Kite-instructeur

Door: fuerteventurakiter Reacties: 21 Hits: 4950
fuerteventurakiter 06 March / 2007 / 18:49

Hallo mensen,

Het lijkt mij erg leuk om kite-instructeur te worden al bijbaantje. Nu is mijn vraag echter hoeveel dit ongeveer verdient. Kitelessen zijn over het algemeen vrij prijzig dus nu ben ik benieuwd hoeveel je hier als kite-instructeur aan overhoudt. Zijn er hier kite-instructeurs onder ons die een indicatie kunnen geven hoeveel je hier per uur mee verdient?

Hoor graag van jullie!

Greetz Maarten!

dom 06 March / 2007 / 18:55
Jow maarten, drop me even een mailtje op dow_boarder apestaartje hotmail.com. Zoek nog instructeurs e.d...
F-One kiteboarding, O'neill, Sportzeker, U-Stick kitebladders, Kitecare, Versus

Claudia 06 March / 2007 / 19:05
Dat ligt een beetje aan, de ene school betaalt 20 eu per uur ongeacht aantal personen, de ander 50 eu per persoon bijv.

surf1975 06 March / 2007 / 19:20

Heb ook even geinformeert. 50 euro voor ruim 4 uur lesgeven zonder reiskosten, zonder eten en drinken

Dus dat komt neer op nog geen 10 euro per uur.....dus ik ga verder kijken wat andere scholen betalen......

yeah

dom 06 March / 2007 / 19:23
Lesgeven moet je ook zien als mogelijkheid om zelf te trainen;) Je kan na de les nog prima uren t water op, en je hebt geld verdiend:) Ook is t heel erg afhankelijk van of je iko assistance, 1 of 2 bent o.i.d...

surf1975 06 March / 2007 / 20:05
lesgeven moet je zien als mogelijkheid om zelf te trainen?? Dat is een goeie...
yeah

fuerteventurakiter 06 March / 2007 / 20:05
surf 1975 waar heb jij geinformeerd bij welke scholen?

dom 06 March / 2007 / 21:29

Zo zie ik het wel surf, anders was ik er nooit mee begonnen... Ik geef paar uurtjes les en train paar uurtjes. Paar euro verdiend, en lekker gekite:)

kor 06 March / 2007 / 21:50

zo is het dow hahaha

HARDKOR!!! www.nobilekiteboarding.com www.kite-refit.com

kor had een 2 sterren sessie in Zandmotor met maar liefst 18 - 22 knots op zijn Nobile 5050 (2012)

surf1975 06 March / 2007 / 21:58

Zo zie ik het ook. Maar voor 10 euro per uur!! Kun je beter savonds een krant rond brengen en de hele dag kiten. Zo verdien je meer en "train"je ook meer

Het moet natuurlijk wel leuk blijven....

Fuerteventurakiter, geef je email maar. Wil hier geen mensen/scholen/bedrijven zwart maken. 

yeah

christian 06 March / 2007 / 22:23
3 uur lesgeven = 60 Ć¢ā€šĀ¬ als je het zo bekijkt... lijkt me makkelijk verdient voor beetje op het strand hangen en chicks kijken..
wanna play with me...

christian had een 3 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 22 - 30 knots op zijn SlingShot Rally (2012)

Gj_ 06 March / 2007 / 22:48
ik ga in april een crusus tot instructeur volgen. Doe niet niet alleen voor mezelf maar ook voor mijn school krijg er studiepunten voor.  voor iets wat ik ubervet vind !    

dom 06 March / 2007 / 23:20
Ik vind 10 euro per uur al een aardig bedrag voor op t strand zitten:) Maargoed ik verdien gelukkig zelf nog wat meer aangezien ik wat meer verantwoordelijkheden heb maar hoe dan ook, voor iedereen zijn eigen keus:) Ik ben 18 en vind dat ik genoeg cash vang:)

surf1975 06 March / 2007 / 23:31

Ik weet het niet hoor. Maar les geven is wat anders dan lekker op het strand zitten, chickies kijken en chillen. Als kiteleraar heb je wel degelijk een grote verantwoordelijkheid. Het is jou taak, dat de sport veilig wordt beoefend. Er zijn al genoeg ongelukken gebeurt.

En wat Christaan zegt, dat lijkt er meer op, 20 euro per uur. De meeste scholen vragen tussen de 80 en 100 euro per deelnemer, vaak zit je met 3/4 leerlingen. Tel uit je winst.

yeah

ralph 06 March / 2007 / 23:37
20 euro per uur is meestal wel standaard
NORTH

Nemo 07 March / 2007 / 07:46
  @Dom: verklaar je nader:
dom 10 nieuws items geplaatst op Zaterdag 03 Maart, 2007(16:57)
Reg. date: 01 Apr, 2004
Jow,
Ik ga van 8 tot 13 april naar knokke voor IKO... Vroeg me af of nog meer hanglossers die kant op gingen? Of of ze tips hebben over slaapplek, eetplek etc. Want ik ben ook maar een arme student:)

kor 07 March / 2007 / 10:07
waar gaat deze discussi nou weer over mensen kom op geef die Fuerteventurakitergewoon effe andwoord
HARDKOR!!! www.nobilekiteboarding.com www.kite-refit.com

kor had een 2 sterren sessie in Zandmotor met maar liefst 18 - 22 knots op zijn Nobile 5050 (2012)

dom 07 March / 2007 / 10:50

Okay, bij deze, ik ben niet de rijkste, hotel in knokke is me iets te gek, maar verdien bij de school genoeg om rond te komen... Verder Surf je sommetje is niet helemaal juist, een goede school heeft 2 cursisten en hooguit 3 per instructeur, en als instructeur loop je geen enkel risico... Waarom denk je dat kitelessen zo duur zijn, PRECIES omdat het niet altijd waait, niet altijd goed weer is, niet altijd klanten beschikbaar zijn op de dagen dat t wel mooi weer is. Als je instructeur bent zie je dit als bijbaantje, ben je eigenaar van een kiteschool dan zijn t je grootste bron van inkomsten. DAT is het verschil.

Maar nogmaals, t lijkt me dat er niemand verplicht is om les te geven? Dus ik snap niet waarom jullie zo lopen te steunen en kreunen over het TE lage bedrag wat je gaat verdienen. Dan doe je het toch lekker niet???

surf1975 07 March / 2007 / 13:02

Het is natuurlijk erg makkelijk te zeggen dat je niet verplicht bent om les te geven. natuurlijk ben je dat niet. Maar wat krijg je als je maar 10 euro per uur gaat betalen? Er reageren dan een stuk minder mensen, en diegene die hier speciale trainingen voor gevolgt hebben gaan op zoek naar scholen die beter betalen, of beginnen voor hunzelf. Wat de kwaliteit van de leraren op scholen dus niet ten goede komt.,  En je loopt als leraar (freelance) wel een risico. Geen wind geen centen. Zit je in vaste dienst. dan krijg je gewoon per maand uitbetaald.

En op Kitehigh is hier ook een topic over.

En voor  Fuertaventurakiter, je loon zal dus tussen de 10 en 20 euro per uur liggen

yeah

Claudia 07 March / 2007 / 13:16
Ik vind het het meest fair en reeel als je de helft krijgt van wat cursisten betalen! Dan blijft er zeker nog genoeg over voor de school en ik weet dat er scholen zijn die ook zo denken. Succes!

Shizzle 07 March / 2007 / 13:33

er blijft nooit voldoende over voor de school!! het materiaal en de pakken en de leraren moeten betaald worden... vanuit mijn ervaring boeken shops vrijwel geen winst uit het geven van dure lessen... meestal pas als iemand een nieuwe kitesetje afneemt... en dan nog... is de winst niet groot.. zoals vele weten dat de marges niet groot zijn..

Kitesmurf

Kingkai 07 March / 2007 / 20:10
Je doet het idd niet voor het geld, want rijk ga je niet worden. Het is wel een ideale mogelijkheid om een hoop mensen te leren kennen en veel van de wereld te zien, zonder dat je alleen geld uitgeeft.
Kitesurfschool Freeriderz www.kitesurfles.net