kitesurfen noordwijk is gewoon toegestaan

Door: Hans Reacties: 71 Hits: 8344
michielvgeel 29 March / 2007 / 21:55

@litewave

 

de club is voor mij echt super want ik kan mijn spullen tegen 85e in een jaar er neerleggen (ik ben pas 15)

dit is dus een superoplossing ik kan nu namelijk altijd kiten ik hoef nooit ouders te vragen of te wachten tot er een maatje gaat (dr zijn altijd wel mensen op het strand hoor ik vaar niet alleen) die me kan oppikken dus voor de jonge jongens is het juist een topoplossing

 

@hansk

 

zie je waar je nu mee bezig bent

 

er is een verbod op kitesurfen ingesteld

 

met veel moeite is deze regeling via regulatie voor clubleden door de gemeente geaccepteerd

 

en nu word er tegen de gemeente gezegd dat je het er niet mee eens bent

 

nu heeft de gemeente 2 opties

 

1. hij negeert jullie

2. ze zeggen ok als jullie het er niet mee eens zijn dan word de regeling afgeschaft

 

MAAR HET VERBOD BLIJFT

 

door jullie zogenaamde actie voor vrij kiten helpen jullie alleen de spot naar de kloten

riding new kites every session www.newkiteboarding.nl

litewave 29 March / 2007 / 22:02

Ik zeg ook niet dat de club niet deugt, het systeem is niet eerlijk en zou niet nodig moeten zijn.

Misschien een rare vraag, maar dat geld verdien je zelf? zo ja reken es uit hoeveel uren iemand van jouw leeftijd daarvoor moet werken.

Ik ken jongens die bijna het hele jaar bikkelen om es een keer een goed setje te kopen, en als daar dan nog eens 150 euro overheen komt

Hebben ze eindelijk een setje en moeten ze nog eens weet ik hoeveel kranten bezorgen om te MOGEN kiten.

Snappie mijn punt?

me, myself and i

michielvgeel 29 March / 2007 / 22:39

ja ik verdien dat geld zelf

 

ik baad ook niet in bakken van geld en een heel groot deel (bijna alles) gaan mijn mijn kitegear

 

maar dit is nu het 2e seizoen voor mij het is meer een soort basiskosten

 

maar ik ben wel blij met jouw laaste reachtei (die hierboven dus)

 

ik wil graag 1 ding weten van jouw over die handtekeningen bij de gemeente

 

wat is de gedachte erbij wat zeggen jullie

 

1. wij vinden dat het strand van iedereen is en vertikken het geld te betalen als we op het strand van katwijk/noordwijk bij de plekken die door jullie voor de clubs zijn aan gewezen als we daar willen gaan kiten

 

2. wij vinden het jammer dat het op deze manier gaat en willen graag overleggen wat er mogelijk kan overleggen wat betreft het daglidmaatschap

 

mocht ik met deze 2 opties niet de goede hebben mag je hem aanpassen

riding new kites every session www.newkiteboarding.nl

jaapd 29 March / 2007 / 22:41

@Michiel

 

De gemeente heeft nog meer opties:

3. Het ameland model: 15 euro voor een vergunning die 5 jaar geldig is.

4. De spot open voor iedereen. 

send it!

litewave 29 March / 2007 / 23:02

Die van jaapd is een goeie! Vergunning aanvragen, deze moet je ophalen, dit geeft de gemeente de kans jou een folder in de hand te drukken met regels.

Een soort visakte maar dan voor kiters, die 15 euro gaat bijv. in een stichting t.b.v. van voorlichting d.m.v. mailing ( ik noem maar een zijstraat).

 

Wat betreft jouw 2 stellingen, ik weet dat je geen keus hebt, maar ik persoonlijk vindt ik ze nergens opslaan.

Stel, ik ben kinderachtig en ik weiger te betalen (of kan het niet) dan is mijn idee ik ga net buiten die grens varen.

De Politie of wie dan ook denkt dat ik een betalende ben, en de club kan mij niets maken want ik zit niet in hun gebied.

Gaan ze me dan aangeven? (nogmaals stel)

 

Dus dan zijn er op het zelfde stukkie water allemaal kiters bezig, allemaal met hun passie, veel van hun op een forum actief, zo'n beetje bekende van elkaar, als ze elkaar op een event tegenkomen is 1 groot feest.

En juist degene die het niet kan betalen en het hardst voor zijn setje spaart wordt op dat moment met de nek aangekeken, kom nou  toch zeg dat is toch niet de kite-spirit.

 

 

                                                                                          

O ja nog een voetnoot (valt wel een beetje buiten de discussie) het "kijk mij es cool zijn" gehalte onder de kiters is te hoog, en de mensen met passie voor de sport worden in mijn ogen de dupe van dit soort kiters.

En juist die "kijk mij es cool zijn" kiters zijn moeilijk te bereiken, want deze hangen over het algemeen niet op de fora rond.

 

AMEN

me, myself and i

Roderick 29 March / 2007 / 23:23

Ameland model wil je natuurlijk op de vaste wal echt niet. Als je dan een beetje spot hopper bent moet je meteen 10 verschillende vergunningen aanvragen in 10 verschillende gemeenten!

Ik zelf zou dan in ieder geval een vergunning aan moeten vragen voor Scheveningen, Ijmuiden, Wijk, Muiderberg, Mirns en Strand Horst Dat schiet natuurlijk niet op.

(Gelukkig rij ik nooit voor 1 dag kiten van Utrecht naar Ameland )

Roderick had een 1 sterren sessie in Langevelderslag met maar liefst 10 - 15 knots op zijn North Rhino (2009)

litewave 29 March / 2007 / 23:25
Nee, nee, een visakte is ook voor heel Nederland
me, myself and i

Mosquito 30 March / 2007 / 00:06

En waarom heb ik nu weer een visakte nodig???

 

Fokke 30 March / 2007 / 08:21
Houd het netjes mensen, blijf bij de feiten, discussieer met respect en laat elkaar beetje in waarde aub
NVWK [www.wedstrijdkitesurfen.nl]

Fokke had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 10 - 14 knots op zijn Takoon Furia LTD (2010)

jaapd 30 March / 2007 / 08:32

quote: Kiteboedha - Vrijdag 30 Maart, 2007(00:27)
Waar vind je dan wel de juiste info?  


Ik kan in deze info nergens iets vinden over een verplicht lidmaatschap, waar staat dat?

 

send it!

michielvgeel 30 March / 2007 / 08:46
quote: litewave - Donderdag 29 Maart, 2007(23:02)
. Stel, ik ben kinderachtig en ik weiger te betalen (of kan het niet) dan is mijn idee ik ga net buiten die grens varen. De Politie of wie dan ook denkt dat ik een betalende ben, en de club kan mij niets maken want ik zit niet in hun gebied. Gaan ze me dan aangeven? (nogmaals stel)   Dus dan zijn er op het zelfde stukkie water allemaal kiters bezig, allemaal met hun passie, veel van hun op een forum actief, zo'n beetje bekende van elkaar, als ze elkaar op een event tegenkomen is 1 groot feest. En juist degene die het niet kan betalen en het hardst voor zijn setje spaart wordt op dat moment met de nek aangekeken, kom nou  toch zeg dat is toch niet de kite-spirit.                                                                                               

 

als je niet betaald en je vaart op de spot van airtime (ik spreek hier nu over de situatie van katwijk maar die is 99% gelijk aan die van noordwijk) dan vaar je zonder onze lycra aan, opzich is er niks aan de hand want tenzij je je niet goed gedraagd (springen op strand of andere dingen op het land dan je kite oplaten en naar het water lopen) dan pas word je er meestal op aangesproken.

 

kom je het strand oplopen met een grote bek en gaat een beetje profoceren op het strand van ik betaal toch niet dan heb je grote kans dat je word aangesproken en dat je er op attent gemaakt dat dit een spot is puur voor leden en word hem de hele regeling uitgelegd

 

dan is het aan de kiter

 

of je word lid krijgd de lycra voor die dag (bruikleen) krijgd de regels uitgelegd en moet 2euro betalen

 

of je gaat gewoon door met ik betaal toch niks en gaat gewoon varen en mogelijk gevaarlijke dingen doen dan heb je kans dat de politie word gebeld

 

dit laaste is gelukkig voor zover ik weet pas 1 keer gebeurd

riding new kites every session www.newkiteboarding.nl

michielvgeel 30 March / 2007 / 08:48
 
@jaapd www.airtimekatwijk.nl is onze site

kopjes die voor jullie intressant zijn : informatie, regelement, safety
riding new kites every session www.newkiteboarding.nl

Kiteboedha 30 March / 2007 / 09:00
quote: Fokke - Vrijdag 30 Maart, 2007(08:21)
Houd het netjes mensen, blijf bij de feiten, discussieer met respect en laat elkaar beetje in waarde aub


Fokke je heb helemaal gelijk, ik heb dus ook mij reacties verwijderd! Hans mijn oprechte excuses voor mijn persoonlijke uitlatingen al lok je die wel uit door je manier van "posten"

 

Wel wil ik nu kort even vertellen waarom de reacties er "waren"  en hoe nu verder!

 

Gisterenavond kwam ik thuis na weer vele uren vrijwilligers werk mbt de aanwijzingsbesluiten van de gemeente Noordwijk. Je kunt je misschien voorstellen dat je dan "niet vrolijk" wordt als je dit topic leest!

 

Het probleem is dat gemeentelijke besluiten niet van de een op de andere dag worden genomen, daar gaat een lange weg, vele uren overleg, briefwisselingen, gesprekken, commisie vergaderingen en wettelijk procedures aan vooraf.

 

Ik zal vanavond in alle rust proberen in voor een ieder begrijpelijke taal te omschrijven hoe het kitesurfen in Noordwijk is geregeld. Onderbouwd met links naar de besluiten, APV etc. Ook zal ik proberen de vragen die in dit topic zijn gesteld allemaal te beantwoorden.

 

Even geduld dus want ik wil dit gewoon netjes doen en dat kost wederom enkele uurtjes van mijn vrije tijd !

 

Met sportieve groet, 

 

Heiko Cramer, NKV regiovertegenwoordiger Noordwijk

C.U. all at the KBO2012 26 t/m 28 mei www.kiteboardopen.com

johndoe 30 March / 2007 / 09:02
 

ralph ………Ik ben niet Henk Snel. Ik ken hem wel maar ik heb hem al sinds 2003 niet meer gesproken.


michielvgeel Wat jij beweert is gewoon NIET juist.

Nergens in de APV staat jou verhaal. Lees maar in de APV of bel maar met de gemeente Noordwijlk en vraag naar de gemeente jurist die deze zaak in de APV van Noordwijk behandeld.


Ik heb persoonlijk helemaal niets tegen het bestuur van de KSN en haar leden.

Maar water moet nu eenmaal voor iedereen publiekelijk en gratis toegankelijk zijn.


Niemand van het Bestuur van de kust surf vereniging Noordwijk kan een Document overhandigen dan wel op internet publiceren waarin staat dat de 2 euro legitiem is.


Dit kunnen zij ook niet omdat de gemeenteraad nooit met dit onderdeel heeft ingestemd.


michielvgeel Prima dat er regelgeving op de kitesurf lokaties in Nederland geleden.

Maar regel het dan wel conform de wetgeving. En roep niet iets wat geheel onwettig is. En iets wat geen juridische legitimiteit heeft.

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

Kiteboedha 30 March / 2007 / 09:10

Hans jij kunt ook nergens aantonen dat wij 2euro daglidmaatschap vragen! Je bent in de war met Katwijk misschien moet je daar vandaag maar eens bellen met de gemeente!

 

Zoals enige minuten geleden door mij gepost vanavond een goed onderbouwd verhaal over hoe het NU in Noordwijk is.

C.U. all at the KBO2012 26 t/m 28 mei www.kiteboardopen.com

airtime 30 March / 2007 / 10:30

Stien 30 March / 2007 / 10:36
michielvgeel: Mag ik vragen wat voor werk jij dan doet?
ik vind het best knap voor een jongentje van 15 jaar, die kites heeft en die ze zelf betaald en nog geld overhoudt ook.. zeer knap vind ik. Is dti zelfverdiende geld, zakgeld van pappie of mammi ??
ik ben 18 enne ik moet 2 maanden beulen in de bollen om 2 kites te betalen enne de rest van het jaar ghehe kan ik vrij weinig meer die 150 euro zou ik niet echt kunnen betalen.. ben gewoon een arme sloeber ;)

michielvgeel 30 March / 2007 / 10:58

de bekende baan ik loop kranten het is ook niet dat ik topspul heb 3 gerepareerde kites waarvan 2keer een 05 en 1 04 kite maar ik krijg het wel voor mekaar

 

verder krijg ik een bijdrage van 5e per week van mijn ouders iets wat voor mijn leeftijd heel normaal is

 

ik vind het alleen jammer dat als we het over de kitesfeer hebben dat er weer een offcieel document moet komen

 

maar dan hebben julie het hierboven

riding new kites every session www.newkiteboarding.nl

marco5000 30 March / 2007 / 11:10

He Hans,

 

 

Allereerst, wat is in hemelsnaam je motivatie voor dit topic!!??

 

 

 

Kijk, die regels zijn er niet voor onze lol, wij hebben ook liever vrijheid blijheid.

 

Waar het in grote lijnen om gaat is dat als er een ongeremde toestroom van kiters naar de ksn komt het daar zeer druk kan/zal worden. De kans op problemen neemt, zoals je begrijpt, daarmee enorm  toe.

 

 

Het door de gemeente opgelegde reglement, in samenspraak met de ksn, mbt waar oppompen, oplaten, neerlaten, in en uitvaren en natuurlijk het gebruik van een door de gemeente herkenbaar lycra  is bij alle leden bekend. Niet leden krijgen dus bij het lenen van een lycra deze regels uitgelegd. Uiteraard vragen wij voor het lenen van de lycra, net als aan de leden, een borg, anders zijn ze niet aan te slepen. Ga je gewoon het water op zonder je iets aan te trekken van de regels en een lycra dan ben je dus bezig de spot om zeep te helpen, één persoon zal niet zo’n probleem zijn maar als het er meer zijn wel. Hier zal je dan ook, door de leden die daar nog heel lang willen varen, op aangesproken worden.

 

 

De omliggende strandtenten staan op scherp als het gaat om hun badgasten, bij de minste overtreding van de door de gemeente opgelegde regels hangen ze bij de politie of gemeente aan de telefoon met alle gevolgen van dien. De spot is hierdoor echt bijna gesloten geweest. Voor zo’n strandtent op het strand met je kite in de lucht is al heel ernstig.

 

 

Ik als lid betaal geloof ik 120 euro per jaar, dit is inclusief stalling, goedkoop bier ed, leuke feesten ( zijn voor iedereen trouwens toegankelijk), een mooi dak boven m’n hoofd, wat goed onderhouden wordt, en meer, dit wordt allemaal betaald door de leden.

 

Ik zou het persoonlijk geen punt vinden als er dagkiters komen die niets hoeven te betalen, volgens mij is dat , buiten de borg, nu ook zo. Maar ik kan me goed voorstellen dat er mensen op de club zijn die daar anders over denken. Wij als leden betalen immers wel, ook leden die maar een paar keer per seizoen kunnen varen.

 

Vanuit dat oogpunt is het sociaal gezien dus wenselijk om dagkiters ook iets te laten betalen.

 

 

Hoe het verder met wettelijke zaken zit weet ik niet, het interesseert me ook niet zo.

 

Waar het om gaat is dat de mensen die daar kiten zich aan de regels houden om te voorkomen dat de spot gesloten wordt. Om dat te bereiken is er een methode bedacht, lycra met uileg, en daarmee sociale controle.

 

 

 En als jij niet begrijpt dat er op sommige spots( lees clubs) daggeld gevraagd wordt moet je je dat daar maar eens uit laten leggen door de wel betalende leden. Ik begrijp werkelijk niet wat je hier op een openbaar forum met dit wil bereiken.

 

 

 

Een ongeremde toestroom van kiters naar de ksn betekend, spot dicht binnen één jaar. Wil je dat?

 

http://sailing-silverland.nl/zeil-vakanties/kite-wind-en-golfsurfen/

Magic_Ed 30 March / 2007 / 11:13

@Hansk: niet zo schreeuwen ajb, je boodschap komt prima over als je het standaard lettertype gebruikt.

 

@Heiko: hulde voor je werk. Het is moeilijk om door de berichten heen te lezen, maar ze zijn niet tegen jou gericht, eerder tegen een gevoel van onbehagen dat, volgens mij, gestimuleerd wordt door de (overdreven) regelgeving in NL.

w w w . v e r s u s s h o p . n l

airtime 30 March / 2007 / 11:15

Ik heb al mijn geld bij elkaar gelegd. Heb een auto kunnen kopen, maar nu is het geld op.

Kan geen wegenbelasting betalen.

 

Dat is dan toch belachelijk dat ik niet mag rijden! Mijn zuur verdiende geld!

Robster666 30 March / 2007 / 11:25

Vind het nog veels te weinig gewoon 1000 euro per jaar op elke kitespot in ned wordt het tenminste een beetje rustig op het water,

En de Duitsers dubbel tarief.

 

Joost- 30 March / 2007 / 11:32

Zie het zo dat als de vraag vanuit de gemeente komt dat je dit moet doen om je spot open te houden. Okay. Gemeentes komen wel vaker met onzin dingen aan.

 
Maar als dit niet zo is vind ik het niet horen om geld te vragen. Zie het zo vanuit mijn spot scheveningen. Je kan betalen om lid te worden van jumpteam, mag je gebruik maken van de faciliteiten en de reddingsboot als je in de problemen raakt gratis. Maar als je niet lid bent en je doet rare dingen dan legt een local die gene toch even uit GRATIS. Als ik op een onbekende spot kom vraag ik altijd eerst aan een local hoe alles zit met de gevaren en deze wilt dat altijd graag GRATIS uitleggen. Daarom zie ik niet de noodzaak van 2 euro vragen en een lycra in voor dat beetje info. 

Joost- had een 4 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 24 - 27 knots op zijn Takoon Furia 2 (2009)

Roderick 30 March / 2007 / 12:20

Even iets heel anders: (Ik ben wel eens in noordwijk geweest, maar niet vaak) Weet iemand wat uberhaupt de voordelen zijn van kiten bij KSN als je niks met die vereniging hebt en er ook per se niks mee te maken wilt hebben? Is het niet veel handiger om dan maar gewoon op 1 van de andere spots in Noordwijk te gaan varen?

Heeft de spot bij KSN (behalve dan natuurlijk dat de KSN er zit) voordelen tov de andere spot(s) in Noordwijk? 

Roderick had een 1 sterren sessie in Langevelderslag met maar liefst 10 - 15 knots op zijn North Rhino (2009)

michielvgeel 30 March / 2007 / 13:10

de faciliteiten en voor de niet spothoppers (gaaf woord) kan je er je spullen stallen

riding new kites every session www.newkiteboarding.nl