heey,
ik was vorig jaar met rolf en mijn broer naar kos.
2 weekies, waarvan we denk ik 8 dagen wind gehad hebben. en dan praat ik over echte wind, 30 . best relaxed op hoog te gaan keihard te loopen, relaxed varen is er niet bij :D. marmari zit een klein surfschooltje waar les wordt gegeven door een italiaan, echt een top gozer, kun je wel mee lachen. geen probleem met je kite op laten endergelijke. gewoon wel een relaxde sfeer (Y) . de spot zelf is niet op en top, de wind is aanlandig en het water is een beetje choppy. maar voorderest wel goed. er waren denk ik max 6 mensen aan het varen waaronder wij zelf. je hebt totaal geen last van mekaar :D.
er is ook nog een andere spot, dat is aan de andere kant van kefalos, dat is een windsurf spot en niet voor kitesurfers want de wind is aflandig. aan de andere kant heb je dus nog een spot, waar zelfs golfjes staan (max 1,5 meter) beste leuke golfjes maar je kan ze niet keihard rippen want daar hebben ze te weinig kracht voor. wel leuk om nog hoger te gaan. zeker wel een aanrader die spot. de wind is daar ook ietsjes minder harder, wat af en toe ook wel fijn was, want je lichaam is aardig fucked up na 3 a 4 dagen 30 knopen haha.
over de wind kan ik ook nog wel wat zeggen, het is niet zo dat het elke namiddag waait. het is meer dat het 3 a 4 dagen per week echt hard waait en de andere dagen waait het in de namiddag max 12 knopen. wij vonden die dagen het dan ook niet echt waard om het water op te gaan.
owjah er is echt nog 1 spot, das in het zuidwesten van kos zeg maar dat schiereiland, als het een paar dagen goed gewaaid heeft, staan daar golven van ongeveer 2 tot 3 meter :| hele zieke cleane golven. ik was toen zeer verdrietig dat er nergens een golfsurfschooltje was en heb toen heel kos vervloekt. maar hé ik weet ook niet zeker of dat altijd zo is of dat wij toen (on)geluk hadden. dus als je een golfsurfboardje hebt, zou ik hem meenemen.
sjow dat was het hem wel denk ik zo.
ik heb wel fijne ervaringen met kos, alleen hadden wij meer wind verwacht toen.
dus veel plezier.
later
heey edyy
wanneer ga je naar Kos? ga zelf 3 aug tot 17 aug. en ga voornamelijk kite op tigaki beach.
heb een appartement nabij Lami beach: Manine.
ik weeg 80 kg en neem me 10m2 north rebel 2007 mee.
laat maar ff wat van je weten!
David
johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)
Ik ga 25 april voor een week naar kos, zit in kos-stad. Wie heeft hier ervaring mee
kwa kitegebied
wind
waar kite oplaten toegestaan
gr denn
Ik zit van 10 - 20 Aug in Caravia Beach op 400 m oostelijk van de windsurf club Marmari-Windsurf (beheerd door de Zwitser Beat Leuenberger en die heeft ook 2 catamarans liggen).
Als je op Google Earth zoekt lijkt me daar nog plaats om te kiten.
De meesten schijnen nog iets verder oostelijk te kiten: dus dichter bij Tigika Beach.
Best Nemesis HP 12m - Best Nemesis Pro 8 en mogelijk nog een Wipika AMP 16.1 - zodat ik van 4bft tot 8Bft op het water kan. Alhoewel er niet veel low-end verschil zit tussen de 12 en 16.
Registreerde: 11 July 2005
Ooit al iemand op KOS gaan kiten aan de noordzijde in augustus ? Marmari, dat is tegenover het eiland.
Zo ja waar ben je geweest ? Welk hotel ?
Welke kitematen ? 12 -9-8m
Op Windfinder zie ik dat het waait in de namiddag tussen de 18 en 30 knopen.