korte vraag

Door: keesje Reacties: 19 Hits: 870
keesje 20 December / 2008 / 19:46
 hoiSmiley

ik wil vragen of een 9 m ss rev,
goed is om morgen te varen.
ik weeg 47 kilo en ga varen met een 131 board.
het waait 20 knopen en er zijn stoten tot max 27 knopen.

wazzaah 20 December / 2008 / 20:04
Nee kan niet..... want is veels te koud Smiley
kitestart.nl - kitesurfen-op-terschelling.nl

wazzaah had een 5 sterren sessie in Terschelling Groene Strand met maar liefst 10 - 11 knots op zijn Vari Condor (2013)

bluppie 20 December / 2008 / 20:12
Wazzaah maakt er een grapje van maar zit wel een kern van waarheid in.
Het is nu erg koud. Ik kan aan je vraag zien dat je nog niet heel heel lang mee loopt.
Ik denk dat het wel kan maar zou als ik jou was even lekker wachten tot het voorjaar :)

FlyingBee 20 December / 2008 / 20:14
Vind ik niet was zeker gegaan maar moet werken Smiley Enige zondag dat de AH open is is er ook WIND GVDSmiley. Wel een nieuw harnas verdienen morgen Smileyof nog beter, BOOTIES Smiley.
Kan gewoon gaan maar 9m2 met 27 knopen met je gewicht zou beetje veel kunnen zijn. Maar dat merk je vanzelf Smiley. Zou wel moeten kunnen 20 knopen is perfectoSmiley.
AH, Fontys, www.nomadkiteboarding.com, Toyota Prius (lees Shell).

keesje 20 December / 2008 / 20:33
ja en ik heb een 3/5 semi droogpak (loopt na 3 kwartier water in)
en schoenen en handschoenen.Smiley

michielvgeel 20 December / 2008 / 21:01
gast je maakt nu zoveel post op hanglos alsof je er alles van begrijpt en nu kom je met zo'n vraag
riding new kites every session www.newkiteboarding.nl

Firewurx 20 December / 2008 / 21:10
Quote: bluppie - Vandaag 20:12
Wazzaah maakt er een grapje van maar zit wel een kern van waarheid in.Het is nu erg koud. Ik kan aan je vraag zien dat je nog niet heel heel lang mee loopt.Ik denk dat het wel kan maar zou als ik jou was even lekker wachten tot het voorjaar :)

Helemaal mee eens. Als je een groot deel van je kitesessie in het water ligt of zelfs te bodydraggen dan koel je best wel snel af. 3/5 is een lekker pak, maar zeker geen drysuit.

Een windverwachting is zoals het woord al zegt....een verwachting. Ter plaatse kan het altijd anders zijn......blijf lekker thuis zou ik zeggen en ga weer in het voorjaar het water op!

keesje 20 December / 2008 / 21:11
gewoon zekerheid.
het is 3 maanden geleden dat ik gekite heb.
en heb nog een poging gedaan. we kwamen aan.
perfecte wind. maar toen in alles had uitgepakt,
geen wind meer.
en ik wil geen 1 en een half uur voor niks rijden.
snappie?Smiley

daanbanaan 20 December / 2008 / 21:14
goeie tip neem gewoon al je maten kite mee....Smiley
preparing for the next adrenaline shot....www.kitecamps.eu

keesje 20 December / 2008 / 21:30
ik heb niet meer geld voor een 2de kite.
ik heb maar een kite.
en ik kan niet legaal werken omdat ik 13 benSmiley
en ik kan al aardig springen dus bodydraggen doe ik niet zoveelSmiley

Tom-TX 21 December / 2008 / 01:00
je moet geen toestemming vragen aan ons om te gaan kiten he!
Als je er zin in hebt ga gewoon!!!
als je maar 1 kite hebt dan heb je geen keuze!
Aangezien je al aardig kan "springen" dan kan je het zeker zelf uitmaken!
mij ga je allesinds nog niet direct op het water zien Smiley
grtz
IKO No. 8323

Mario 21 December / 2008 / 07:51
gister was totaal niet koud,zelfs zonder cap en handschoenen Smiley
rond 11.30 nog maar een rondje doen Smiley
WWW.KITESTUFF.NL

Mario had een 3 sterren sessie in Cadzand-Bad met maar liefst 18 - 24 knots op zijn SlingShot RPM (2010)

Woodmaster 21 December / 2008 / 09:09
Dude gewoon gaan mits je zeker weet dat je het aan kan en de juiste gear hebt!!!
Bij twijfel gewoon vragenSmiley.
Whats your cup of coffee? Blusch Quality coffee Alkmaar.

Woodmaster had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 39 - 62 knots op zijn Naish Pivot (2020)

swiftenaar 21 December / 2008 / 18:26
bij twijfel niet het water op gaan, alleen als je 100% cker ben van je zaak. totdat je deze inschatting zelf kan maken, niet gaan tenzij je cker bent dat je kan varen.
Antixsports Kiteboardingschool en Best Kiteboarding

swiftenaar had een 4 sterren sessie in Mirnse Klif met maar liefst 27 - 34 knots op zijn JN Da Vinci (2008)

keesje 21 December / 2008 / 19:02
ik ben gegaan, het was top.
maar naar 3 uur kon ik niet meer want mijn schoentjes en handschoentjes waren lek.
heb dus nieuwe schoentjes gekocht. handschoentjes hadden ze niet in mijn maat.
en een nieuw board. (nobile nhp 666)Smiley
en de vraag was gewoon zodat ik niet voor niks zou rijdenSmiley

johndoe 21 December / 2008 / 19:10
Quote: keesje - Vandaag 19:02
ik ben gegaan, het was top.maar naar 3 uur kon ik niet meer want mijn schoentjes en handschoentjes waren lek.heb dus nieuwe schoentjes gekocht. handschoentjes hadden ze niet in mijn maat.en een nieuw board. (nobile nhp 666)en de vraag was gewoon zodat ik niet voor niks zou rijden

Gast als je dat kan kopen, dan kan je ook gewoon een kite kopen maar dan kite-only
En op je 13e ken je echt wel werken werk nu ook al 2 jaar ben nu 14

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

keesje 21 December / 2008 / 19:12
ja maar alleen zwartSmiley

keesje 21 December / 2008 / 19:13
volgens de law mag dat nietSmiley
en ik moest een nieuw boardje want die oude heb ik kapot gevarenSmiley

Mario 21 December / 2008 / 20:08
Wat voor werk mag je doen als je 13 of 14 jaar bent?
Als je dertien of veertien jaar bent, mag je ‘niet-industriële arbeid van lichte aard’ doen. Daar wordt mee bedoeld dat je onder toezicht moet werken en dat je geen fabriekswerk mag doen of werk met gevaarlijke risico’s. Kassawerk mag ook niet. Wel mag je werk doen als vakken vullen, oppassen, auto’s wassen, folderen of helpen in de keuken van een tehuis. Je mag natuurlijk niet onder schooltijd werken en ook niet op zondag of ’s nachts. Heb je gewoon school, dan mag je in die week maximaal twaalf uren werken. Per schooldag mag dat maximaal twee uren zijn en op zaterdag maximaal zes uren. Als je werkt, mag dat niet vóór acht uur ’s ochtends en na zeven uur ’s avonds zijn.

Als je vakantie hebt en de schoolweekregels gelden niet, dan kun je lekker veel werken en veel verdienen. Je mag dan namelijk vijf dagen per week werken. Maar ook hier zijn regels aan verbonden. Je mag namelijk maximaal 35 uren per week werken en maximaal zeven uren per dag. Ook als je zeven weken vakantie hebt, mag je nog niet al die weken werken. Dat mogen maar vier weken zijn en maximaal drie weken direct achter elkaar. Bovendien mag je niet beginnen voor zeven uur ’s ochtends en mag je na zeven uur ’s avonds niet meer werken.

http://em1.nl/hosted/wb/read.php?thm=13&hfdst=2

dus ga maar lekker werken SmileySmileySmiley
WWW.KITESTUFF.NL

Mario had een 3 sterren sessie in Cadzand-Bad met maar liefst 18 - 24 knots op zijn SlingShot RPM (2010)

keesje 21 December / 2008 / 20:41
dan ga ik lekker werken, wist ik niet bedankt