kitesurfen noordwijk is gewoon toegestaan

Door: Hans Reacties: 71 Hits: 8345
michielvgeel 30 March / 2007 / 13:17

welke het op noordwijk is moet een ksner maar ff posten

 

bij katwijk (airtime)

reddingsboot

compressor (niet pompen)

douche en toilet

er komt dit seizoen een echte bar

en het is er gewoon heel gezellig

je kan ff binnen zitten als het regent en je spullen ff droog houden

 

riding new kites every session www.newkiteboarding.nl

marco5000 30 March / 2007 / 13:28

Roderick,

 

Nee. De ksn bied geen voordelen tov andere spots langs de noordzeekust.

Het is ivm het al eerder genoemde in dit topic idd handiger om ergens anders te kiten.

 

Parkeren nabij de ksn kost /- €.7,- per dag.

http://sailing-silverland.nl/zeil-vakanties/kite-wind-en-golfsurfen/

jordy_hero 30 March / 2007 / 16:18

Marcel blok hoezo reageert hij hier niet dan ??? had wel verwacht eigenlijk /??

 

 

Maar moeten nu een conclusie trekken mijn mening

 

Ik wil best betalen maar dan niet 150 euro per jaar mij teveel,

 

Ik zelf denk dan onder de 50 euro waarom dan kan iedereen dat betalen,

 

ik  hoef echt geen goedkoop bier of zo ander drankjes of zo kom om te kiten,

 

en een boot is ook goed maar als je verzuipt dan laten ze je echt niet liggen, word je er echt wel uitgehaald.

 

waar kiters zijn is altijd gezellig, kiters helpen elkaar ook,

 

en als iedereen zich aan de regels houd en gewoon oplet wat hij of zei doet 100% nadenkt dan valt het allemaal best wel mee.

 

denk dat ik nu ook wel voor een hoop kiters spreek

 

en ja ik ben ook maar  student en liefst wil ik gratis ik ga dat ook proberen zo lang mogelijk vol te houden

 

Als je nu hier niet mee eens ben of wat dan ook reageer dan normaal op met goede argumenten en houd anders gewoon netjes je mond dicht.

 

 

Bruut kite :)

Kiteboedha 30 March / 2007 / 17:14
quote: jordy_hero - Vrijdag 30 Maart, 2007(16:18)
Marcel blok hoezo reageert hij hier niet dan ??? had wel verwacht eigenlijk /??     Maar moeten nu een conclusie trekken mijn mening   Ik wil best betalen maar dan niet 150 euro per jaar mij teveel,   Ik zelf denk dan onder de 50 euro waarom dan kan iedereen dat betalen,   ik  hoef echt geen goedkoop bier of zo ander drankjes of zo kom om te kiten,   en een boot is ook goed maar als je verzuipt dan laten ze je echt niet liggen, word je er echt wel uitgehaald.   waar kiters zijn is altijd gezellig, kiters helpen elkaar ook,   en als iedereen zich aan de regels houd en gewoon oplet wat hij of zei doet 100% nadenkt dan valt het allemaal best wel mee.   denk dat ik nu ook wel voor een hoop kiters spreek   en ja ik ben ook maar  student en liefst wil ik gratis ik ga dat ook proberen zo lang mogelijk vol te houden   Als je nu hier niet mee eens ben of wat dan ook reageer dan normaal op met goede argumenten en houd anders gewoon netjes je mond dicht.    


Jordy, Marcel reageert denk even niet omdat hij het erg druk heeft met de bouw van het nieuwe clubhuis, de ALV as. zaterdag. Ik heb al aangegeven dat er vanavond een uitgebreid artikel verschijnt over de regels in Noordwijk onderbouwt met links naar de besluiten etc.

 

Waar ik me enigszins aan stoor is al die foute niet onderbouwde uitspraken. Lidmaatschap is geen 150 maar 110 euro incl barkaart van 20 euro na het lopen van je  bardienst. Juniorleden t/m 16 jaar betalen 70 euro per jaar.

 

En dat we niemand laten verzuipen is inderdaad waar, het idee dat je daar niks aan wilt bijdragen zegt meer over jou dan over de club.

 

 

C.U. all at the KBO2012 26 t/m 28 mei www.kiteboardopen.com

Fokke 30 March / 2007 / 17:34
Hey Heiko, 110 euro voor jaarlidmaatschap is idd geen koopje, hoe komt het dat het zoveel meer (2x tov scheveningen jumpteam met 55 euro, maar dat is excl. barkaart) is? Gewoon nieuwsgierig overigens hoor. Komt dat omdat jumpteam zoveel groter is? Of is jullie clubhuis/plek duurder?
NVWK [www.wedstrijdkitesurfen.nl]

Fokke had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 10 - 14 knots op zijn Takoon Furia LTD (2010)

litewave 30 March / 2007 / 17:52

Ergens leest ik dit:

 

Waar het in grote lijnen om gaat is dat als er een ongeremde toestroom van kiters naar de ksn komt het daar zeer druk kan/zal worden. De kans op problemen neemt, zoals je begrijpt, daarmee enorm  toe.

Dus ff qrue gezegt:  De selectie is gebaseerd op geld, iemand met geld kan wel genieten van die spot, en iemand zonder niet

Ook die vergelijking, van die wegenbelasting gaat niet op, want dat geld gaat naar de overheid voor onderhoud van de OPENBARE wegen, dit lidmaatschaps geld gaat naar de vereniging en niet voor investeringen in een openbaar iets, er worden faciliteiten aangeboden.

Nogmaal ik ben niet tegen een vereniging, maar ik vindt het van de zotte dat we vanwege de overheid zover moeten gaan dat dit als oplossing gaat dienen.

Alle hulde en respect voor de vrijwilligers die zich inzetten voor een goeie zaak, jammer dat het nodig is

me, myself and i

jordy_hero 30 March / 2007 / 18:09
quote: Kiteboedha - Vrijdag 30 Maart, 2007(17:14)
quote: jordy_hero - Vrijdag 30 Maart, 2007(16:18)Marcel blok hoezo reageert hij hier niet dan ??? had wel verwacht eigenlijk /??     Maar moeten nu een conclusie trekken mijn mening   Ik wil best betalen maar dan niet 150 euro per jaar mij teveel,   Ik zelf denk dan onder de 50 euro waarom dan kan iedereen dat betalen,   ik  hoef echt geen goedkoop bier of zo ander drankjes of zo kom om te kiten,   en een boot is ook goed maar als je verzuipt dan laten ze je echt niet liggen, word je er echt wel uitgehaald.   waar kiters zijn is altijd gezellig, kiters helpen elkaar ook,   en als iedereen zich aan de regels houd en gewoon oplet wat hij of zei doet 100% nadenkt dan valt het allemaal best wel mee.   denk dat ik nu ook wel voor een hoop kiters spreek   en ja ik ben ook maar  student en liefst wil ik gratis ik ga dat ook proberen zo lang mogelijk vol te houden   Als je nu hier niet mee eens ben of wat dan ook reageer dan normaal op met goede argumenten en houd anders gewoon netjes je mond dicht.     Jordy, Marcel reageert denk even niet omdat hij het erg druk heeft met de bouw van het nieuwe clubhuis, de ALV as. zaterdag. Ik heb al aangegeven dat er vanavond een uitgebreid artikel verschijnt over de regels in Noordwijk onderbouwt met links naar de besluiten etc.   Waar ik me enigszins aan stoor is al die foute niet onderbouwde uitspraken. Lidmaatschap is geen 150 maar 110 euro incl barkaart van 20 euro na het lopen van je  bardienst. Juniorleden t/m 16 jaar betalen 70 euro per jaar.   En dat we niemand laten verzuipen is inderdaad waar, het idee dat je daar niks aan wilt bijdragen zegt meer over jou dan over de club.    

 

 

Wat is die barkaart dan ??? als die eraf scheelt alweer wat want ik zuip al genoeg zee water onder het kite ... maar goed ik vind nog hoop geld. Zo als ik eerder aan gaf ik ben ook maar student en moet hard werken tussendoor als ik even vrij hebt. en als  ik dan kan kite meestal weekend dan moet ik wel lid zijn maar ik denk ook dat ik voor de rest spreek dat hun ook niet zo veel hebben de studenten/scholieren.

 

waar is de 110 euro op gebaseerd ??/ waar ga ik dat in terug zien, want eigenlijk investeer je in iets. Daar wil ik dan ook wel voordeel aan doen.

 

 

Bruut kite :)

jordy_hero 30 March / 2007 / 18:10

wie ben jij eigelijk een mede eigenaar ofzo ???

Bruut kite :)

Kiteboedha 30 March / 2007 / 18:36
quote: jordy_hero - Vrijdag 30 Maart, 2007(18:10)
wie ben jij eigelijk een mede eigenaar ofzo ???


Ik ben Heiko Cramer (mag je gerust weten) lid van de KSN en tevens ruim 5 jaar zeer actief als NKV regiovertegenwoordiger.

 

Ik vind het zo jammer dat je steeds de term "moet lid worden" gebruikt dit Hoeft niet want er zijn alternatieven. Zoals Litewave al meld is een van de redenen welke de gemeente heeft doen besluiten tot dit beleid het feit dat de ligging van de spot niet ideaal is. Er zijn nogal wat strandbezoekers links en rechts.

Je kunt je dus voorstellen dat je daar geen 400 man zou willen laten kiten. Daarom is er ook gekozen om meerdere (vrij) toegankelijk locaties aan te wijzen waar meer ruimte is.

 

Voor de duidelijkheid een vereniging heeft geen eigenaar, mag geen winst maken en draait dus volkomen kostendekkend. Al het werk gebeurd door vrijwilligers die naast het betalen van lidmaatschap dus ook nog iets extra willen betekenen voor de locatie en hun vereniging.

 

Het lidmaatschap is dus volledig gebaseerd op kosten. Die kosten bestaan uit o.a. huren van het strandvak, clubhuis, onderhoud en afschrijving, boot onderhoud, strandwerkzaamheden tbv op en afbouw, verzekering premies, opslag van clubhuis gedurende de winter, gas water en licht, marifoon vergunning etc etc.

 

Wat je ervoor terug krijgt? Verenigings leven, je clubje op het strand, gezellige bar, feestje op z'n tijd, sociale vriendenkring, stallingen, douches etc.

 

Zie het maar zo als je wilt voetballen dan kan je of lid worden van een vereniging of je doet dat met anderen ergens op een veldje in de buurt.  Dit geldt ook voor Noordwijk je kunt lid worden of kiezen voor een gratis locatie, totaal geen dwang dus.

C.U. all at the KBO2012 26 t/m 28 mei www.kiteboardopen.com

Kiteboedha 30 March / 2007 / 18:42
quote: Fokke - Vrijdag 30 Maart, 2007(17:34)
Hey Heiko, 110 euro voor jaarlidmaatschap is idd geen koopje, hoe komt het dat het zoveel meer (2x tov scheveningen jumpteam met 55 euro, maar dat is excl. barkaart) is? Gewoon nieuwsgierig overigens hoor. Komt dat omdat jumpteam zoveel groter is? Of is jullie clubhuis/plek duurder?


Fokke, je hebt het goed. Het leden aantal is in scheveningen hoger en ik geloof maar weet het niet zeker, dat de bar geexploiteerd word (lees mag winst gemaakt worden). Het leden aantal van de KSN mag niet te groot worden omdat stomweg de locatie zich niet leent voor 100 kitesurfers te gelijk.

 

De vereniging wil ook niet graag verhuizen naar een andere locatie omdat dan de investeringen die bijvoorbeeld gedaan zijn in de permante opslag verloren gaat. De KSN zit al 27 jaar op deze locatie dus voor velen heeft het daarnaast ook nog een emotionele waarde.

 

 

C.U. all at the KBO2012 26 t/m 28 mei www.kiteboardopen.com

Kiteboedha 30 March / 2007 / 19:07
 
nog even geduld, had gezegd vanavond.... mocht je het geduld niet op kunnen brengen om vanavond een geheel met feiten onderbouwd verslag te lezen. Kijk dan al snel even hier
C.U. all at the KBO2012 26 t/m 28 mei www.kiteboardopen.com

Kiteboedha 30 March / 2007 / 19:15
 
quote: Hansk - Donderdag 29 Maart, 2007(18:30)
Het staat zwart op wit in de APV van Noordwijk. 2 euro verhaal is gewoon onzin. Vraag de APV maar op en je zal zien dat het nergens staat! Als het wel zo zou zijn dan zal de KSN deze APV wel op haar website publiceren. Maar dat doen ze niet. Want nergens in de APV staat dat dit zo is.

APV staat al sinds het begin van de KSN site online en wel hier
C.U. all at the KBO2012 26 t/m 28 mei www.kiteboardopen.com

johndoe 30 March / 2007 / 19:22

Dit is niet door de gemeenteraat van Noodwijk bekrachtigd.

Zolang dit nog niet gedaan is kan iedereen gewoon gratis voor de KSN locatie kitesurfen.

Het college kan zo veel willen. Maar uiteindelijk beslist de gemeenteraat over de wetgeving.

Gemeenteraad in Noordwijk zal pas medio juli 2007 over de wetgeving stemmen. Pas dan is de wetgeving bekrachtigd. Ik durf te wedden dat de gemeenteraad niet met dit voorstel zal instemmen.

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

Mosquito 30 March / 2007 / 20:01
soooo die is goed met regeltjes!!!!

RobbyNitroz 30 March / 2007 / 20:56
quote: litewave - Vrijdag 30 Maart, 2007(17:52)
 Dus ff qrue gezegt:  De selectie is gebaseerd op geld, iemand met geld kan wel genieten van die spot, en iemand zonder niet

 

iemand met geld kan wel genieten van die spot?! 90 euro per jaar (die barkaart had je toch wel besteed)!?...het is geen Golfclub waar je door de ballotage moet en 150K salarisstrookje moet inleveren

 

als je geen 90 euro per jaar kan betalen wordt een kite, board, pak, trapeze enz vrij lastig lijkt me.

 

In wijk of IJmuiden hebben ze geen club, had ik er wel erg graag gehad. Al die troep in mijn auto op en neer slepen, geen douches, omkleden naast je auto.....pfff.  Zou liefst club hebben die hele jaar open is (niet echt haalbaar  ) als ik in december ff kan kiten en dan gelijk in mijn pak opwarmen met warme cholademelk en een warme douche daarna

RobbyNitroz had een 5 sterren sessie in Zandvoort met maar liefst 15 - 20 knots op zijn SlingShot Wave SST (2017)

jordy_hero 30 March / 2007 / 21:40
ik woon er namelijk 5 min vandaan dus thuis opslag is veel beter ik heb niet snel koud dus kan relax naar huis gaan en daar douchen eten drinken en schijten dus ik ben iemand die niks nodig hebt ook ook kom ik maar alleen maar om 100% Kiten contacten leggen doe ik wel een andere keer als het niet waait. Maar goed na vanavond word er toch een hoop meer duidelijk we zien wel wat het word.,
Bruut kite :)

litewave 30 March / 2007 / 22:02

Toch vergis je je Robby, jij en ik kunnen dat wel betalen, maar wat ik al eerder zei: er zijn jongens die voor een paar knaken op donderdag-avond de vakken vullen. of de krant bezorgen, Voor hen is het een hoop geld.

me, myself and i

jordy_hero 30 March / 2007 / 22:07
quote: litewave - Vrijdag 30 Maart, 2007(22:02)
Toch vergis je je Robby, jij en ik kunnen dat wel betalen, maar wat ik al eerder zei: er zijn jongens die voor een paar knaken op donderdag-avond de vakken vullen. of de krant bezorgen, Voor hen is het een hoop geld.

Ben ik ook helemaal mee eens keihard werken voor weinig snel tussen je studie door, en is jammer dat je dan moet kiezen tussen nieuwe trapeze of lidmaatschap ...
Bruut kite :)

Spekke-baas1 30 March / 2007 / 22:39
Op zeikers zitten we ook niet te wachten.Vriendelijke groet Dick van der Spek lid van de KSN
Spekkebaas

Kiteboedha 30 March / 2007 / 22:42
 
Oke het beloofde verslag van de Feiten met betrekking tot locatie zuid staan nu hier zoals beloofd, want belofte maakt schuld.

Groet Heiko
C.U. all at the KBO2012 26 t/m 28 mei www.kiteboardopen.com

marco5000 30 March / 2007 / 23:00
Dan kan dit mooi op slot!
http://sailing-silverland.nl/zeil-vakanties/kite-wind-en-golfsurfen/

Fokke 30 March / 2007 / 23:27
 
Om een gefragmenteerde noordwijk discussie te voorkomen, gaat deze op slot

klik hier
NVWK [www.wedstrijdkitesurfen.nl]

Fokke had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 10 - 14 knots op zijn Takoon Furia LTD (2010)