Zand/Schelp in voetwond

Door: Gilbert Reacties: 27 Hits: 12870
Gilbert 30 June / 2008 / 19:24

Na deze lekkere wind weekjes blijken mijn voeten veel te weinig eelt te hebben. Er zitten meerdere wondjes in mijn voet die pijn blijven doen en waar volgens mij ook wat inzit, zand of een stukje schelp of iets. 

Lukt niet bepaald om het er uit te krijgen want kan er ook niet echt goed bij, weten jullie nog wat manieren hoe je het eruit moet weken ofzo met welke middeltjes?

barkruk13 30 June / 2008 / 19:34

Gewoon ff in een badje met warm water en soda (Of waspoeder)

Dan is de wond zo weer schoon en kun je de volgende dag weer zonder problemen kiten.

Nature 30 June / 2008 / 20:01
Accuzuur SmileySmiley
Ben je zo van je voeten af
Fluid kiteboarding - High Service - High Quality - Kiteboarding gear.

Nature had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 25 - 39 knots op zijn Fluid Vice (2010)

justin 30 June / 2008 / 20:15
Gewoon er uit laten zweren, op een geven moment wordt het een bultje, die prik je dan lek en dan popped ie er zo uitSmiley
Geit

Thamar 30 June / 2008 / 20:16
Inderdaad goed weken in water met soda en echt met een pincet ofzo het vuil eruit halen, want kan goed gaan ontsteken.. heb ik ook een keer gehad, m'n hele voet ging ontsteken en daar wordt je niet vrolijk van!

Thamar had een 4 sterren sessie in Schellinkhout met maar liefst 15 - 22 knots op zijn Fluid Ego (2012)

Burb 30 June / 2008 / 20:30
Quote: justin - Vandaag 20:15
Gewoon er uit laten zweren, op een geven moment wordt het een bultje, die prik je dan lek en dan popped ie er zo uit

Precies zoals justin zegt. Overkomt mij elk jaar wel en na een maand of 2 komt het stukje schelp er gewoon uit. Heb je het op tijd door kan je met twee andere schelpen het stukje eruit drukken.
Burb

johan75 30 June / 2008 / 20:38
Lekker warm water met soda en dan progression advanced kijken op de bank
[06 Waroo 7m] [07 Rhino 10m] [Nobile 666 129x39] [Spleene Session 141]

michielvgeel 30 June / 2008 / 21:25

dagelijks met soda/biotex weken en als het gaat ontsteken naar de dokter gaan.

vorrig jaar ook gehad veel te laat gaan desinfecteren en kreeg uiteindelijk een antibiotica kuur waar je niet vrolijk van werd.

zou dat niet binnen een week helpen dan mocht ik een afspraak gaan maken met de chirurg (lijkt me niet het beste)

riding new kites every session www.newkiteboarding.nl

Gilbert 01 July / 2008 / 01:17
vind nature's oplossing toch het besteSmiley

keesje 01 July / 2008 / 08:23

bewoon warm water met soda en

dan voor de tv gaan zitten met je voet in die bakSmiley

Ethicus 01 July / 2008 / 10:14

Lekker naar de huisarts en niet naar alle kwakzalvers hierboven luisteren. Smiley

Je huisarts haalt de grootste "problemen" weg en zal je vertellen wat je verder moet doen. Verder krijg je een ontsmettend zalfje voorgeschreven om ontstekingen te voorkomen. Erg handig dacht ik zo.

Bobv 01 July / 2008 / 10:34

Schelpen en dergelijke worden meestal door je lichaam naar buiten gewerkt, maar kunnen ook een mooie ontsteking gaan vormen(die je soms niet aan de buitenkant ziet).

Zon ontstekingsreactie kan een hoop schade aanrichten aan je voet en de gewrichten, spieren en pezen hierin.

Ik ken een aantal verhalen van mensen die, omdat ze niet naar de dokter zijn gegaan, een jaar later een lange periode van operaties en problemen met de voeten hebben gehad, ook door een simpel schelpje wat er in zat.

ga dus maar even langs je huisarts als je denkt dat er iets in zit!

Bobv had een 4 sterren sessie in Zandmotor met maar liefst 22 - 32 knots op zijn Flexifoil Hadlow ID (2012)

netraam 01 July / 2008 / 10:43

Had zelf ook een stuk schelp uit mn voet gepoerd, maar bleef toch nog 2 weken scheef lopen.

Met trekzalf geprobeerd het los te krijgen uit mijn voet,.. maar helaas.Smiley

Daarom de huisarts maar even z'n gang laten gaan met een mes ! en dikke verdovingsspuit in je voet Smiley

succes....Smiley

netraam had een 3 sterren sessie in Schellinkhout met maar liefst 15 - 20 knots op zijn North Rebel (2010)

justin 01 July / 2008 / 10:45
Ja die dan het vlees avn je voet in gaat, das echt MAD! Dat moet de pijn voorkomen maar je gaat door de grond zodra die spuit dat gat in je voet in gaatSmiley
Geit

Gilbert 01 July / 2008 / 10:50
Smiley

netraam 01 July / 2008 / 11:18
Quote: justin - Vandaag 10:45
Ja die dan het vlees avn je voet in gaat, das echt MAD! Dat moet de pijn voorkomen maar je gaat door de grond zodra die spuit dat gat in je voet in gaat

Inderdaad! mn been stuipte (door de prik) waardoor de spuit direct in zn volledigheid mn voet in schoot! whoppaaa...Smiley 

maar goed, de dag erna kon ik weer met mn hele voet de koppeling gebruiken i.p.v. alleen de grote teen!

ps. zo'n stukje schelp kan te klein / broos zijn om zelf eruit te pielen met je pincet / punttang (petert)Smiley dus ga gewoon langs je art als het niet weggaat!

netraam had een 3 sterren sessie in Schellinkhout met maar liefst 15 - 20 knots op zijn North Rebel (2010)

Nature 01 July / 2008 / 11:43
Quote: Gilbert - Vandaag 01:17
vind nature's oplossing toch het beste
Ik zit vol met handige ideeen hehe

Condoom met luchtgaatjes
Overdekt vliegveld
zaklamp op zonne energie Smiley

Nature had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 25 - 39 knots op zijn Fluid Vice (2010)

Woodmaster 01 July / 2008 / 13:46
Wat dacht je van een overdekte kitesurf strand.........Smiley
Whats your cup of coffee? Blusch Quality coffee Alkmaar.

Woodmaster had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 39 - 62 knots op zijn Naish Pivot (2020)

Nature 01 July / 2008 / 13:48
Windloos windvenster maar die bestaat al :P

Mosquito 01 July / 2008 / 23:59

wow zo'n prik heb ik ook in mijn voetzool gehad...

Er moesten twee verpleegsters Smiley en een broeder Smiley

op zitten, omdat ik door die voetzoolreflex steeds mijn voet terugtrok.

Bleek een afgebroken naald in te zitten die de huisarts niet gezien had omdat hij te diep zat. Gelukkig heeft hij me wel doorgestuurd.

Als ik er nog aan denk ......brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

Maar dan, aan de andere kant, het is nu mijn voet niet!!!!Smiley

Jelte 02 July / 2008 / 01:19
Behoorlijk lang in warm water weken met biotex. Succes gegarandeerd.
www.h2ohostel.nl // Ocean Rodeo - Stormchaser.nl

Joop_XL 02 July / 2008 / 10:31

Gewoon na elke kite sessie over je voeten heen pissen !

Voor iedereen het beste voor 2012 en prettige kerstdagen !

jordy_hero 02 July / 2008 / 18:10
Gewoon je voeten eraf hakken dan heb je nergens last meer van SmileySmiley
Bruut kite :)

Gilbert 02 July / 2008 / 18:22
nu al een zonnesteek?Smiley

keesje 02 July / 2008 / 21:04

Jordy_hero Geplaatst Op Vandaag (18:10)

Reg. date: 01 Jun, 2006

Gewoon je voeten eraf hakken dan heb je nergens last meer van SmileySmiley

Ja en dan niet meer kunnen kite's ben jij gekSmiley

CHRASEN IS ME SPECIALITEIT Wil je nu kite of niet ...