Ventiel vervangen gone wrong

Door: TMK Reacties: 17 Hits: 1491
TMK 30 December / 2008 / 18:32
 Mijn blaas is uit mijn tube.
Met heet water kreeg ik het ventiel er niet af en ging ik het er maar rondom afknippen.
Het ventiel ligt er nog niet af.

Ik heb me nog bedacht, HEEEEL voorzichtig, opletten dat ik het 1x pak ipv 2x.

En toch, ik heb een stuk van de bladder doorgeknipt, het ziet er zo uit.

click for larger version

Smiley Smiley Smiley STOM!!!!

Wat nu? Als het kan eroverheen plakken, of echt plakken? En hoe doe ik dat? (Had ik toch maar de hele kit besteld..)

EDIT: Dat zwarte is dus de rand. Het ventiel met plakoppervlak gaat er dik overheen en gaat ook echt goed zitten. Maar die snee valt toch buiten bereik! AUB zeg me dat dit te maken is! Smiley Smiley
Kiteboarding gets me high, in the sky!!!

FlyingBee 30 December / 2008 / 18:41
Zou hem dubbel plakken aan de binnekant en ook aan de buitenkant Smiley en dan het ventiel er weer op plakken
AH, Fontys, www.nomadkiteboarding.com, Toyota Prius (lees Shell).

TMK 30 December / 2008 / 18:43
Quote: FlyingBee - Vandaag 18:41
Zou hem dubbel plakken aan de binnekant en ook aan de buitenkant en dan het ventiel er weer op plakken

Verder is er niks mee aan de hand?
Dus gewoon plakken alsof je een gaatje plakt van je bladder? :) Van beide kanten en alles goed?

Oftewel, niks om me zorgen over te maken? Smiley

idefixe 30 December / 2008 / 19:56
yup. Gaat goed komen. Als het gat echt groot is dan even een gewone luchtballon in je tube. ietsie opblazen dan krijg je een mooi geheel om te kunnen plakken. Daarna ballon lek prikken en door ventielgat naar buiten.
succes!
Slingshot , Gibbon

TMK 30 December / 2008 / 22:09
Quote: idefixe - Vandaag 19:56
yup. Gaat goed komen. Als het gat echt groot is dan even een gewone luchtballon in je tube. ietsie opblazen dan krijg je een mooi geheel om te kunnen plakken. Daarna ballon lek prikken en door ventielgat naar buiten. succes!

ok Smiley thx
Maar, wat moet ik met de rest van het ventiel?
Hoe moet ik het uitleggen... Het gat is groter dus kan de bladder aan elkaar blijven plakken doordat het plakgedeelte niet bedekt is (want anders wel bedekt zou zijn).
Hoe zorg ik er voor dat dat niet gebeurt?

idefixe 30 December / 2008 / 23:11
Anders plak je gewoon alles dicht en vervolgens een nieuw ventiel plaatsen. Moet je proberen zo'n plakker van Cabrinha te scoren die zijn echt goed. ( oeps wat zeg ik nou Cabrinha & Goed Smiley)
Slingshot , Gibbon

TMK 31 December / 2008 / 00:37
Quote: idefixe - Dinsdag 30 December, 2008 23:11
Anders plak je gewoon alles dicht en vervolgens een nieuw ventiel plaatsen. Moet je proberen zo'n plakker van Cabrinha te scoren die zijn echt goed. ( oeps wat zeg ik nou Cabrinha & Goed )

dat klinkt het beste!!!Smiley
en hoe zien ze er uit en waar zou ik ze kunnen scoren?
coraaltje maybe?

TMK 31 December / 2008 / 00:50

TMK 03 January / 2009 / 16:02
Ik heb nog een idee.
Ik heb de slingshot patch kit gekocht om het scheurtje te repareren.
Wat als ik nou dat zakje uitknip dat uit dat fijne plastic is gemaakt, in de bladder stop. Vervolgens plak ik het ventiel erop en het fijne plastic dat ik in de bladder heb gelegd plakt dat plakkend gedeelte over van het ventiel (met natuurlijk een gat in het midden).

Wat vinden jullie er van?

idefixe 03 January / 2009 / 16:12
Als je "plastic" moet hebben om te plakken geef maar een brul : heb hier behoorlijk wat spul liggen.
Ik zit morgen @ Wijk ( Aloha / pier ) en kan zo wat voor je meenemen.
Slingshot , Gibbon

TMK 03 January / 2009 / 23:20
Quote: idefixe - Vandaag 16:12
Als je "plastic" moet hebben om te plakken geef maar een brul : heb hier behoorlijk wat spul liggen.Ik zit morgen @ Wijk ( Aloha / pier ) en kan zo wat voor je meenemen.

Ik denk dat die ventielen superstevig plakken, dus moet het een stuk plastic (stukje van dat plastic zakje, stevig plastic dus) zonder spanning erop echt wel kunnen blijven plakken :).

Toch bedankt, ik waardeer je aanbod! Smiley Morgen lekker beuken he Smiley

TMK 04 January / 2009 / 02:28
Het ging lastig, en moest echt een paar keer herplakken.
Nu zit ie perfect! Hopelijk dat ie het houdt aangezien hij wat minder plakt als de 1ste keer.

Ik neem even een kwartier om em goed aan te drukken en weer in de kite te zetten.
Hopelijk zal ie het lang houden! Geen luchtbelletjes te zien die je er uit kan drukken :).

EDIT: Ik heb de kite nu redelijk opgeblazen in de woonkamer (Smiley ) en hij heeft zn vorm. Als hij morgen ( 09:00) helemaal plat ligt dan weten we genoeg.. Ik hoop dat ik em nog zie staan Smiley

TMK 04 January / 2009 / 12:02
Nope, gaat em niet worden.. Smiley
Bladder is lek..
in 1 uur van keihard naar zacht.

Ventiel zit goed, maar ik heb wat gaatjes ontdekt en die gepatched, er waren er blijkbaar meer.

Hollandkiter 04 January / 2009 / 12:27
Ik ben zo blij dat ik daar vanaf ben........................Smiley

dom 04 January / 2009 / 13:59
Effe een hele korte snelle reactie vanuit antigua en barbuda van u-stick dan maar;)
Neem even contact op met mijn collega en vraag naar de grote plakpatches van u-stick. Kosten een paar euro maar zijn echt huge..

succes ermee...

greetz dow
F-One kiteboarding, O'neill, Sportzeker, U-Stick kitebladders, Kitecare, Versus

Kriske 05 January / 2009 / 13:58
Wat een gedoe, ik zou gewoon een nieuwe kopen als ik van jou was, heb je er zeker geen problemen mee en is nog altijd het beste.
Heb deze zomer ook een lekke tube gehad, de kleinste strut ( was een piepklein gaatje in, ging /- 1 uur mee)
Was op vakantie en heb deze geplakt met zo'n patch wat goed ging maar heb onmiddellijk een nieuwe besteld toen ik terug thuis was.

jordy_hero 05 January / 2009 / 18:24
Gewoon nieuwe kite kopen Smiley
Bruut kite :)

TMK 05 January / 2009 / 20:48
Quote: jordy_hero - Vandaag 18:24
Gewoon nieuwe kite kopen

Smiley