C0G had een 4 sterren sessie in Castricum aan Zee met maar liefst 20 - 26 knots op zijn F-One Bandit Dos (2009)
Djee had een 3 sterren sessie in Bloemendaal met maar liefst 22 - 34 knots op zijn Ozone Reo (2016)
pimpoldi had een 1 sterren sessie in Langevelderslag met maar liefst 21 - 26 knots op zijn Ocean-Rodeo Razor (2012)
Woodmaster had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 39 - 62 knots op zijn Naish Pivot (2020)
Ductoontje had een 4 sterren sessie in Scheveningen met maar liefst 13 - 19 knots op zijn Ozone Catalyst (2010)
Crispijn had een 2 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 18 - 22 knots op zijn Ozone Instinct Light II (2008)
Nature had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 25 - 39 knots op zijn Fluid Vice (2010)
Ductoontje had een 4 sterren sessie in Scheveningen met maar liefst 13 - 19 knots op zijn Ozone Catalyst (2010)
Morres had een 0 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 0 - 0 knots op zijn Gaastra Jekyll (2013)
Woodmaster had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 39 - 62 knots op zijn Naish Pivot (2020)
Registreerde: 28 October 2008
Ik kite nu drieeneenhalve maand, stop daar flink wat tijd in en het gaat steeds beter. Upwind? Zonder golven geen probleem. Spelen op Scheveningen en Kijkduin? Al lang niet meer griezelig eng maar vooral gewoon leuk, hoe vaak ik ook mag crashen. Ik leer elke keer bij. Nu ben ik op zoek naar golven-tips. Alles wat je kwijt wil is welkom, en daarnaast heb ik een paar vragen.
- Stel: wind schuin op het strand. Dan kom ik best aardig door de golven heen, met voor mij best heftige golf-snelheidspongetjes (echt springen op de kite kan ik nog niet). Maar terug vind ik lastig. Hoe ga je om met golven die je inhalen als je parallel aan de golven kite?
- Stel: wind bijna recht op het strand. Zonder golven lukt upwind dus best aardig. Maar met branding heb ik de neiging om de plank loodrecht op de golf te sturen en verlies mijn snelheid. Vanmiddag gaf een kitster op Kijkduin me de tip niet te sterk in te draaien richting upwind, maar snelheid te pakken en dan steeds iets meer upwind te gaan zodat je snelheid houdt. Maar hoe doe je dat dan met de golven?
- Ga je over branding het liefst snel, leunend op de achterkant zodat je door de snelheid een stuk vliegt of juist niet?
Alle tips zijn welkom!
Oh ja, enig idee hoe hoog een golf is als 'ie drieeneenhalve meter hoog lijkt?
Groetjes,
Ductoontje