Stevige kitepomp

Door: robzon Reacties: 31 Hits: 5400
robzon 16 June / 2008 / 20:02

Ik pomp mijn Bandit nog op met de pomp van mijn oude Cabrinha, maar vooral de slang vind ik een beetje kwetsbaar. bovendien lijkt me een drukmeter wel handig aangezien de Bandit goed op druk gepompt moet worden.

Weet iemand een goede stevige pomp? Bij vandenberg staat er geeneen op de site, en bij 't Coraaltje staat er maar eentje. Die zal vast wel goed zijn, maar ik heb graag vergelijkings materiaal.

Alvast bedankt!

Robbert

wazzaah 16 June / 2008 / 20:07
Pomp met alu stang is t best bestand tegen slopers. Slangen begeven t op een gegeven moment allemaal.
kitestart.nl - kitesurfen-op-terschelling.nl

wazzaah had een 5 sterren sessie in Terschelling Groene Strand met maar liefst 10 - 11 knots op zijn Vari Condor (2013)

kitertjuhNL 16 June / 2008 / 20:08
SlopersSmiley

Tijn 16 June / 2008 / 20:16
drukmeter? die dingen kloppen toch nooit, en bovendien maak je dan extra kwetsbare plekken in je slang (meer aansluitingen) gewoon keihard oppompen tot je je LE (bijna) niet meer kan indrukken, dan zit je altijd goed Smiley
www.TijnvanEsch.com * www.facebook.com/TijnvanEschKiteboarding * Liquid Force Kiteboarding * KiteActive.com

Govert 16 June / 2008 / 20:20

Drukmeter eraf idd ! 

Govert had een 4 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 20 - 25 knots op zijn SlingShot Fuel (2011)

dema 16 June / 2008 / 20:31
Een stevige kitepomp is volgens mij nog niet eens uitegevonden!

Gilbert 16 June / 2008 / 20:35
bij je bandit krijg je gewoon normaal een pomp van f-one met aluminium stang zonder druk meter mja:P

robzon 16 June / 2008 / 20:35

Aha, geen drukmeter dan maar, maar waar bestel ik dan een goede pomp zonder drukmeter?

't Coraaltje heeft er (inde webshop) geeneen.

Zijn al die slangen trouwens kwalitatief hetzelfde, of heb je daar ook betere en slechtere in?

@Gilbert: F-one levert ze zonder pomp, bij mij in ieder geval, en volgens mij bij iedereen (of de meeste dan).

Gilbert 16 June / 2008 / 20:38
ow dan heb ik geluk misschien :P zou toch maar is navragen waar je het gekocht hebt. MAar ik denk dat jij gelijk hebt eigelijk want die pomp staat wel apart op de bon en had dat bedrag bij de kite er weer afgehaald ofzo mja.

SlingyKites 16 June / 2008 / 21:08
Hmm een kite kopen met bar en lijnen en leash sta je daar op het strand pak je alles uit, lijntjes uitlijnen kite uitvouwenSmiley ga je je pomp pakken is er geen pompSmiley Ik weet het niet hoor(wel dus) maar bij alle nieuwe kites die je koopt hoort er gwn een pomp bij te zitten lijkt mij niet zo handig om met je mond op te pompenSmiley dus als je een compleet nieuwe set hebt gekocht moet er een pomp bij in zittenSmiley
Naish Torch07 12m, Naish torch09 8m, Brunotti pro X model08 128x38. Opzoek naar vlieger/blowkart les

robzon 16 June / 2008 / 21:45

Tja, F-one denkt daar blijkbaar anders over. Misschien gaan ze er vanuit dat je meerdere maten koopt en dus maar 1 pomp nodig hebt of zo.

Mario 17 June / 2008 / 14:38
Quote: robzon - Maandag 16 Juni, 2008 21:45
Tja, F-one denkt daar blijkbaar anders over. Misschien gaan ze er vanuit dat je meerdere maten koopt en dus maar 1 pomp nodig hebt of zo.
maar ooit moet je toch dan eens ergens een pomp vandaan halen

WWW.KITESTUFF.NL

Mario had een 3 sterren sessie in Cadzand-Bad met maar liefst 18 - 24 knots op zijn SlingShot RPM (2010)

davidov 17 June / 2008 / 15:18
Decathlon, top pompen. Heb de mijne al dik een jaar en nog steeds heel
FS

davidov had een 4 sterren sessie in Grevenlingendam, Oosterschelde zijde met maar liefst 20 - 28 knots op zijn Flysurfer Boost (2015)

Pim89 17 June / 2008 / 15:41
De naish kite pomp de groene uit 2007 is de beste heb nog nooit zo lang met een pomp gedaanSmiley

-DAVE- 17 June / 2008 / 15:42

Bart Smit, Aldi, Lidl...

Allemaal goeie pompen voor weinig, 12 keer goedkoper dan in kitewinkel.. en zelfde

Een dure alu, raak je toch kwijt, en pompen gaan toch 1 of 3 jaar mee, en een cheape plastieke is ook niet erg als het kwijtraakt.

btw, die bart smit pompen zijn meestal ook groter dan de normale kitepompen. 

Dave is selfsupported by: Hanglos, Apple, Slingshot, Kitecinema, Naish, MCCormick, Daf , Seat, RedBu

-DAVE- had een 5 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 16 - 23 knots op zijn SlingShot Fuel (2006)

pigs 17 June / 2008 / 16:02

North pomp doet het prima... heb hem nu zo'n 1.5 jaar en doet het nog steeds...

Ook de druk meter werkt nog perfect. Alleen ben ik het glaasje kwijt van de drukmeter.. maar hij doet het nog prima...

Is misschien wel wat aan de dure kant €35,- geloof ik. Maar ik heb ook al een aantal Gamma pompen gebruikt en dit dingen lekker lucht als de tering en je krijgt je kite gewoon niet goed vol.

Groet,

Pigs 

swiftenaar 17 June / 2008 / 16:04
zoals dave al zegt gewoon bij de alsi halen, 1 euro waren ze laatst! normaal 4 euro, maar dan met 75 procent korting, geweldig, heb er meteen 5 gehaald! zijn er nu na half jaar al wel 2 naar de tering, maar dan pak je gewoon de volgende, en die andere gewoon lekker wegtiefe!
Antixsports Kiteboardingschool en Best Kiteboarding

swiftenaar had een 4 sterren sessie in Mirnse Klif met maar liefst 27 - 34 knots op zijn JN Da Vinci (2008)

micros 17 June / 2008 / 17:32

Bijna alle pompen zijn hetzelfde, maar een vriend van me heeft er een die handiger is dan de rest. 't Is een pomp van JN.

De slang zit namelijk bovenaan de basis ipv aan het handvat. Daardoor beweegt die niet de hele tijd en is het een minder kwetsbaar punt. Verder wel gewoon een aluminium stang en normaal pompformaat. Ideaal. 

Crossbow 2011, Nobile T5, Long Ocean handmade twintip & wave board | | Visit www.TheDiabolo.com

hifly 17 June / 2008 / 17:39
Wat ik doe voor die kwestbare slangen heel te houden , is er een plasticslang ( soort tuinslang )overschuiven , blijft stukken langer meegaan .
Who pay's peanuts get's monkey's

johndoe 17 June / 2008 / 18:29
Koop nog een bandit compleet, krijg je een goeie pomp erbij!   Smiley

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

hifly 17 June / 2008 / 21:50
ook waar ... maar de darmen blijven kwetsbaar ...

iAn 17 June / 2008 / 22:27

Die slang houdt het stukken langer uit als je de eerste 20 cm vanaf de pomp omwikkelt met wat (duck)tape.

Dan knikt de slang minder waardoor hij veel minder snel scheurt. Bij mij gingen de pompenaltijd lek op dat stuk.

Mocht hij onder de ducktape toch knikken en scheuren, dan boeit het niet, hij is immers is al geplakt ;-) 

piraat 17 June / 2008 / 23:11
compresssssssor Smiley  is moeilijk te verliezen, breek niet snel ,en.........  meteen op 20 bar zetten die zooi .
Jolly Roger

hifly 17 June / 2008 / 23:21
yep .. in te prikken in het zand

swiftenaar 18 June / 2008 / 17:29
compressor, dan meot je weer een dikke verlengsnoer vanaf huis aanleggenSmiley kan je wel gelijk je mobiel in de oplader gooien, je grolsch perfect draft aansluiten, stereo mee! ideaal
Antixsports Kiteboardingschool en Best Kiteboarding

swiftenaar had een 4 sterren sessie in Mirnse Klif met maar liefst 27 - 34 knots op zijn JN Da Vinci (2008)