So fcking what? Stikt van de roofvogels in Nederland, dus.... das vrij normaal. Moeten we de roofvogels dan ook maar gaan verbieden (hoho meneer buizerd, waar vliegt dat heen? da mag nie ayh, u mag daar helemaal nie vliegen! )

http://www.jepe.nl -- kite piccies... ;-)

Magic_Ed 14 April / 2008 / 19:41
@JePe: niet letterlijk, maar bijna letterlijk al vaak gezegd tegen mensen. En ze staan je aan te kijken alsof je gek bent. Gingen die mensen maar eens Midas Dekkers lezen!
w w w . v e r s u s s h o p . n l

Roderick 14 April / 2008 / 20:49

 Top!

Ben alleen nog wel erg benieuwd om de rest te lezen. (Het stuk wat in die 2e link staat...) 

Quote: JePe - Vandaag 17:49
Ik meende me te herinneren dat er ooit wel onderzoek gedaan is waar vogels op reageren, en dat was alleen op 'vormen' die op echt de vorm van een roofvogel hadden! Anders zouden ze toch op elke vogel reageren??
Misschien moeten we dan de naish sigma shape kites even uit de buurt van de taliban houden Smiley (O nee. die lijkt meer op een vleermuis...)

Roderick had een 1 sterren sessie in Langevelderslag met maar liefst 10 - 15 knots op zijn North Rhino (2009)

JePe 14 April / 2008 / 20:53

Mensen zijn overgevoelig geworden voor alles wat dier is.... doen alsof dieren net mensen zijn. Als men tegenwoordig al vissekommen wil verbieden..... zegt genoeg

....en dan vergeten dat veel vissen echt niet 'vrij' rond gaan zwemmen in de rivier of zee.... vrij, vrolijk.... oooh wat een ruimte... .... hap - slik - opgegeten door die grotere vis die die domme 'vermenselijkte' vis vrij makkelijk kan opeten. Smiley Meeste vissen leven in holletjes, verborgen en dat vaak hun leven lang.... komen wij mensen die dat 'zielig' vinden... denken dat elk beest 'vrij' en 'veel ruimte' moet hebben, omdat wij dat ook zo graag willen.... punt is, meeste beesten gaan dood als ze gaan leven zoals wij denken dat ze willen... Nou is vissekom natuurlijk nie echt voorbeeld van 'natuur', maar goed...

 

Vogels zoeken naar voedsel, bijna heel hun leven. Over 'drukte' gesproken, meestal in enorme kolonies, waar men moet vechten voor hun plekje, continue op de hoede voor roofbeestjes die hun als broodje hamburger willen verzwelgen.

Hier in Nederland is het een oase, want de meeste roofdieren zijn al uitgeroeid. Misschien dat de vogels daarom sneller in de stress raken, mietjes, zijn niks meer gewend! Vroegah! Nou! Tse.....  Smiley 

 

Kiters brengen de ouwe orde weer terug! De tijd dat een vogeltje weer bang is en op moet passen, en niet zomaar met z'n luie reet in een stukje water kan gaan staan, beetje staan te chillen en't vogelpatsertje uithangen voor de chicks!

Evolutionair alleen maar goed, anders wordt de soort zwak...... Smiley

 

Weet je, volgens mij moet er maar een groot meer aangelegd worden bij Schiphol. Daar doen ze alle mogelijke moeite om vogels te verjagen!! Kan'k er tenminste lopend heen hehe... Mooie plaatjes, kiters met vliegtuigen op de achtergrond! (moe'k wel weer competitie aangaan met al die spotters... nahja...)

http://www.jepe.nl -- kite piccies... ;-)