Reacties
GelooptGeflipt 21 October / 2008 / 15:10
vogelbescherming

Jammer van greenpeace... zij mogen van mij part blijvenSmiley

Soul is how I do it, surf is my lifestyle, Soulsurfer for life! Be cool while you surf, chilled whil

Geronimo 21 October / 2008 / 17:06
hèh hèh.. dat duurde lang..
way the go Jan! (dat van een CDAer nog wel...)
Get ready for an Epic Session / epic kites

-DAVE- 21 October / 2008 / 17:23
Uhmm tsja  Greenpeace vind ik ook wel oke..  
 
Maar milieudefence en de vogelrukkers die gaan te ver, die redden ook niks, die verbieden alleen maar.
Dave is selfsupported by: Hanglos, Apple, Slingshot, Kitecinema, Naish, MCCormick, Daf , Seat, RedBu

-DAVE- had een 5 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 16 - 23 knots op zijn SlingShot Fuel (2006)

TMK 21 October / 2008 / 17:46
Quote: -DAVE- - Vandaag 17:23
Uhmm tsja Greenpeace vind ik ook wel oke.. Maar milieudefence en de vogelrukkers die gaan te ver, die redden ook niks, die verbieden alleen maar.

ben ik et wel mee eens Smiley
Kiteboarding gets me high, in the sky!!!

rimmert 21 October / 2008 / 18:19
Tis ook zo krom als wat... Ik ga mijn buurman toch ook geen 100 euro geven als ie opzettelijk mijn auto in de prak rijdt? Smiley
- www.KITESTART.nl - De meest complete startpagina voor kitesurfers! -

aNAREXIA 21 October / 2008 / 19:10
Ja, wat zijn we weer lekker objectief bezig.

Oke, die groepen gaan soms te ver, maar vergeet een ding niet;
hun enige zorg is de groep waar ze voor staan. Wat dat betreft zijn ze niet anders dan wij, niet-vogelliefhebbers. En ergens halverwege kom je elkaar tegen in een compromis.

idefixe 21 October / 2008 / 19:32
Quote: aNAREXIA - Vandaag 19:10
Ja, wat zijn we weer lekker objectief bezig. Oke, die groepen gaan soms te ver, maar vergeet een ding niet;hun enige zorg is de groep waar ze voor staan. Wat dat betreft zijn ze niet anders dan wij, niet-vogelliefhebbers.

Kijk, zo'n uitspraak is nu net "het verkeerde beeld" wat veel mensen van kitesurfers en de NKV hebben. Waar baseer je de stelling op dat kitesurfers niets om vogels geven. Als er op mijn homespot iemand het natuurgebied inknald word ik echt wel pissig. Vanuit de NKV hebben wij het standpunt: respect voor de natuur! Zolang dat op een reëele manier wordt nageleefd is er niets aan de hand. Is er echter iemand die "zomaar even roept dat kitesurfen op een bepaalde locatie verboden moet worden" dan willen wij natuurlijk wel een ( op feiten gebaseerde) onderbouwing zien.
Ik zie het als een goede zaak als deze subsidies worden ingetrokken. De betreffende clubjes moeten dan hun standpunten echt onderbouwen om steun vanuit de bevolking te krijgen en kunnen niet meer zomaar ( met een flinke overheidsbijdrage) wat gaan roepen........

Slingshot , Gibbon

kiteboardertje 21 October / 2008 / 19:40
ik ben er blij om ik heb dingen in SA gezien die greenpeace voorelkaar kreeg waar de totale bevolking niet blij van werd

de mensen daar zijn dan ook niet blij met greenpeace
http://www.KbWorks.nl

MRTN 21 October / 2008 / 20:04
Goede zaak! Deze milieuclubs hebben vaak te veel het idee van, we maken overal een natuurreservaat van. Ze vergeten vaak dat mensen ook nog ergens moeten leven... Wat niet wil zeggen dat alles wat ze doen verkeerd is.

Douwe 21 October / 2008 / 20:30
 ''Hij stelt dat burgers en organisaties die protesteren tegen democratisch genomen overheidsbesluiten, zelf hun financiering moeten regelen....''

effe los van het kiten en de vogelbescherming, Greenpeace etc;

Eigenlijk zegt hij dus dat elke mening die afwijkt van die van het kabinet en/of de 2e kamer
geen subsidie waardig is en dus tegengewerkt mag worden. Of in ieder geval niet geaccommodeerd hoeft te worden. Vind ik niet echt passen bij een ''democratie'' of een ''vrij land'' wat we toch zouden moeten zijn.

en dan nu over het kiten;

Als het CDA die weg in slaat zouden de NKV en bv. HISWA, stichtingen die het belang van de watersporters/kiters behartigen en het zeker niet altijd eens zijn met de regering ook tegengewerkt kunnen worden puur omdat ze niet braaf achter het kabinet aanlopen.(los van subsidie, even algemeen)
LIjkt me een gevaarlijke situatie.

Dus laten we niet al te hard juichen omdat het in dit geval alleen vogelbescherming, MIlieudefensie & Greenpeace etc. betreft en het ons dus schijnbaar goed uitkomt.
dca

Morres 21 October / 2008 / 21:43
wat ik vandaag las in de krant joh,

De waddenvereniging zoekt vrijwilligers... fucking belachelijk, krijgen miljoenen, willen ze vrijwilligers voor edcatie op in hun 'honk'

Morres had een 0 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 0 - 0 knots op zijn Gaastra Jekyll (2013)

-DAVE- 21 October / 2008 / 21:50
Quote: Morres - Vandaag 21:43
wat ik vandaag las in de krant joh, De waddenvereniging zoekt vrijwilligers... fucking belachelijk, krijgen miljoenen, willen ze vrijwilligers voor edcatie op in hun 'honk'

Tsja morres een direkteur van zo'n organisatie moet ook leven naar standaard.
Dave is selfsupported by: Hanglos, Apple, Slingshot, Kitecinema, Naish, MCCormick, Daf , Seat, RedBu

-DAVE- had een 5 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 16 - 23 knots op zijn SlingShot Fuel (2006)

Morres 21 October / 2008 / 22:00
true, je moet wel compenseren met een bmw 7 serie, uiteraard op zeehonden-olie :P

Morres had een 0 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 0 - 0 knots op zijn Gaastra Jekyll (2013)

aNAREXIA 21 October / 2008 / 23:30
Quote: idefixe - Vandaag 19:32
Kijk, zo'n uitspraak is nu net "het verkeerde beeld" wat veel mensen van kitesurfers en de NKV hebben. Waar baseer je de stelling op dat kitesurfers niets om vogels geven. Als er op mijn homespot iemand het natuurgebied inknald word ik echt wel pissig. Vanuit de NKV hebben wij het standpunt: respect voor de natuur! Zolang dat op een reëele manier wordt nageleefd is er niets aan de hand. Is er echter iemand die "zomaar even roept dat kitesurfen op een bepaalde locatie verboden moet worden" dan willen wij natuurlijk wel een ( op feiten gebaseerde) onderbouwing zien.Ik zie het als een goede zaak als deze subsidies worden ingetrokken. De betreffende clubjes moeten dan hun standpunten echt onderbouwen om steun vanuit de bevolking te krijgen en kunnen niet meer zomaar ( met een flinke overheidsbijdrage) wat gaan roepen........


Sorry idefix, maar daar ben ik het dus echt niet mee eens. Je zou ook kunnen redeneren, vogelbescherming heeft meer leden dan NKV, dus meer zeggenschap over de gebieden. Wees blij dat er niet zo wordt gedacht, dan zou de NKV ook worden tegengewerkt. NKV wil ook dingen die de regering absoluut niet zal willen (ze willen m.i. een beetje terug naar de jaren 50 en daar past kietn niet echt in), dus op het moment dat jullie voor subsidie zouden gaan (en terecht) dan zou de NKV dat ook niet krijgen.
Er heerst al te veel een instelling van meelopen of zoek het maar uit.

En mijn reden om te zeggen dat kiters niet van vogels houden is om even tegenwicht te geven aan al die andere commentaren. Daar reageer je niet op, integendeel, je reageert zelf ook op die manier. En dat zorgt er juist voor dat er een verkeerd beeld ontstaat van kiters.

p.s. ik ben zelf lid van natuurmonumenten (en ook niet altijd met ze eens, mag niet eens ATB'en in hun gebieden), millieudefensie, greenpeace en de NKV komt daar binnenkort ook bij.

-DAVE- 22 October / 2008 / 21:29
Tom is echt niet offline, die is de man!  Smiley
Dave is selfsupported by: Hanglos, Apple, Slingshot, Kitecinema, Naish, MCCormick, Daf , Seat, RedBu

-DAVE- had een 5 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 16 - 23 knots op zijn SlingShot Fuel (2006)

Alleen ingelogde gebruikers kunnen reageren. Inloggen Of Registreer