Waarom niet naar de zee dan? Ik woon in haarlem en ben in 15 minuten aan bloemendaal strand, 25 minuten naar ijmuiden, 35 minuten naar wijk aan zee. Ik zou vanaf wijk aan zee naar boven kijken als je echt dicht aan de zee wil zitten.
RobbyNitroz had een 5 sterren sessie in Zandvoort met maar liefst 15 - 20 knots op zijn SlingShot Wave SST (2017)
Ik wil graag naar zee, maar ik ben nu ook in 30 minuten op IJmuiden, dus het moet wel echt een verbetering zijn. Vanaf Wijk naar boven heb je Egmond en Bergen, en das net efkes wat te duur. Callantsoog ken ik erg goed, dat is misschien nog wel een optie. Is 1 uur rijden, Makkum is een uur en een kwartiertje dus qua tijd scheelt dat niet zo veel.
Misschien Petten...
Wat ik wel leuk aan Friesland vind, is dat je er ook wat meer andere watersport kan doen zoals zeilen en wakeboarden, en dat lijkt me ook wel goed om m'n 2 zoontjes mee te geven.
Thanks!
C0G had een 4 sterren sessie in Castricum aan Zee met maar liefst 20 - 26 knots op zijn F-One Bandit Dos (2009)
Sowieso ff kijken op welke snelweg je terecht komt. Workum is niets man met dat zoete vlakke water
Denk dat Workum-Amsterdam ook niet echt pretje is omdat je dan elke ochtend langs almere moet één grote ellende daar
Fokke had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 10 - 14 knots op zijn Takoon Furia LTD (2010)
Zoet water is geen optie als je in de situatie zit dat je kan kiezen
Friesland gaat je opbreken als je naar amsterdam moet.
Callantsoog vind ik ook al net te ver eigenlijk. Dat zou je uiterste grens moeten zijn dus alles onder callantsoog en boven zandvoort zou ik is onder de loep gaan nemen in funda of jaap
RobbyNitroz had een 5 sterren sessie in Zandvoort met maar liefst 15 - 20 knots op zijn SlingShot Wave SST (2017)
Okee, dank u wel voor de adviezen. Ik zal ze ter harte nemen. Zee is wel fijner dan zoet, das waar. (maar vlak is af & toe ook best fijn....)
Ik ben nu rondom Alkmaar aan 't kijken.
Fokke, vanaf Workum naar A'dam boek je gewoon over de afsluitdijk / A7, je hebt niks met Almere te maken! Fok Almere.
Als 'k een grote stapel geld had ging ik in Bergen wonen.
We zoeken vrolijk verder.
C0G had een 4 sterren sessie in Castricum aan Zee met maar liefst 20 - 26 knots op zijn F-One Bandit Dos (2009)
SKdB had een 3 sterren sessie in Bergen aan Zee met maar liefst 12 - 16 knots op zijn Peter Lynn Charger (2010)
A9 naar adam is goed te doen?
als je in ploegendienst werkt en om 5am moet beginnen misschien
Ja, die a9 wordt em niet... Maar verder wel van alles in de buurt van Alkmaar, en best mooie huizen. Ik ga wel met de trein naar A'dam..
(Aan de andere kant ben ik eigen baas, en kan ik buiten de spits gaan rijden, als die spits ooit ophoudt...)
Ik wou alleen liever AAN het water wonen.
Ben bij Egmond wezen kijken, maar voelde me daar echt weggekeken door de bewoners. Wel vlak aan de duinen, maar echt zo'n ons-kent-ons cultuurtje met keurige geraniumpjes voor de ramen en glimmende auto's voor de deur. (die van mij is vies en glimt niet ) Even gepraat, maar het was duidelijk dat men het niet fijn zou vinden als ik daar de buurman zou worden.
@SKdB: Alkmaardermeer? Amstel? hoe zit dat?
Nog onverwachte suggesties?
Thanks!
-Stijn.
Stijn, Egmond aan Zee is dikke prima! Ik woon daar ook als "vreemdeling". Ik zou zeggen, kom eens kiten op Egmond aan Zee. Dan kan je proeven hoe de sfeer daar is! Zodra je wat mensen kent, ken je iedereen. Het is een relatief klein dorp.
Schellinkhout is 30 minuten rijden. Alkmaardermeer schijnt niet top te zijn om te kiten. A'dam is prima bereikbaar. Enig nadeel is dat er geen station is. Dus trein-technisch moet je 's morgens eerst naar Heiloo of naar Alkmaar.
Ik woon 200 meter van het strand. Heerlijk man, die zoute lucht 's morgens vroeg en als het waait kan je je wetsuit thuis aan doen en lekker op 't fietsie naar 't strand trappen.
Morres had een 0 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 0 - 0 knots op zijn Gaastra Jekyll (2013)
LOL damn, zou 't die hanekam geweest zijn? Of was 't dat ik met rokende banden en keihard Dead Kennedys blastend de parkeerplaats op kwam feunen? Ik vind dat zoiets gewoon moet kunnen hoor.
Ik kom graag kiten in Egmond, maar ik kan daar ook geen mooi (genoeg) huis betalen dus dat gaat even over.
't gaat nu tussen Alkmaar, Harlingen (thanks Morres) en (toch nog) Workum of Hindeloopen. In Hindeloopen zit 'Loopen' al, das vast een teken...)
Blijft interessant zo,
Thanks!
-Stijn.
wazzaah had een 5 sterren sessie in Terschelling Groene Strand met maar liefst 10 - 11 knots op zijn Vari Condor (2013)
Ja, dan zou ik voor Alkmaar kiezen. Hindeloopen rij je je auto op stuk!!! En bovendien ga je d'r raar van lullen na een paar jaar.
Alkmaar heeft ook nog wat vergelijkingen met Amsterdam. Je woont nu ook niet voor niets in A'dam denk ik?
Anyway, veel geluk bij het zoeken naar een huis. Staat niet veel leuks te koop in Alkmaar.
geen mooie huizen?
flevoland is top.
Heb je zee, mirns,muiderberg en nog wat spots in handbereik . Alleen super kut met files naar amsterdam, dus dat maakt het jammer. IJburg?
johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)
Dat lemonade doet me denken aan Bioshock.. de game die ik TOTAAL OWN
heel vet!
Kom gezellig in IJmuiden wonen
Registreerde: 15 September 2004
Ik wil met vrouw en 2 kinderen uit Amsterdam verhuizen, dus ik ben op zoek naar een fijne kitespot om naast te gaan wonen.
Aangezien ik Amsterdammer ben weet ik geen reet van de rest van de rest van 't land, dus vandaar de vraag: Als jullie de keuze hebben, waar zou je dan gaan wonen?
Restricties; ik blijf in A'dam werken dus ik wil er max. 1,5 uur rijden vandaan wonen. Mijn voorkeur gaat naar het noorden, dus N-Holland en Friesland. Ik neig nu naar Workum, maar misschien zijn er wel betere plekken die ik nog niet ken. Niet een (te) grote stad.
Is Hoorn of Andijk bijvoorbeeld leuk om te wonen? Bovenkarspel? Makkum? Opperdoes? .....Wognum?
Help me out here ;)
Elk advies wordt zeer gewaardeerd,
-Stijn.