wazzaah had een 5 sterren sessie in Terschelling Groene Strand met maar liefst 10 - 11 knots op zijn Vari Condor (2013)
Drukmeter eraf idd !
Govert had een 4 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 20 - 25 knots op zijn SlingShot Fuel (2011)
Aha, geen drukmeter dan maar, maar waar bestel ik dan een goede pomp zonder drukmeter?
't Coraaltje heeft er (inde webshop) geeneen.
Zijn al die slangen trouwens kwalitatief hetzelfde, of heb je daar ook betere en slechtere in?
@Gilbert: F-one levert ze zonder pomp, bij mij in ieder geval, en volgens mij bij iedereen (of de meeste dan).
Tja, F-one denkt daar blijkbaar anders over. Misschien gaan ze er vanuit dat je meerdere maten koopt en dus maar 1 pomp nodig hebt of zo.
Mario had een 3 sterren sessie in Cadzand-Bad met maar liefst 18 - 24 knots op zijn SlingShot RPM (2010)
davidov had een 4 sterren sessie in Grevenlingendam, Oosterschelde zijde met maar liefst 20 - 28 knots op zijn Flysurfer Boost (2015)
Bart Smit, Aldi, Lidl...
Allemaal goeie pompen voor weinig, 12 keer goedkoper dan in kitewinkel.. en zelfde
Een dure alu, raak je toch kwijt, en pompen gaan toch 1 of 3 jaar mee, en een cheape plastieke is ook niet erg als het kwijtraakt.
btw, die bart smit pompen zijn meestal ook groter dan de normale kitepompen.
-DAVE- had een 5 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 16 - 23 knots op zijn SlingShot Fuel (2006)
North pomp doet het prima... heb hem nu zo'n 1.5 jaar en doet het nog steeds...
Ook de druk meter werkt nog perfect. Alleen ben ik het glaasje kwijt van de drukmeter.. maar hij doet het nog prima...
Is misschien wel wat aan de dure kant €35,- geloof ik. Maar ik heb ook al een aantal Gamma pompen gebruikt en dit dingen lekker lucht als de tering en je krijgt je kite gewoon niet goed vol.
Groet,
Pigs
swiftenaar had een 4 sterren sessie in Mirnse Klif met maar liefst 27 - 34 knots op zijn JN Da Vinci (2008)
Bijna alle pompen zijn hetzelfde, maar een vriend van me heeft er een die handiger is dan de rest. 't Is een pomp van JN.
De slang zit namelijk bovenaan de basis ipv aan het handvat. Daardoor beweegt die niet de hele tijd en is het een minder kwetsbaar punt. Verder wel gewoon een aluminium stang en normaal pompformaat. Ideaal.
johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)
Die slang houdt het stukken langer uit als je de eerste 20 cm vanaf de pomp omwikkelt met wat (duck)tape.
Dan knikt de slang minder waardoor hij veel minder snel scheurt. Bij mij gingen de pompenaltijd lek op dat stuk.
Mocht hij onder de ducktape toch knikken en scheuren, dan boeit het niet, hij is immers is al geplakt ;-)
swiftenaar had een 4 sterren sessie in Mirnse Klif met maar liefst 27 - 34 knots op zijn JN Da Vinci (2008)
Registreerde: 11 February 2007
Ik pomp mijn Bandit nog op met de pomp van mijn oude Cabrinha, maar vooral de slang vind ik een beetje kwetsbaar. bovendien lijkt me een drukmeter wel handig aangezien de Bandit goed op druk gepompt moet worden.
Weet iemand een goede stevige pomp? Bij vandenberg staat er geeneen op de site, en bij 't Coraaltje staat er maar eentje. Die zal vast wel goed zijn, maar ik heb graag vergelijkings materiaal.
Alvast bedankt!
Robbert