Kitesurfbuddy gezocht

Door: JurrianW Reacties: 25 Hits: 3595
JurrianW 03 August / 2016 / 19:31

Hey kiters!

Een tijdje geleden heb ik een cursus kitesurfen gevolgd. Ik ben enorm enthousiast geworden en heb al een tijdje een eigen kiteset! Nu zoek ik alleen een andere beginnende en enthousiaste kitesurfer waarmee ik samen kan gaan kitesurfen :)

Kitesurfen doe ik op de Zandmotor bij Kijkduin, maar ik wil ook best eens andere spots uitproberen. Ik ben al een paar keer zelfstandig wezen kitesurfen. Heen en weer varen lukt al aardig :) Maar upwind nog niet, dus het is nog steeds vaak lopen, ook daar is een buddy handig voor ;)

Dus, wie heeft er ook zin om kitesurfvrienden te maken? Laat maar van je horen! Mailen kan ook.

Groeten,
Jurrian

luminate 03 August / 2016 / 21:46

Hee Jurrian,

IK vond mijn kitelessen ook aardig motiverend en ben zelf ook een beginner, zal zaterdag mijn eerste set gaan kopen en ken voorderest ook niet veel mensen die kiten. Kom zelf uit Schiedam dus zandmotor is niet heel ver!

Gr,

Patrick

Annashines 03 August / 2016 / 23:05

Hoi Jurrian, ik ben ook net begonnen met kiten!

Ik zou als beginner niet naar Zandmotor gaan, het is erg glibberig, klein en druk. Op zee is veel stroming om lekker te oefenen.

In de buurt van Rotterdam ligt Maasvlakte/Slufter, dat is een topspot om als beginner te oefenen, veel ruimer en rustiger en je kunt bijna overal staan.

Gr Anna

Ron05 04 August / 2016 / 10:37

Zandmotor is druk en klein, daar ga je als beginner echt niet met plezier heen.

Slufter/Maasvlakte is veel beter voor beginners. Je kunt overal staan, veel ruimte en soms een poeltje heb ik gehoord. Gisteren zijn wij daar voor de tweede keer geweest en hebben we daar de waterstart geoefend. Wij heben al in onze beginnersapp groep afgesproken om Maasvlakte/Slufter als onze vaste uitvalsbasis te maken. 

Jurrian als je bij ons in de app wilt? Wij hebben inmiddels een app groepje met bijna 70 beginers en beginners af kiters. Sommige zijn nog aan het bodydraggen, waterstarten en sommige kunnen al een kant op varen. Vandaag gaan we ook met een groep of 15 man naar de Slufter om de wind te trotseren.

Groetjes Ron

Staal 04 August / 2016 / 11:35

Ik voel een mooie Slufter-thread aankomen {#emotions_dlg.coool.gif}. Zie ook http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=52810.0

MADViSiONZ 04 August / 2016 / 13:36

Doe niet eigenwijs en ga lekker naar Oostvoorne autostrand.
De meeste ervaren kiters zijn ook ooit zo begonnen en zullen dit nu ook adviseren.
Als je je in de spot had verdiept dan had je dit ook kunnen lezen. En met alle respect, maar de meeste kiters die zeggen dat de slufter ideaal is voor beginners zijn ook beginners en varen er niet lang genoeg om de gevaren te weten / in te zien.

Slufter is mooi, maar voor beginners liggen er veel gevaren om de hoek. En je kunt er niet altijd overal staan, dus die keren dat jij er was kan een volgende keer totaal anders zijn.
En de poel is leuk, maar daar wordt je als beginner niet vrolijk. Je moet constant blijven opletten en om je heen kijken voor andere kiters (naast je, achter je, boven je) terwijl je zelf nog te veel moet nadenken over het kite zelf en nog niet 100% controle hebt. Is voor jezelf niet prettig en ook niet voor de andere kiters.

Oostvoorne ligt om de hoek, kun je ook staan en is voor beginners ideaal met enorm veel ruimte en vlakke stukken, kun je zelfs nog lekker douche na afloop en een pilsie pakken bij restaurant Aan Zee. Er wordt daar ook niet voor niets veel les gegeven.

Kun je goed heen en weer varen met volledige kitecontrole en is selfrescue ook geen probleem dan kun je eens aan de Slufter denken en dan volgen er nog zat mooie sessies daar. Beheers je dit nog niet zoek dan niet de gevaren op en gebruik je gezonde verstand. Het is een mooie sport en word alleen nog maar mooier, gewoon nog eventjes geduld hebben.

Happy surfing!

luminate 04 August / 2016 / 14:05

Hee Ron! Zou je mij misschien ook aan die groep kunnen toevoegen? 

Seamon 04 August / 2016 / 21:52

Hia Ron, Slufter is ook mijn favoriete spot om lekker te oefenen. Mag ik ook bij die appgroep? Samen oefenen is altijd leuker. 

Lekker kiten!

Martijn_e 04 August / 2016 / 22:10

meen je dat echt beginner op de slufter? {#emotions_dlg.schater.gif}

Autostrand lijkt me betere optie, slufter is niet voor beginners.

Marcokites 04 August / 2016 / 22:53

Hoi allemaal, hier nog een kiter uit Vlaardingen. Ik heb deze zomer leren kiten op vakantie in Griekenland en heb meteen mijn eerste kiteset gekocht. Waterstarten gaat al redelijk, steeds langer op het board blijven!!

@Ron, ik heb je een berichtje gestuurd met mijn telefoonnummer, ga graag met jullie mee

Marcokites had een 3 sterren sessie in Strand Slufter met maar liefst 23 - 29 knots op zijn F-One Bandit VI (2013)

Ron05 05 August / 2016 / 09:28

Gisteren was ik weer op de Slufter, al die reacties hierboven dat het niks is voor beginners is omdat de zogenaamde pro's alleen met elkaar willen spelen. Slufter is geweldig voor beginners:

Mooie poel, vlak water en een mooie bijkomstigheid je parkeert je auto zo aan het strand met onderstaande uitzicht. 

En uiteraard mag iedereen in onze appgroep, gezellig! Hoe meer zielen hoe meer vreugd en handig om te carpooolen. Onze vaste uitvalbasis is dus de Slufter geworden. Stuur even allemaal een pm met je nummer dan voeg ik jullie toe.

Marco, ik heb geen berichtje van je ontvangen?

Last edit by: RON05

luminate 05 August / 2016 / 10:56

Hee Ron. Ik kon de pm functie zo snel niet ontdekken heb een mail gestuurd met mijn nummer naar het emailadres in je profiel.

JurrianW 05 August / 2016 / 12:12

Hey Ron, ik zou graag in die appgroep willen! Ik heb je een email gestuurd met mijn nummer.

Alvast bedankt! 

Jurrian

Sanka 05 August / 2016 / 12:32

{#emotions_dlg.schater.gif}

Dus zondag 14:00 is de poel van ons??

https://www.instagram.com/fountainfish/

Sanka had een 5 sterren sessie in Maasvlakte 2 met maar liefst 17 - 22 knots op zijn Airush ONE (2011)

et1961 05 August / 2016 / 12:39

@Ron05 deze zgn. pro's zijn helemaal niet pro hoor, ze hebben vlak water nodig om hun kunstjes te vertonen. Echte pro's geven de beginners de ruimte en varen niet op laffe poeltjes maar tussen de golven en in de chop!

Daarnaast worden echte pro's (proffessionals) betaald en gesponserd voor het vertonen van hun kunstjes bij de diverse evenementen en wedstrijden (veelal) in het buitenland en niet in het poeltje van de Slufter. ;)

De enige reden waarom deze n00b pro's jullie liever naar Oostvorne zien gaan is, om zelf op dat laffe poeltje te kunnen varen en geen last/hinder van beginners te hebben!

et1961 had een 4 sterren sessie in Neeltje Jans met maar liefst 18 - 24 knots op zijn Crazy Fly Sculp (2017)

raoul 05 August / 2016 / 17:44

Ben ook opzoek naar kitebuddy, mocht je opzoek zijn heb net 3 lessen afgerond en kan beetje heen en weer varen. Heb net mn eigen setje gekocht.  Interesse hoor het graag!!

Last edit by: RAOUL

KiteShallow 05 August / 2016 / 17:54

Na mijn vakantie ga ik zeker naar Slufter.

Dus die berichten van de haantjes zijn niet waar, ze willen de beginners wegjagen.

raoul 05 August / 2016 / 20:22

Hey ron05 kan je mij ook toevoegen aan de groeps app heb geprobeerd je te mailen maar is buiten gebruik, kan je mij mailen dan kan ik je mail beantwoorden met mijn 06--

jootje81 06 August / 2016 / 22:35

Ik ben zondag bij autostrand te vinden

luminate 07 August / 2016 / 19:44

@jootje81 wij waren op zandmotor bezig. Stuur anders een mail met telefoon nummer we hebben een whatsapp groep met meerdere beginners.

Karin278 08 August / 2016 / 15:02

hoi,

ik ben net klaar met mijn 3 dagse kitecursus en ben erg enthousiast en zou ook graag in de whatsapp groep willen om met jullie te gaan kiten! groet, Karin

luminate 08 August / 2016 / 19:04

Hee Karin! Heb je een mail gestuurd met telefoonnummer. Als je even een appje stuurt voeg ik je toe!

DennisRdam 10 August / 2016 / 10:49

Beste Medekiters, 

Zaterdag hebben mijn vriendin en ik onze 3e en laatste kiteles, de kitespullen zijn inmiddels ook aangeschaft. dus tijd om te gaan oefenen. maar samen is alles leuker :D

hoe kunnen wij in deze appgroup komen? een mail naar Ron werkt niet

Mvg

Dennis

JurrianW 10 August / 2016 / 12:18

Hey Dennis, 

Als je mij een mailtje stuurt met jouw/jullie telefoonnummers, dan voeg ik je toe in onze appgroep. Dit is niet de appgroep waar Ron het over heeft, maar eentje met nu 8 leden, waarvan voornamelijk beginners.

Groeten,

Jurrian

Last edit by: JURRIANW

DennisRdam 10 August / 2016 / 12:36

Gedaan :D