Mystic Warrior stinkt...

Door: iAn Reacties: 25 Hits: 4582
iAn 03 April / 2007 / 21:41

Sinds een paar maanden stinkt m'n mystic warrior. Een soort muffe schimmellucht komt er vanaf.

Heb het ding al meerdere malen afgespoelt in het zwembad (tijdens vietnam kitetrip), onder de douche afgespoelt met shampoo, in de zon laten dragen, enz. Maar het ding blijft ruiken...

De lucht lijkt te komen van de elastieke band met klitteband, die door de trapeze loopt. Blijkbaar een aantal keren niet goed gedroogd....

Meer mensen die dat hebben? Oplossingen?

kor 03 April / 2007 / 21:50

het axe effect

SPRAY MORE GET MORE

HARDKOR!!! www.nobilekiteboarding.com www.kite-refit.com

kor had een 2 sterren sessie in Zandmotor met maar liefst 18 - 22 knots op zijn Nobile 5050 (2012)

stefkiter 03 April / 2007 / 21:52

het enigste wat bij mij echt een gore geur heeft zijn me schoentjes en me pak soms als ik het niet uitspoel.. maar van me trapeze heb ik hier nog geen last van gehad..

www.core-kites.com/www.esqps.be/www.vliegermarkt.nl/www.holidayshop.nl

stefkiter had een 4 sterren sessie in Borssele met maar liefst 25 - 35 knots op zijn Core GTS (2011)

Annie 03 April / 2007 / 21:54
dan moet je dr ook niet in zeiken heh stefkiter!
BEST-kiteboarding, Underwave, Schwerelosigkite

Slis 03 April / 2007 / 22:06
wassen met scheutje azijn, neemt alle nare luchtjes weg
BY SLIS: LIQUID FORCE & C-SKINS

sanneh 03 April / 2007 / 22:50
  azijn? volgens mij gaat die dan nog harder naar pis meuren! ik zou iets ontsmettend nemen als Biotex, wat meteen ook lekker ruikt 

Slis 03 April / 2007 / 22:52

ik was me pak met geurloos azijn, en me pak is weer heerlijk pis fris...

haha nee serieus, azijn werkt... doet me moeder ook met de hondekleedjes etc

HookedCabarete 03 April / 2007 / 23:01
Kun je hem niet gewoon in de wasmachine stoppen? even een kussensloop erom heen en wassen maar.... Deed ik met mijn wetsuit ook altijd en werkte perfect.
WWW.HOOKEDCABARETE.COM

Morres 04 April / 2007 / 00:49
moet je wel op heel koud wassen zkr?

Morres had een 0 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 0 - 0 knots op zijn Gaastra Jekyll (2013)

jelle192 04 April / 2007 / 08:50
Raar maar waar. Ff je haak eraf halen en dan een minuutje in de magnetron. Dit doen wij al jaren met surfschoentjes e.d.. Door de magnetische golven dood je de bacterieen die die lucht afscheiden. (wel zorgen dat je hem uittrekt voordat je hem in de magnetron stopt). Succes
jelle

Gerard79 04 April / 2007 / 08:55
Je kunt bij surfshop speciaal wasmiddel kopen voor stinkende wetsuits 'piss-off'. Heet echt zo, geen grap. Dit zal vast ook wel werken voor je trapeze.
Takoon LOG 5m, Furia 7m & 9m. Takoon Burning 6'2"

-DAVE- 04 April / 2007 / 09:33
Niet op binnewater komen met je gear.  Altijd de zee nemen !
Dave is selfsupported by: Hanglos, Apple, Slingshot, Kitecinema, Naish, MCCormick, Daf , Seat, RedBu

-DAVE- had een 5 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 16 - 23 knots op zijn SlingShot Fuel (2006)

kiter_a 04 April / 2007 / 09:34

ik, zeg enkel DEOOOOOOOOO!! gewoon volspuiten en missh heeft het succes

maar waar laat je je harnas drogen?

louisz 04 April / 2007 / 09:56
quote: Slis - Dinsdag 03 April, 2007(22:52)
ik was me pak met geurloos azijn, en me pak is weer heerlijk pis fris... haha nee serieus, azijn werkt... doet me moeder ook met de hondekleedjes etc

azijn is toch een zuur, sommige zuren lossen de lijm van je pak toch op?

johndoe 04 April / 2007 / 10:41
Zou het eerst eens proberen heel goed te laten drogen, zal vast veel helpen. Daarna even lekker in schoon zoppen.

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

jordy_hero 04 April / 2007 / 10:56

gooii gewoon onder de douche lekker axe badschuim er over ruikt die gelijk weer super en wat vrouwtjes achter je aan

Bruut kite :)

iAn 04 April / 2007 / 11:49

M'n harnas droogt meestal in de kast waar ook de c.v. ketel staat. Droog&warm dus.

Heb net m'n schoentje in de microwave gedaan. 1 min op 900w geeft toch een wat rare rubberlucht en dampende schoentjes, ik denk dat eventueel aanwezige schimmels nu wel dood zijn.

De warrior gaat zo gewassen worden op 30 graden, hoop niet dat deze krimpt!

Slis 04 April / 2007 / 11:52
je kan ook koude was doen he...
of alleen spoelen...

aramfoil 04 April / 2007 / 12:39

Wat ik met gympen doe is het volgende:

doe ze ongeveer 48 uur in de vriezer.

dit dood ook allerlei bacterien en de stank is weg.

is iig veiliger dan in de magnetron.

groet Aram 

sanneh 04 April / 2007 / 14:05
quote: HookedCabarete - Dinsdag 03 April, 2007(23:01)
Kun je hem niet gewoon in de wasmachine stoppen? even een kussensloop erom heen en wassen maar.... Deed ik met mijn wetsuit ook altijd en werkte perfect.
kunnen kussens ook loopen?

temp_spikey 04 April / 2007 / 15:45

Ik vond al zo'n vreemd guertje hangen op ijburg van het weekend, maar durfde niks te zeggen

Stinkse Ian !! hihi

www.KiteCamps.eu / www.KiteBroker.com /www.KiteBoardles.nl /Advance Kites

Jelte 04 April / 2007 / 18:14
Dan haal je toch wel eerst je hamburgers uit de vriezer voordat je dat doet??? 
www.h2ohostel.nl // Ocean Rodeo - Stormchaser.nl

iAn 05 April / 2007 / 16:35

M'n trapeze paste er nog bij in de vriezer  Meest trapeze/neopreen vriendelijke oplossing lijkt me.

Dat wassen helpt volgens mij niet..  Hoop dat morgen alle schimmels, bacterien en al het andere dat muffe lucht veroorzaakt dood is.

Mario 05 April / 2007 / 16:59

kou dood geen bacterien ,ze doen alleen niks op dat moment,

zou wel mooi zijn,dan zou je je slechte stukje vlees in de vriezer weer goed kunnen maken

WWW.KITESTUFF.NL

Mario had een 3 sterren sessie in Cadzand-Bad met maar liefst 18 - 24 knots op zijn SlingShot RPM (2010)

rimmert 05 April / 2007 / 17:14

Tja, maar datzelfde kun je dan zeggen van de magnetron... Je slechte stukje vlees even in de magnetron, en daarna weer goed om op te bakken

Ik zou de azijntruuk proberen... Geen idee of het helpt overigens

- www.KITESTART.nl - De meest complete startpagina voor kitesurfers! -