Ik heb wel gekeken, mooie wond ;)!
Rafelig randje, maar dat kan natuurlijk ook wel bij een schelp, die hebben vaak kartelrandjes. Niet de messen die je daar laat zien, i know.
Goed schoonmaken, wat Susanne zegt, en verder een compeedje erover en knallen maar
idd lekker plekkie ziet eruit als schelp , afplakken en doorbeulen
zoutwater doet wonderen !!!
Ik herinner me eigenlijk dat ik het vaag voelde in de bindingen.
Dus eigenlijk scheurde het al in de bindingen. Er komt immers druk op te staan. Vol in de wind met 15 knopen en een 13m2 kite. Was wel een mooie crash moet ik zeggen, ijrb vond die wond ook idd mooi.
Maar er zitten nog resten. Litteken boeit me niet.
Helaas nog een wond ontstoken (rotpijn) onder mn rechtervoet. Zo'n snee van 3mm diep over 4 cm.
Over het hoofd gezien Dan maar ff dettollen
@TMK
Hier een kitesurfende dokter. ben het eens met susanne dat scherpe randen gesneden zijn en rafelig (meestal) gescheurd of gebarsten. Je foto geeft mij de indruk dat er gesneden is (schelp, of rand van strap). Het is schuin ingesneden en de rafelige randen zijn niet rafelig, maar de natuurlijke hobbeltjes in de huid(lijnen). Ik denk binding als oorzaak. Een schelp schuift weg en snijdt geen plakje van 1-2 mm dik en 1 cm diep.
Normale behandeling: schoonmaken (water en zeep), desinfecteren en dichtplakken als de bedekking nog genoeg bloed heeft (op je foto lijkt dat wel zo). MAAR binnen 6 uur. Dus ik weet niet wat je gedaan hebt, maar ik waarschijnlijk zou ik dat stukje huid eraf knippen, wond aan de lucht laten drogen (zoveel mogelijk blote voeten en anders pleister tussen de wond en sok), schoonhouden en wachten.
Dit wordt wel een litteken, maar ach, op je voet.
@susanne
een site over automutilatie ???!? Hmmm..
perry had een 4 sterren sessie in Strand Horst met maar liefst 14 - 19 knots op zijn North Evo (2009)
Gaat wel over joh....
heb een paar jaar terug met blote voeten tijdens het kiten op een kapot bierflesje gestaan...
gevolg: mijn voet van grote teen tot hak open, naar de dokter -> naar het ziekenhuis -> naar de spoedeisende hulp, daar heel veel naalden rechtstreeks in de snee om te verdoven en vervolgens een lading hechtingen er in...
Maar als ik nu mijn voet bekijk zie ik er bijna niks meer van dus een litteken zal wel meevallen!
Verder wel suc6 met het herstel en hoop dat je er snel weer mee het water op kan (heeft bij mij 8 weken geduurd toen, maar gelukkig was dat in november dus was toch niet vaak op t water...)
Sky-Fighters had een 0 sterren sessie in Workum met maar liefst 0 - 0 knots op zijn Gaastra Jekyll (2011)
Ik geloof niet dat dit een litteken wordt.
De IJRB vond het in ieder geval geen goed idee om het stuk vel er af te knippen, omdat je dan een gapend gat hebt en dan vooral een dikke litteken word.
Dus het vel bleef er op. Ik heb het in soda laten weken voor 15-20 minuten, en er een pleister op gedaan. Ik voel er nu niks meer van als ik op blote voeten loop. Wel als ik er aan zit, maar dat verbaast me niet ;)
Het stomste was dat ik even het laatste stukje toch terug wou kiten naar mn tas enz, en nou net dat laatste stukje werd ik gelanceerd
ik zeg bij nader inzien .............niets meer aan te doen ....amputeren en dan afplakken met ducktape !
amputeren vlak onder de knie , past prothese beter !
protese? houten poot zal je bedoelen! (wel met een soort van voet eraan, anders zit t zo raar in je strap
)
gewoon morgen weer t water op joh! ik heb ook een gapend gat van 1 bij 2 cm onderop mn voet gehad, zodra je int water staat voel je der bijna nix meer van!
gr
swiftenaar had een 4 sterren sessie in Mirnse Klif met maar liefst 27 - 34 knots op zijn JN Da Vinci (2008)
Succes heb ik zeker gehad.
Kitecontrol, kite op 12 uur krijgen, depower, lopen etc.
Bodydraggen (daar komt het ondiepe minder van pas ), lekker lopen raggen door het water, en vooral lekker door de lucht vliegen
. Geweldig.
En toen op het almachtig boardje. 150x48.. vergeleken met die van mij een joekel .
Hier en daar op mn bek gaan, een 360 draaien in een val waar mijn linkerpoot in bleef steken en de wond weer openscheurde, ondanks de sporttape . Eindelijk een beetje aan die kite gewend geraakt, board en leren starten, en kan dus dikke 20-40 meter naar rechts varen. Naar links was geen succes, lijkt me duidelijk
.
Ook een sprongetje gemaakt
En ook nog es een topinstructeur Hij wist het super uit te leggen, lol met em gehad, hem ook wel es zien gaan
.
Het was echt een zieke dag .
Maar geloof me, het wondje stoorde wel bij draggen en boarden.
Maar dat is geen smoes, want ik heb alsnog mn:
IKO Level 2
Als ik zelf ga kiten wordt het wat lastiger. Aangezien ik heb leren kitesurfen op een 150x48 plank, in een zittrapeze en een hybridekite (voordelen van de SLE en C-Kite samen), wordt dit wel effe wennen met mijn eigen spul
nice man! lekker lesje gehad dus.
nog advies gekregen over je eigen kite?
ik ga straks voor een maandje op vakantie! helaas zonder kite! dus zal wel ff duren voor mij weer.
spreek je snel.
ltrzzz
nette foto!
ik heb ook wel eens een snee van 5 centimeter over de zijkant van mn voet gehad, die ontdekte ik ook pas 's avonds, dat kwam denk ik wel van een schelp...
ruud smeerlap !
Lekker lesje dus ...........blijf doorgaan nog even lessen en voor je het weet sta je / hang je tussen ons
ik ben net terug uit frankrijk waar ik ook lekker gevaren heb!
maar ook toen ik net wou stoppen in iets te ondiep water zat opeens me board achterme (nog wel aan mijn voeten) ik haal me rechtervoetlos en opeens komt er een golf terwijl me linkervoet nog in me strap zat en toen opeens voelde ik en harde knal tegen mijn kop toen ik et water uitlieg liep er een beetje bloed uit men hooft bleek en sneetje van 2 cm ofzo maar wou hem zelf niet laten hechten (was uiteindelijk ook niet nodig) heb er een beetje ontsmet zooi opgegooit en een pleistertje erover na 3 dagen stond ik weer op et water dus heb ik toch nog een beetje kunnen kite nu ik terug ben zit er en mooi korstje op de wond waardoor het iets wat dik aanvoelt maar is niet onstoken of zoiets
maar vanmiddag ben ik weer op workum
mvg daan
owja nog veel s7 met je teen TMK!
@ SwTlDz
Lekker op vakantie, helaas zonder kite he
Advies? Ze zeiden dat ie prima was voor licht weer, ook voor bedoeld :).
@ Daan3
Doe je goed Had ik ook maar een dikke snee. Die wilt normaal dichtgroeien. Deze wil wel es opengaan. Dus van de week maar rustig aandoen.
En eh... voor een bepaalde dokter hier op het forum... Ik was er mee naar het ziekenhuis en het moest er juist op blijven " Wat? Eraf?! Wil je een gat in je voet?"
Wat? Erop?! Wil je een dooie lap op je voet, wat kan infecteren??
Binnen hoeveel uur was je bij dat ziekenhuis? Een lapje aan een steeltje, met erg schuine randen, zonder van bloedvoorziene weefsel erbij.. Ben benieuwd of dat er weer netjes aangroeit zonder blauw of zwart te worden en of je er geen vuil tussen de wond en het lapje laat komen.
Laat eens een foto zien over een maandje ofzo! Hopelijk heb ik ongelijk.
perry had een 4 sterren sessie in Strand Horst met maar liefst 14 - 19 knots op zijn North Evo (2009)
Registreerde: 22 February 2008
Ik zat te ondiep, waardoor ik gelanceerd werd door mn kite en uit mn board werd getrokken.
Mijn linkervoet bleef hangen, maar kwam uiteindelijk ook los.
Ik landde op het strand op mn buik, en schoof zo 3 meter verder.
Nu heb ik onder mijn kleine teen een wond met de omtrek van een knikker.
Het bloedde aardig, maar ik voelde het niet. Ik kon er makkelijk in zitten poeren bij de EHBO.
Op het eerste gezicht dachten we dat het door een schelp kwam, namelijk door dit kreng.
Klik
Zo gezegd zo gedaan, voet verbonden en thuis in soda zitten weken.
Het zag er toch raar uit en besloot er een foto van te maken, want het lijkt er meer op dat het vel scheurde
door de binding! Een idee van iemand anders die het wondje zag.
Hier is de foto ( LET OP, OPEN WONDJE, BEETJE BLOED, VLEES EN VERDER GORE BENDE. KAN JE DAAR NIET TEGEN KLIK DAN NIET. KIJKEN = EIGEN RISICO). (om gezeik te voorkomen)
FOTO