hoeveel wind

Door: rohank Reacties: 7 Hits: 989
rohank 05 January / 2010 / 16:10
hallo mensen

ik heb een vraagje. heeft iemand een idee hoeveel wind je nodig hebt om te snowkiten ?
ik heb een 11m² en een 7m² en een snowboard van 160 cm

alvast bedankt Smiley

www.antixsports.com More than kiteboarding!

crossbowkiter 05 January / 2010 / 16:13
10 knopen denk ik ongeveer.

alain_ 05 January / 2010 / 16:49
meer, als je lekker wil kiten. voor een 11 heb je zoeizo 12/13 knopen nodig. met 10 knt kun je je kite wel insturen maar dan komt tie niet meer omhoogSmiley
Advance kiteboarding - Underwave

alain_ had een 5 sterren sessie in Wolderwijd - Zeewolde met maar liefst 10 - 17 knots op zijn Advance Kaiman (2010)

Lars91 05 January / 2010 / 17:10
En het maakt ook wel wat uit wat voor kites het zijn hé bow, c en flysurfers.
Fuels en een matras voor weinig wind

Lars91 had een 5 sterren sessie in Workum met maar liefst 15 - 19 knots op zijn SlingShot Fuel (2007)

kaait 06 January / 2010 / 11:32
Je hebt niet veel nodig maar wordt heel sjacherijnig als je vlieger niet in de lucht blijft. (wat ik dus laatst had Smiley). Als ie goed in de lucht blijft dan kom je altijd wel vooruit, groter is natuurlijk wel meer power om snel te gaan of te springen, wat wel een harde landing kan opleveren als je crasht.

Flysurfers blijven met wat minder wind ook in de lucht, zijn eigenlijk wel beter voor snowkiten maar met tube lukt he ook wel. 10 knopen lijkt me sowieso wel te weinig.

Lars91 06 January / 2010 / 12:45
trouwens laatst was ik in egypte en was de wind ff weg, dus na een heletijd op het strant wachten op de wind, even naar een monster door varen.
Hun bij kitepower maar beweren dat het niet zou lukken om te varen Smiley de windmeter op hun station gaf steeds tussen de 5 en 7 knopen aan (dit hoorde ik pas achter af )
Tijdens het varen kon ik af en toe veel hoogte lopen maar soms moest ik dat ook weer paar meters toe geven aan een lang rakje varen.
Oja ik voer met een flysurfer speed 2 19m Deluxe en met een monster door 165* 50, leuk varen is anders maar het kon wel ! Smiley

Fuels en een matras voor weinig wind

Lars91 had een 5 sterren sessie in Workum met maar liefst 15 - 19 knots op zijn SlingShot Fuel (2007)

swiftenaar 06 January / 2010 / 12:52
Rohan.. dus je gaat er nu vanuit mijn kites te mogen gebruiken?Smiley
Antixsports Kiteboardingschool en Best Kiteboarding

swiftenaar had een 4 sterren sessie in Mirnse Klif met maar liefst 27 - 34 knots op zijn JN Da Vinci (2008)

rohank 06 January / 2010 / 18:07
stiekem wel ja Smiley

www.antixsports.com More than kiteboarding!