Kite travel bag

Door: Highmen Reacties: 25 Hits: 5312
Highmen 03 June / 2009 / 16:51
Ik ben op zoek naar een kite bag voor op vakantie maar ook voor het openbaar vervoer.
De tas moet backpack straps hebben en wielen. Nu is de Pat love tas de enigste die aan deze eisen kan voldoen.
Nu is mijn oog gevallen op de Pat love kite wheelie 4'6" (137cm)

Is dit voldoende om, 2 kites (8en12m) 2 boards (133cm) 2 suites, 2 trapezes, 2 barren mee te nemen?

Als ik met het openbaar vervoer ga neem ik minder mee maar bovenstaande moet er sowieso in kunnen voor de vakantie.. gaat dit lukken?

klik voor een grote versie
Denk goed, wat u met uw laatste kudo doet!

Highmen had een 3 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 19 - 26 knots op zijn Gaastra Jekyll (2011)

coconutplukker 03 June / 2009 / 18:01
Op reis met m'n Da Kine travel wagon gaan er 3 kites,2 boards,2 bars harnas en wat klein spul mee. De Boardbag ziet er ongeveer hetzelfde uit zoals de Pat Love. Dat zou dus moeten lukken.

Highmen 03 June / 2009 / 18:05
Hoe lang is die van jou? (je bag dan he Smiley)

Highmen had een 3 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 19 - 26 knots op zijn Gaastra Jekyll (2011)

Ferry 03 June / 2009 / 18:25
Smiley
www.outboundkitetravel.nl

swiftenaar 03 June / 2009 / 21:16
een 140 boardje gaat niet passenSmiley
Antixsports Kiteboardingschool en Best Kiteboarding

swiftenaar had een 4 sterren sessie in Mirnse Klif met maar liefst 27 - 34 knots op zijn JN Da Vinci (2008)

Highmen 03 June / 2009 / 21:29
Dat lijkt me logisch :) Heb een boartje van 133 en straks nog 1 van rond de 129.
Maar je denkt dat alles er verder goed in kan? Of kan ik beter voor de grotere 4'10" (147cm) gaan?

Heb liever niet een grotere tas dan nodig is.

Highmen 04 June / 2009 / 08:36
Is hier verder niemand met ervaring met travel bags?

TORRO 04 June / 2009 / 10:25
Heb de naish golf bag.. Genoeg ruimte voor 3 kites 2 boards, pakken, barren, trapeze, shorts enz..

Let wel op dat niet een te grote maat koopt. Hij gaat namelijk dan dubbel knakken als je hem vervoerd.

Highmen 04 June / 2009 / 11:17
Bedoel je de kosten voor het vervoeren met het vliegtuig?
Hoe groot is die naish golf bag?

Is dit die Naish golf bag?

of

spoetnik 04 June / 2009 / 11:19
Ik heb zelf een Lidl golf-tas. Is nu drie keer mee op reis geweest, en stat nu toch echt op knappen... Maar jah, voor dat geld is de bag echt wel top!!
WWW.BYSLIS.NL :: WWW.VERSUSSHOP.NL

coconutplukker 04 June / 2009 / 11:22
Quote: Highmen - 3 juni, 2009 (20:05)
Hoe lang is die van jou? (je bag dan he )

Denk dat hij 1.40m is. M'n lichtweerboard van 139 past er nog mooi in ook Smiley

Highmen 04 June / 2009 / 11:24
Quote: coconutplukker - 4 juni, 2009 (13:22)
Quote: Highmen - 3 juni, 2009 (20:05) Hoe lang is die van jou? (je bag dan he )Denk dat hij 1.40m is. M'n lichtweerboard van 139 past er nog mooi in ook

Oke dus dan is de 137cm van Pat love ook wel ruim genoeg...

TORRO 04 June / 2009 / 11:36
Het is deze ik bedoel als je ruimte overhoudt omdat je board bijvoorbeeld 128cm is en de tas 140cm dan zit 12cm niet opgevuld als je hem dan achter je aan sleept knakt hij op dat niet op gevulde punt...

Highmen 04 June / 2009 / 11:47
Ja oke begrijp ik..
Ik heb een board van 133 en die pat love is 137 dus zou maar 4 cm omknakken.
Dat zou ook op te lossen zijn door een soort kunstof bodem erin te maken..

TORRO 04 June / 2009 / 12:16
4cm maakt denk ik niet veel uit... Boven de 10cm ga je wel last ervaren is mijn mening.

Highmen 04 June / 2009 / 20:51
Misschien ga ik de 147cm nemen en dan een bodem maken van multiplex waar ik wat zachte stof omheen doe..
Hierdoor zal de tas nooit omknakken als ik er een korter board in heb, maar wel genoeg ruimte om wat extra mee te nemen.

johndoe 04 June / 2009 / 21:26
Hoe zit dat met (extra) bagagekosten? Klopt het dat golfspullen gratis mee mogen, of stuk goedkoper dan kite/surf spullen? Maakt de maat nog uit qua prijs, reden dus om niet die 147 te nemen?
Bij welke maatschappijen kan je je kitespullen goed meenemen qua kosten?

Weet nog dat ik voor windsurfspullen ooit de hoofdprijs heb mogen betalen naar SA, was dan ook wel 45 kg aan surfshit.

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

Highmen 04 June / 2009 / 21:33
Ik ga vliegen met transavia en op hun site staat het volgende:

Toeslagen
Item Prijs per enkele reis
(wind) Surfplank met tuig € 60,-
(wind) Surfplank zonder tuig € 60,-
Deltavliegers € 60,-
Kite/wakeboard < 1,65 mtr onderdeel bagagevrijdom
Kite/wakeboard > 1,65 mtr € 60,-
Wave-/body-/ boogieboard < 1,65 mtr onderdeel bagagevrijdom
Wave-/body-/ boogieboard > 1,65 mtr € 60,-
Extra tuig (tuig = mast giek) € 60,-

Dus als je tas korter dan 1,65m is dan hoef je niks te betalen, mits je binnen de 20kg blijft (inclusief je koffer)
Aangezien ik naast de tas nog een koffer voor kleding meeneem zal ik 60 euro bij moeten betalen.
Het pakket mag niet zwaarder zijn dan 32kg, ik zou echt niet weten hoe zwaar zo'n tas is met 2 vliegers, 2 boards, 2 pakken en 2 barren... mocht ik er overheen komen dan doe ik mijn pak in de koffer..

Die 137cm zal trouwens ook wel goed zijn, ik heb nu een 133 board en in de regel ga je niet een groter board nemen in de toekomst dacht ik zo... of heb ik dat mis?

amsterdammertje 04 June / 2009 / 22:03
eey highman vorig jaar ook voor het eerst met me stuf in vliegtuig geweest mijn pakket woog bij elkaar 28kg nou nam ik ook alleen 5 boartshorts mee en paar t-shirts en wat andere rommel want als je toch de heledag kite is het een beetje onnodig om elke dag te gaan verkleden denk ik, levens middelen zoals tandpasta etc daar heus wel teverkrijgen
wens je succes ermee,

PS: als je met 2 personen gaat is het slim om het teverdelen kwa kleding scheelt je mis wel extra toeslagen. of neem een spitbag.

ciao

Highmen 04 June / 2009 / 22:10
Ik gooi al onze kitespullen in de kitebag.
Mijn kleding doe ik bij haar in de koffer de pakken..

Dan nog wat in de handbagage..zo hoop ik binnen de 20kg te blijven:P

amsterdammertje 04 June / 2009 / 22:16
check het op je weegschaal thuis meestal zit je er wel een kg naast omdat die van de maatschappijen echt exact zijn
waar gaat de reis naar toe eigen lijkSmiley

Hoppy 05 June / 2009 / 08:25
Kheb geen ervaring met de travel bags, maar over het algemeen zijn te tassen van DAKINE zeker aan te raden
super stevig, goeie prijs - kwaliteit verhouding, allerlei geinige vakjes plekjes en dingetjes, en ze zien er meestal altijd gelikt uit...
Als je het cheap wil houde mss eens checke bij decathlon?
Veel succes nog en n goede vakantie!
Beter niet dan nooit meer

Highmen 05 June / 2009 / 08:30
check het op je weegschaal thuis meestal zit je er wel een kg naast omdat die van de maatschappijen echt exact zijn
waar gaat de reis naar toe eigen lijk
Smiley

We gaan 15 dagen naar Rhodos in juli. bedankt voor de tips!

Kheb geen ervaring met de travel bags, maar over het algemeen zijn te tassen van DAKINE zeker aan te raden
super stevig, goeie prijs - kwaliteit verhouding, allerlei geinige vakjes plekjes en dingetjes, en ze zien er meestal altijd gelikt uit...
Als je het cheap wil houde mss eens checke bij decathlon?
Veel succes nog en n goede vakantie!

Ik heb 3 eisen voor mijn bag, alles moet er in passen, hij moet backpack straps hebben en wielen.
De tassen van Pat Love zijn de enigste die aan deze eisen kunnen voldoen :)

Maar bedankt!

TORRO 05 June / 2009 / 09:17
Tassen van prolimit cabrinha naish en mystic voldoen ook minimaal aan de eisen die je stelt.. Succes met je keuze

Highmen 05 June / 2009 / 09:38
Die tassen hebben geen backpack straps (dus voor op de rug) en wielen tegelijk..
Aangezien ik met de tas wil rollen en op de fiets wil (onderkant op de bagage drager) wil ik de combinatie.