welke handschoenen en schoentjes

Door: keesje Reacties: 24 Hits: 2032
keesje 05 April / 2008 / 21:49

hoi 

ik heb vandaag gekitesurft maar kan nu amper typen.

ik heb een uur zonder handschoentjes en schoentjes gekite (beetje ploeteren)

en ik wil voor een buget van max 70 euro handshoentjes en schoentjes kopen

ze hoeven niet zo groot te zijn want ik ben 12

alvast bedankt

p.s over 2 weken moet ik ze binnen hebben 

zeelandkiter 05 April / 2008 / 21:53
je kunt ze toch gewoon bij een winkel kopen? daar lukt dit ongeveer ook wel voor dit bedrag hoor. mijn gloves van mystic waren 39,95 en schoentjes weet ik niet zeker hoeveel dit kost maarja, succes
www.sander-bos.com North Kiteboarding / ION Essentials / 4Wind Watersports

ostendlocal 05 April / 2008 / 21:54

is het zo koud dan?

lactacyd is de oplossing voor alle problemen!!

Idd met dat budget lukt dat wel!

ostendlocal had een 2 sterren sessie in Oostende met maar liefst 16 - 18 knots op zijn SlingShot Fuel (2012)

johndoe 05 April / 2008 / 21:56
met dat bedrag kun je al schoentjes en handschoentjes kopen hoor! stap binnen bij een lokaal surfshopje en kijk wat je graag draagt enzo! komt allemaal goed!

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

keesje 05 April / 2008 / 22:03
  over dat is niet zo koud wel als je niet meer als 25 meter vaart
en ik kwam thuis en plaatste dit item meteen wat mij betreft mag er een slotje op nadat
ik hier andwoord op heb gehad.
zijn dit goede handshoentjes schoentjes (warm)
Mystic Dry Glove '07
Surf handschoen

€ 39,95 (incl. 19 % btw)
Neilpryde 2000 Series HC Round '07
3mm Surf laarsds

€ 29,95 (incl. 19 % btw)

keesje 05 April / 2008 / 22:06
  of is deze relaxter ? meer mm namelijk 5
ProLimit Raider Boot '07
Surf boot

€ 24,95 (incl. 19 % btw)

foeke 05 April / 2008 / 22:13
Quote: ostendlocal - Vandaag 21:54
is het zo koud dan? lactacyd is de oplossing voor alle problemen!! Idd met dat budget lukt dat wel!

Lactacyd de oplossing voor alles??... dat moet ik onthouden, goed onthouden, lactacud is de oplossing voor alles, ok!

ontopic: Tis altijd wel lekker als je zo'n turtleshoe heb (zegmaar twee grote tenen) dan heb je namelijk nog wat grip en gevoel in je voeten. Bevriezen doen ze echt niet en 5 mm denk dat misschien wel aan de dikke kant wordt (over een paar weken vaar je alweer zonder schoentjes).

-- as High as a Kite! --

thomasr 05 April / 2008 / 22:19

ik was voor 55 euro klaar bij vanweeghel.nl  en ik ben hier uiterst tevreden over!

((hand)schoentjes hoofdband) maar de hoofdband heb ik nog nooit gebruikt, alleen toen het sneeuwde! 

Ocean Rodeo // Stormchaser.nl

duckman 05 April / 2008 / 22:28
ik vind het een mooie titel voor een forum item... "ik heb problemen"
Airush Generator 7,5, 9,5; 11,5, Underground FLX 32

eddyc 05 April / 2008 / 23:45
Decathlon handschoentjes alsook schoentjes
eddyc

FerdiH 05 April / 2008 / 23:47

idd goeie titel. en voor een eurie of 70 redt je het makkelijk om gloves en shoes te kopen. bij Kater in hippolytushoef heb je gloves al voor 20 eurie en shoes ook voor ong. zo'n bedrag suc6.

groeten

FerdiH had een 5 sterren sessie in Julianadorp met maar liefst 27 - 33 knots op zijn F-One Tribal (2007)

jordy_hero 06 April / 2008 / 08:25
Probleem opgelost ;) zoals het hoort
Bruut kite :)

Mario 06 April / 2008 / 09:34

5mm voor schoentje is te dik,3 mm is genoeg,

met te dikke schoenen heb je totaal geen gevoel meer

en kijk voor handschoenen met een open binnenkant,heb je ook een stuk meer gevoel mee dan met helemaal dichte handschoenen    

WWW.KITESTUFF.NL

Mario had een 3 sterren sessie in Cadzand-Bad met maar liefst 18 - 24 knots op zijn SlingShot RPM (2010)

Rens 06 April / 2008 / 13:05

DECATHLON

22 eur voor handschoentjes

10 eur voor sokken

15 eur voor een cap (als ze die op voorraad hebben)

www.ventanabaykiteboarding.com

mik 06 April / 2008 / 13:52

ik snap wel dat het koud is als je veel in het water ligt. schoentje zijn echt aan te raden dan maar remmen wel je boardgevoel. dus niet te dik nemen (ook gezien het weer warmer wordt) en het liefst met een appart deel voor de grote teen (extra grip).

handschoenen zijn bijna niet meer nodig. ik zelf heb mystic handschoentjes. lekker warm maar je handen verkrampen wel snel. Een open binnenkant is dan beter.

mik had een 4 sterren sessie in Ijsselmeer - Workum met maar liefst 15 - 20 knots op zijn Best Waroo (2009)

swiftenaar 06 April / 2008 / 17:56
van die mystic handschoentjes met open palm (weenie hoe ze heten) en schoentjes gewoon in winkel kijken hoe ze zitten
Antixsports Kiteboardingschool en Best Kiteboarding

swiftenaar had een 4 sterren sessie in Mirnse Klif met maar liefst 27 - 34 knots op zijn JN Da Vinci (2008)

Josj 06 April / 2008 / 18:24

Handschoentjes vind ik juist belangrijker dan schoentjes.

Heb gisteren gevaren en om het uur van het water gekomen om me handen op te warmen, maar je voeten?

Kan ook aan mij liggen. Ik weet uit ervaring dat de mystic handschoenen goed zijn en de botjes van decathlon zijn ook redelijk (niet echt warm maar wel goedkoop en redelijke grip). Ik heb met botjes van 7mm gevaren en had totaal geen grip en was zelfs te warm. Moest ik jou zijn zou ik tog nog wachten tot volgend jaar want is tog echt al te doen zonder botjes en handschoentjes als je ergens kan opwarmen.

Josj had een 4 sterren sessie in Oostende met maar liefst 25 - 30 knots op zijn Wainman Hawaii Rabbit Gypsy (2012)

zeelandkiter 06 April / 2008 / 18:30

keesje ik heb die handschoentjes die jij een plaatje van liet zien ( zijn perfect) en die schoentjes die je als tweede aangaf, ook super lekker,

succe met zoeken/kopen!;)

www.sander-bos.com North Kiteboarding / ION Essentials / 4Wind Watersports

Mario 06 April / 2008 / 18:32
Quote: Josj - Vandaag 18:24
Handschoentjes vind ik juist belangrijker dan schoentjes. Heb gisteren gevaren en om het uur van het water gekomen om me handen op te warmen, maar je voeten? Kan ook aan mij liggen. Ik weet uit ervaring dat de mystic handschoenen goed zijn en de botjes van decathlon zijn ook redelijk (niet echt warm maar wel goedkoop en redelijke grip). Ik heb met botjes van 7mm gevaren en had totaal geen grip en was zelfs te warm. Moest ik jou zijn zou ik tog nog wachten tot volgend jaar want is tog echt al te doen zonder botjes en handschoentjes als je ergens kan opwarmen.

7 mm is dan ook echt serieus te dik ,dat is nog dikker dan je pak
WWW.KITESTUFF.NL

Mario had een 3 sterren sessie in Cadzand-Bad met maar liefst 18 - 24 knots op zijn SlingShot RPM (2010)

meisahero 07 April / 2008 / 08:34

loop lekker de sexshop binnen en ga latex kousen kopen...0,4mm dik dus super boardfeeling...

watervast dus warm ^^ ...kite er al heel de winter mee en heb nergens last van..

wel ff raar gevoel die shop binnen te kanjeren en dan een fetishartikel in te slaan...

zag die dominaachtige dame wel met een dikke grijs achter de kassa staan...

life is short,rip hard

jordy_hero 07 April / 2008 / 09:39
Quote: meisahero - Vandaag 08:34
loop lekker de sexshop binnen en ga latex kousen kopen...0,4mm dik dus super boardfeeling... watervast dus warm ^^ ...kite er al heel de winter mee en heb nergens last van.. wel ff raar gevoel die shop binnen te kanjeren en dan een fetishartikel in te slaan... zag die dominaachtige dame wel met een dikke grijs achter de kassa staan...

Je hebt er een heel latexpak gehaald zeker :P
Bruut kite :)

nayy 07 April / 2008 / 12:13

Botjes zijn niet zo kritisch, de meeste merken zijn wel goed, handschoenen wel vind ik...

Nu heb ik Handschoenen van Pro-limit, en deze zijn top. Rond de 40€betaald geloof ik.

Waterdicht en zalig warm...

Het is een model met 'gebogen' vingers. Zo krijg je minder snel krampen in de onderarmen.

Nayy

nayy

mayadebij 07 April / 2008 / 13:40

Ik heb nog een paar winter schoenen maat 38/39 Pro-Limit met een teen er in. Ik pas ze niet en heb zelf maat 39. Ze zijn zo goed als nieuw en je mag ze voor niks komen ophalen in Heiloo.  Ik heb ook nog een paar maat 40/41 wat ouder maar kunnen nog makkelijk een paar winters mee.

Bzzzz

Emiel 07 April / 2008 / 13:47

zelf vind ik neopreen sokken veeeel chiller dan schoentjes omdat je met schoentjes je board niet meer voelt. die sokjes kost iets van 20euro. zijn wel dun, meestal 2 of 3 mm maar ik heb zelf als het vriest nog warme voeten in die dingen, omdat er geen harde zool inzit sluiten ze namelijk beter aan op je voeten.

handschoentjes heb ik geen ervaring mee.

wat ik wel wil zeggen, over 2 weken is het warm zat om zonder schoentjes en handschoentjes te varen, dus kan je deze aankoop ook uitstellen tot het najaar. zelf vaar ik nu al zonder en gaat dit prima op de zonnige dagen haha..

Topsup.nl - Topsloep.nl

keesje 07 April / 2008 / 14:03

bedankt ik ga morgen bij een duikwinkel (lieven in den bosh)

neopreen sokken kopen en   3mm 16 euro 

neopreen handschoenen      2mm 26 euro

ik ben dan lekker goedkoop uit.

alleen was het niet verstandig om met de sokken

over scherpe schelpen te lopen want er zit geen versterkte

zool in    bedankt voor de reactie's ik ben er uit