Kiten tijdens onweer

Door: Marc_87 Reacties: 26 Hits: 5181
Roderick 18 June / 2007 / 15:05
Verbaasde me op de brouwersdam ook dat er vrij laat van het water af gegaan werd. Was trouwens wel de redding van mijn kite. Had ik eerst onder een hele flinke lading zand gelegd. (Voor het geval in de bui de wind draait...)  Daarna maar ff iets eten en de bui afwachten in de auto. Toen ik terug kwam ontdekte ik dat het hoog water geworden was  Gelukkig was er al iemand bezig mijn kite weer terug op het strand te leggen. Bedankt nog daar voor 

Roderick had een 1 sterren sessie in Langevelderslag met maar liefst 10 - 15 knots op zijn North Rhino (2009)

Jelte 18 June / 2007 / 16:18
  Je kunt voordat je gaat kiten even op www.estofex.org kijken. Daar hebben ze altijd een redelijk accurate voorspelling voor de dag van waar onweer voorkomt. Als je binnen het onweergebied valt, kijk dan goed om je heen tijdens de dag. Bij categorie 1 erg goed opletten, dit kan erg snel opkomen. Categorie 2 of 3 moet je goed nadenken of je wel wilt kiten. Bij het minste of geringste zwarte streepje aan de horizon maken dat je ergens binnen komt.
Ohja, en misschien teveel... maar ook als je niet binnen het gebied zit, toch oppassen. Ze kunnen ernaast zitten....
www.h2ohostel.nl // Ocean Rodeo - Stormchaser.nl